• Μπαμπινιώτης στον Realfm: Προχειρότητα και επιπόλαιη προσέγγιση η κατάργηση των Λατινικών

    3:21 μμ, Πέμπτη 28 Φεβ 2019 3:21 μμ, Πέμπτη 28 Φεβ 2019

    '"Επιπόλαιη χρησιμοθηρική προσέγγιση που δεν έχει σχέση με την μόρφωση, την καλλιέργεια και τον πολιτισμό'' χαρακτήρισε μέσω του Realfm 97,8 και της εκπομπής του Μάνου Νιφλή, ο καθηγητής του Πανεπιστήμιου Αθηνών και πρώην πρύτανης, Γιώργος Μπαμπινιώτης, την απόφαση του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου να αντικαταστήσει τα Λατινικά με την Κοινωνιολογία και να το μετατρέψει σε μάθημα επιλογής της Γ΄Λυκείου.

    «Αυτή η χρησιμοθηρική προσέγγιση μεγάλων θεμάτων είναι αυτό που αποδοκίμαζε ο Ελύτης χαρακτηρίζοντάς το ''χρηστικότητα''. Αυτή η προσέγγιση δεν έχει σχέση με μόρφωση, με καλλιέργεια, με πολιτισμό, με παράδοση. Είναι πολύ επιπόλαιη και δεν αντέχει σε κριτική. Αυτά τα μεγάλα θέματα αντιμετωπίζονται με άλλο τρόπο, έχουν σχέση με τη γενική παιδεία που πρέπει να έχουν τα ελληνόπουλα που θα βρεθούν μεθαύριο στην Ευρώπη, που θα μάθουν ευρωπαϊκές γλώσσες, οι οποίες έχουν έναν τεράστιο αριθμό λέξεων από τα λατινικά, που θα υστερούν έναντι άλλων παιδιών και τύπων μόρφωσης στους οποίους τα λατινικά έχουν εξέχουσα θέση», δήλωσε ο Γιώργος Μπαμπινιώτης.

    «Είναι προχειρότητα αυτό. Η γενική παιδεία και η μόρφωση που παίρνουμε είναι μόνο για αυτούς που θα πάνε στη φιλολογία ή την αρχαιολογία; Τι είναι αυτά τα πράγματα; Περιορίζουμε την παιδεία στην εκπαίδευση και ακόμη στενότερα στην εισαγωγή στα πανεπιστήμια μετατρέποντας το λύκειο σε ένα ψευτο-φροντιστήριο. Όλα αυτά είναι νοοτροπία της ευκολίας, της ήσσονος προσπάθειας που φαίνεται ότι διακατέχει την αντιμετώπιση θεμάτων της γενικής παιδείας. Να διδάξουμε όλο και λιγότερα. Αυτά δεν είναι σύλληψη παιδείας, δεν έχουν σχέση με τις πνευματικές δυνάμεις που θέλουμε να αναπτύξουμε στα παιδιά μας», πρόσθεσε.

    Ο κ. Μπαμπινιώτης υποστήριξε ότι «η άποψη τα παιδιά μας να έχουν μία γενικότερη καλλιέργεια και μόρφωση όλο και περισσότερο εγκαταλείπετε τα τελευταία χρόνια. προερχόμενα από στρώματα με περιορισμένη οικονομική δυνατότητα, Αντί να ενισχύσουμε τα παιδιά που προέρχονται από στρώματα με περιορισμένη οικονομική δυνατότητα και να έχουν ίσες ευκαιρίες με παιδιά που προέρχονται από εύπορες οικογένειες, όλο και κατεβάζουμε τα πράγματα και τα βάζουμε συνεχώς να μειονεκτούν. Ο μεγαλύτερος μελετητής της αγγλικής γλώσσας σε άρθρο του λέει ότι πάνω από 2/3 λεξιλογίου της αγγλικής έχουν κλασσική προέλευση από ελληνική και λατινική. Είναι εκπληκτικό να βλέπεις πόσο στηριζόμαστε στην Ελληνική και τη Λατινική για να μιλήσουμε για οντότητες και γεγονότα. Εμείς που έχουμε μειώσει την επαφή μας με την γλωσσική μας παράδοση, ερχόμαστε τώρα να δώσουμε το τελειωτικό χτύπημα στα λατινικά», τονίζοντας ότι «τα τόσο μεγάλα θέματα δεν τα επιβάλεις και δεν τα ξεπερνάς με δύο φράσεις. Τα συζητάς με ειδικούς. Με την αίσθηση της εξουσίας, δεν μπορείς χωρίς πειστικό σκεπτικό, συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων να παίρνεις αποφάσεις».

    Ακούστε το ηχητικό:

    σχολίασε κι εσύ
    σχετικά άρθρα