Στο μικροσκόπιο της τρόικας η μελέτη για 20.000 διορισμούς στα σχολεία

Κατατέθηκε στους εκπροσώπους των δανειστών η μελέτη του υπουργείου Παιδείας για την ανάγκη να γίνουν 20.000 μόνιμοι διορισμοί την επόμενη τριετία, όπως είπε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης στη συνάντηση που είχε με τους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπ/σης και τους 116 Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης πραγματοποιήθηκε το πρωί στο υπουργείο. 

Στην ομιλία του ο υπουργός μεταξύ των άλλων ανέφερε: “Το επόμενο διάστημα και με την ολοκλήρωση του εθνικού και κοινωνικού διαλόγου για την παιδεία θα ξεδιπλώσουμε το πρόγραμμα μιας μεταρρύθμισης στην εκπαίδευση ακολουθώντας μια λογική σειρά: από την προσχολική ηλικία, έως και την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με την προοπτική της καθιέρωσης 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής. Την αναμόρφωση της Ειδικής Αγωγής, μέσω του συστήματος της συνεκπαίδευσης,  την καθιέρωση ενός Ενιαίου τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, την αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών στο Γυμνάσιο, την αλλαγή της δομής και των προγραμμάτων σπουδών του Λυκείου και της συνακόλουθης πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Έχουμε συνείδηση ότι μιας τέτοιας έκτασης μεταρρύθμιση χρειάζεται χρόνο, πόρους και σχεδιασμό. Χρειάζεται διακομματική συνεννόηση και κοινωνική συναίνεση.  Γι’ αυτό η μεταρρύθμιση δεν εξαντλείται σε ένα-δύο χρόνια, ούτε σε μία τετραετία. Είναι έργο πνοής”.

 

“Η σημερινή κυβέρνηση σταμάτησε ήδη αυτή την πορεία των συνεχών μειώσεων και για πρώτη φορά μετά από το 2009 σταθεροποίησε τις δαπάνες του Υπουργείου Παιδείας στο 2,8% επί του ΑΕΠ στον προϋπολογισμό του 2016 (όσο ήταν και το 2015), παρά την πρόβλεψη που υπήρχε στο μεσοπρόθεσμο 2013-18 για νέα μείωση. Επίσης έχουμε ήδη  καταθέσει στους θεσμούς τη μελέτη του υπουργείου για την ανάγκη 20.000 μόνιμων διορισμών την επόμενη τριετία. Στόχος κοινός όλων μας είναι – μετά  έξι χρόνια μνημονιακών πολιτικών και αδιοριστίας – να υπάρξουν επιτέλους μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση” τόνισε ο κ. Φίλης. 

 

Αναφορικά με τις Πανελλαδικές, είπε ότι “απομένει η υπουργική απόφαση για το ποσοστό που θα αναλογεί στους υποψήφιους του παλαιού και του νέου συστήματος, το οποίο θα προκύψει μετά τη μελέτη από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου των δηλώσεων που κατέθεσαν οι υποψήφιοι, των οποίων η διορία κατάθεσης έληξε πριν από λίγες ημέρες”

Επίσης, σημείωσε, ότι “σημαντική διαδικασία είναι και οι εξετάσεις για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, πολύ περισσότερο δε, που απώτερος στόχος μας είναι  οι σπουδές στις ξένες γλώσσες στο δημόσιο σχολείο να αρκούν για την επιτυχή συμμετοχή  των μαθητών και των μαθητριών στις εξετάσεις για την απόκτηση πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας”.

 

Για τη νέα χρονιά, ανέφερε ότι ο προγραμματισμός και οι ενέργειες των υπηρεσιών του υπουργείου, οι ενέργειες και οι αποφάσεις των 13 Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, οι ενέργειες, η συνεργασία και οι αποφάσεις των 116 Διευθυντών Εκπαίδευσης ΠΕ & ΔΕ πρέπει να στοιχίζονται σε ένα κοινό στόχο: Να ανοίξουν στις 12 Σεπτέμβρη με πλήρη λειτουργία τα σχολεία, Νηπιαγωγεία/Δημοτικά/Γυμνάσια/Γενικά και Επαγγελματικά  Λύκεια.  

“Για πρώτη φορά το τρέχον έτος, βρίσκεται σε εξέλιξη προσπάθεια των υπηρεσιών του υπουργείου με στόχο οι αιτήσεις αποσπάσεων, οι αιτήσεις αναπληρωτών και μόνιμων διορισμών να γίνουν ηλεκτρονικά με προφανή αποτελέσματα στη μείωση των γραφειοκρατικών βαρών, των ανθρωποωρών εργασίας και της ταλαιπωρίας των εκπαιδευτικών.

Κομβικής σημασίας είναι η υλοποίηση εγκαίρως των μεταθέσεων, των αποσπάσεων, των διορισμών και της 1ης φάσης πρόσληψης αναπληρωτών ώστε να μπορεί σε προσωπικό επίπεδο να γίνει προγραμματισμός της ζωής του εκπαιδευτικού προσωπικού και τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να έχουν τον απαραίτητο χρόνο για την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες αρκετά νωρίτερα από την 1η Σεπτεμβρίου. Μέσα στο πλαίσιο αυτό οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών θα ολοκληρωθούν στις αρχές Ιουνίου, ενώ οι αποσπάσεις όλων των ειδών θα έχουν ολοκληρωθεί στις αρχές Ιουλίου” επισήμανε.

 

“Κοινή διαπίστωση όλων είναι η αναγκαιότητα για την ελάφρυνση της ύλης και τη μείωση του εξεταστικού φόρτου των μαθητών. Ζητήματα που πρέπει να εξεταστούν με μια συνολική μελέτη και αναπροσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών από το ΙΕΠ.

Η ανάγκη μείωσης  της μαθητικής διαρροής στην υποχρεωτική εκπαίδευση και του λειτουργικού αναλφαβητισμού τόσο για το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού όσο και  για ευπαθείς κοινωνικά ομάδες (όπως Ρομά, κρατούμενοι,  μέλη κέντρων απεξάρτησης από ουσίες κ.λπ.). Σημαντικό θέμα που απασχολεί το Υπουργείο Παιδείας είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αλλά και γενικότερα η δημιουργία θεσμών πολύπλευρης στήριξης του εκπαιδευτικού έργου. Ήδη έχει δημιουργηθεί σχετική επιτροπή για αυτό το σοβαρό ζήτημα.

Μας απασχολεί να ξαναδούμε ολιστικά το ζήτημα του ρόλου όλων των παραγόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία, από τους σχολικούς συμβούλους και τα διοικητικά στελέχη της εκπαίδευσης μέχρι τους διευθυντές των σχολείων και τον σύλλογο διδασκόντων, με στόχους: τη μείωση της γραφειοκρατίας, την ανάπτυξη της δημοκρατίας και της παιδαγωγικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας, αλλά και την έγκαιρη υλοποίηση των αποφάσεων που απαιτούνται,

Οι προβλέψεις για κτιριακές υποδομές διαμορφώνονται σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση με βάση τις απογραφές, στοιχεία του δημοτολογίου άλλα και εκτιμήσεις για πρόσφυγες  και μετανάστες. Αύριο, δημοσιεύεται πρόσκληση για την αναβάθμιση ψηφιακών υποδομών όλων των σχολείων. Η 1η φάση της αναβάθμισης ξεκινά με τα σχολεία που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον έως τις 8 Απριλίου 2016″,  συνέχισε ο υπουργός. 

 Ο κ. Φίλης είπε ακόμη ότι με μια σειρά από εγκυκλίους, το Υπουργείο έθεσε όρια και προϋποθέσεις στην παρουσία ποικίλων εξωσχολικών παραγόντων στην τάξη με το πρόσχημα εκπαιδευτικών προγραμμάτων και ενημερώσεων, δηλώνοντας έτσι την πολιτική βούλησή του να περιφρουρηθεί η τόσο απαραίτητη για την εκπαιδευτική διαδικασία ενδοσχολική ηρεμία και ο σεβασμός του διδακτικού προγράμματος στο χώρο του σχολείου.   Το Υπουργείο θα προχωρήσει στον επανακαθορισμό κριτηρίων και προϋποθέσεων για την έγκριση και ένταξη εξωσχολικών φορέων και προσώπων  σε προγράμματα και δραστηριότητες

 

 Διαβάστε επίσης

Ολόκληρη η απόφαση για τις αλλαγές στις Πανελλαδικές

Φίλης: Τα θρησκευτικά για να παραμείνουν υποχρεωτικό μάθημα πρέπει να αναμορφωθούν

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ