Οι νεότερες πληροφορίες για τις διαθεσιμότητες των C-130

C-130

 Το θέμα με τις διαθεσιμότητες των C-130 και τα… κομμένα φτερά της Πολεμικής Αεροπορίας, που δημοσιεύσαμε χθες στο enikos.gr προκάλεσε αίσθηση και μάλιστα δεν πέρασε ασχολίαστο κατά την διάρκεια της συνάντησης που είχαν ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος και ο υφυπουργός Νίκος Χαρδαλιάς, με τους διαπιστευμένους συντάκτες, στο «Δώμα ΓΕΝ».

Του Χρήστου Μαζανίτη

 Το κυρίως ζητούμενο είναι άμεσα να κινηθούν οι διαδικασίες ώστε 4 μεταγωγικά C-130 να πάρουν τον δρόμο για τα εργοστάσια, όπου θα υποβληθούν σε εκτεταμένο πρόγραμμα συντήρησης.

Το ένα από αυτά θα πάει μέσω NSPA (NATO Support and Procurement Agency), του οργανισμού υποστήριξης του ΝΑΤΟ, που υποδεικνύει σε ποιο εργοστάσιο μπορεί να πραγματοποιηθεί η απαραίτητη υποστήριξη. Μέσω του Μηχανισμού φαίνεται ότι έχει βρεθεί το εργοστάσιο στην Πορτογαλία, το οποίο όμως δεν έχει ελεύθερη θέση και γι’ αυτό – όπως αποκάλυψε ο υπουργός – καθυστερεί η μετάβασή του.

 Σε ότι αφορά τα 3 αεροσκάφη που έχει αποφασιστεί η μεταφορά τους στο Ισραήλ, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας επιβεβαίωσε αυτό που γράφαμε στο χθεσινό ρεπορτάζ του enikos.gr ότι από το Επιτελείο Αεροπορίας έχει φτάσει εδώ και καιρό ο σχετικός φάκελος και μένει ο ίδιος να αποφασίσει πότε θα τον φέρει ως υποπρόγραμμα για έγκριση στη Βουλή.

«Ο λόγος της καθυστέρησης είναι η ΕΑΒ» ανέφερε ο κος Παναγιωτόπουλος, αποκαλύπτοντας ότι «υποστηρίζει ότι θα μας παραδώσει 4 αεροπλάνα μες στο 2022. Έχουμε αμφιβολίες αν θα τηρηθεί βέβαια αυτή η ευγενής φιλοδοξία της ΕΑΒ. Πολύ σύντομα θα πρέπει να αποφασίσουμε αν θα το πυροδοτήσουμε».

 Μεταξύ άλλων, όπως έχουμε αποκαλύψει στο enikos.gr, η ΕΑΒ υποτίθεται ότι θα παρέδιδε 8 κινητήρες αεροσκαφών το δεύτερο εξάμηνο του 2021, ωστόσο παρέδωσε μόνο τους 4.

 

Exit mobile version