Κύκλοι Υπ. Παιδείας για ψήφιση ν/σ για μη κρατικά πανεπιστήμια: «Τομή ανάμεσα σε ένα κρατικίστικο νεκρό παρελθόν και σε μια νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα»

Την ικανοποίηση τους εκφράζουν κύκλοι του υπουργείου Παιδείας, μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την Ενίσχυση του Δημοσίου Πανεπιστημίου και τα Μη Κερδοσκοπικά Παραρτήματα, που ολοκληρώθηκε τα ξημερώματα του Σαββάτου, μετά από μια μαραθώνια συνεδρίαση της Ολομέλειας στη Βουλή. Ικανοποίηση ωστόσο υπάρχει και για τις ευρύτερες συναινέσεις που διαμορφώθηκαν σε πολλά άρθρα του επίμαχου νομοσχεδίου και των τροπολογιών που έκανε δεκτές ή παρουσίασε ο υπουργός Παιδείας κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, καθώς εμφανίστηκαν εξαιρετικές δυνατότητες συνεννόησης των πολιτικών κομμάτων σε άρθρα που αφορούν το δημόσιο πανεπιστήμιο, τα οποία υπερψηφίστηκαν σχεδόν στο σύνολό τους από περισσότερους βουλευτές, μερικά δε εξ αυτών (όπως εκείνα για την αύξηση του φοιτητικού επιδόματος, τις μεγάλες αλλαγές στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο), συγκέντρωσαν περισσότερες από 200 ψήφους ή ακόμη και 244 θετικές ψήφους σε σύνολο 299 ψηφισάντων βουλευτών.

Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, ο νέος νόμος οδεύει ήδη προς το Εθνικό Τυπογραφείο και αμέσως μετά την τυπική καταχώρηση του σε ΦΕΚ θα ξεκινήσει η πορεία του για να αλλάξει την εικόνα της ίδιας της χώρας σε αυτή την κομβική λειτουργία της και να δώσει το δικαίωμα να γίνει, προϊόντος του χρόνου, η Ελλάδα ένα περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο, όπως ευαγγελίζονται οι εμπνευστές του νομοσχεδίου, το οποίο θεωρείται, όχι άδικα, από τα πιο εμβληματικά της μεταπολίτευσης. Για κάποιους είναι η τομή ανάμεσα σε ένα κρατικίστικο νεκρό παρελθόν και σε μια νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Η ψήφισή του με 159 ψήφους (158 της Νέας Δημοκρατίας και μία του ανεξάρτητου βουλευτή Χάρη Κατσιβαρδά) θεωρείται κομβική για την επόμενη μέρα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας και την, έστω και καθυστερημένη, ένταξη της στη λίστα των χωρών που έχουν, από δεκαετιών, αποδεχθεί και επενδύσει και στον μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης, χωρίς απαραίτητα να αρνούνται την δημόσια φύση της, αντίθετα να την ενισχύουν περαιτέρω, σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Παιδείας.

Στην τριήμερη συζήτηση που προηγήθηκε της ψήφισης αναδείχθηκαν όλες οι βασικές επιλογές της κυβέρνησης και των κομμάτων, χωρίς να λείψουν εντάσεις και αντιπαραθέσεις ανάμεσα στην επιδιωκόμενη νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα και στην κληρονομημένη από τα παρελθόν «μονοκρατορία» του άρθρου 16 του Συντάγματος, η αναγκαία αναθεώρηση του οποίου αποτέλεσε μια από τις σημαντικότερες πλευρές των συζητήσεων.

 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ