Στη Βουλή η αναβάθμιση των F-16 block 50 και αποστολή των C-130 στο Ισραήλ

Στην τελική ευθεία για την υλοποίηση 24ων προγραμμάτων που λίμναζαν επί χρόνια στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

του Χρήστου Μαζανίτη

Στην Επιτροπή Εξοπλιστικών στην Βουλή έρχονται σήμερα προς συζήτηση αρκετά σημαντικά προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμεων, δύο εκ των οποίων είναι πολύ σημαντικά για την επιπλέον θωράκιση της Πολεμικής μας Αεροπορίας.

Μέσα σε τρεις συνεδριάσεις, η μία της περασμένης εβδομάδας, η σημερινή και άλλη μία που θα ακολουθήσει στις αρχές Ιουλίου, περνούν συνολικά 24 προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμεων, η πλειοψηφία των οποίων σέρνονταν επί χρόνια από γραφείο σε γραφείο. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος και ο υφυπουργός Νίκος Χαρδαλιάς με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ και βέβαια τους Αρχηγούς των Επιτελείων, είχαν στενή συνεργασία τους τελευταίους μήνες ώστε να προχωρήσουν οι σχετικοί φάκελοι.

Μεταξύ άλλων, σήμερα κατατίθεται το πρόγραμμα αναβάθμισης των 38 μαχητικών F-16 Block 50, με τα απάρτια που προκύπτουν από την αναβάθμιση των 83 F-16 Block 52+ και 52+advance σε Viper.

Τα συγκεκριμένα μαχητικά ανήκουν στις πολεμικές μοίρες, 341 «Βέλος» και 347 «Περσέας».

Ο φάκελος της αναβάθμισης είχε εισαχθεί και πέρυσι για συζήτηση, στα τέλη Ιουλίου, όμως τότε συνάντησε τις ισχυρές αντιδράσεις της αντιπολίτευσης εξαιτίας της αύξησης του αρχικού κόστους εν σχέσει με τον αρχικό προϋπολογισμό.

 

Το δεύτερο πολύ σημαντικό θέμα, με το οποίο έχουμε επισταμένως ασχοληθεί στο enikos.gr είναι αυτό της συντήρησης κι επαναφοράς σε πτήσιμη κατάσταση τριών μεταγωγικών C-130 Η, τα οποία βρίσκονται παρκαρισμένα στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ εδώ και χρόνια.

Για το συγκεκριμένο θέμα μάλιστα είχε παρέμβει και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, ο οποίος με την επίσκεψή του στο Ισραήλ το καλοκαίρι του 2020. Έκτοτε, πολλές ήταν οι φορές που η ΠΑ έφθασε στην πηγή αλλά δεν ήπιε νερό, κάτι που φαίνεται να τελειώνει σήμερα.

Τα αεροσκάφη βεβαίως δεν βρίσκονται σε πτητική κατάσταση και η χρόνια παραμονή στην πίστα της ΕΑΒ έχει δημιουργήσει πρόσθετα προβλήματα κι έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr, έχει αποφασιστεί να μεταφερθούν με πλοία στο Ισραήλ, στις εγκαταστάσεις της IAI (Israel Aircraft Industry ltd).

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ