Το Λιμενικό συνεχίζει την μεταμόρφωσή του σε «μίνι Πολεμικό Ναυτικό»

Δεν είναι μόνο οι κοινές συνεκπαιδεύσεις που κάνουν ακόμη και με τις «Σκιές του Αιγαίου» της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου (ΔΕΠ) του ΓΕΕΘΑ. Μετά την επαναφορά της Αεροπορίας Λιμενικού Σώματος τώρα αποκτά και Πλοία Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) σε μέγεθος κορβέτας.

του Χρήστου Μαζανίτη

Την τελευταία διετία έχουν συντελεστεί στο Λιμενικό Σώμα μεγάλες αλλαγές, γι’ αρκετές εκ των οποίων έχουμε γράψει στο enikos.gr, με αποκλειστικές πληροφορίες.

Όπως είχαμε γράψει, στις αρχές του 2020 ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, υιοθέτησε όλες τις εισηγήσεις της ηγεσίας του ΛΣ, πίστεψε όραμα των Επιτελών κι έδωσε εντολή για την αναγέννηση της Αεροπορίας Λιμενικού. Δύο χρόνια μετά, με fast-track διαδικασίες, ολοκληρώνεται η αποκατάσταση της επιχειρησιακής ετοιμότητας των επτά αεροσκαφών και των έξι ελικοπτέρων του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, τα οποία τα προηγούμενα χρόνια βρέθηκαν σε σχεδόν πλήρη αδυναμία επιχειρησιακής εκμετάλλευσης, από το νατοϊκό Οργανισμό NSPA (NATO Support and Procurement Agency).

Στο πλαίσιο αυτό, κατά τα έτη 2020-2021 υλοποιήθηκε η προμήθεια και παραλήφθηκαν υλικά, ανταλλακτικά και αναλώσιμα απευθείας από την NSPA συνολικής αξίας περίπου 500.000.00 ευρώ.

Επίσης, για να εξασφαλιστεί η αδιάλειπτη και ολοκληρωμένη τεχνική και εφοδιαστική υποστήριξη της Υπηρεσίας Εναέριων Μέσων του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, σε βάθος χρόνου (3+2 έτη), η NSPA προέβη σε διενέργεια διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχων για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης των εναερίων μέσων.

Ο υπουργός έκανε δεκτή την οικονομική προσφορά της NSPA για την παροχή ολοκληρωμένης τεχνικής και εφοδιαστικής υποστήριξης των έξι ελικοπτέρων του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, για χρονικό διάστημα τριών ετών με δικαίωμα παράτασης μέχρι δύο επιπλέον έτη και στις 18 Αυγούστου η NSPA κατακύρωσε τα αποτελέσματα της διαγωνιστικής διαδικασίας, ενώ, εντός των αμέσως επόμενων ημερών, υπογράφεται η σύμβαση με το ανάδοχο.

Πλέον, το Λιμενικό επιχειρεί με τα ελικόπτερα Dauphin, δύο αεροπλάνα, ένα UAV Heron κι έπεται και συνέχεια.

Η υπογραφή της Συμφωνίας Ζωνών Έρευνας και Διάσωσης Ελλάδας-Αιγύπτου κάνει επιτακτική την ανάγκη για την προμήθεια και μεγάλων Πλοίων Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ).

Έτσι, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας, προκηρύσσεται διαγωνισμός για προμήθεια 2 ΠΑΘ, μήκους 80 μέτρων κι εκτοπίσματος 1.800 τόνων. Θα έχουν την δυνατότητα φιλοξενίας στο υπόστεγο τουλάχιστον 2 UAV ελικοπτέρων ενώ θα διαθέτουν και ντεκ για την προσνήωση ελικοπτέρων. Στην ουσία μιλάμε για ΠΑΘ στα όρια κορβέτας.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην πρόσκληση προς τους ενδιαφερόμενους, το κόστος προμήθειας των 2 ΠΑΘ υπολογίζεται στα 180 εκατ. που θα προέλθουν από ευρωπαϊκούς πόρους.

Τα πλοία θα πρέπει να είναι καινούργια, αμεταχείριστα, σύγχρονα, πλήρως λειτουργικά, ώστε να μπορούν να επιχειρούν υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες, είτε αυτόνομα ως μονάδες, είτε σε συνεργασία με τα άλλα επιχειρησιακά μέσα του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ, όπως αεροπλάνα, ελικόπτερα, πλοία ανοιχτής θάλασσας, ναυαγοσωστικά, περιπολικά σκάφη κ.λπ.

Να είναι κατάλληλα για εκτέλεση επιχειρήσεων – αποστολών:

Χαρακτηριστικά:

Exit mobile version