Η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Έλενα Κουντουρά ορίστηκε εισηγήτρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην έκθεση που θα καταρτιστεί για τη στρατηγική της ΕΕ 2021-2030 στην οδική ασφάλεια. H πρωτοβουλία της έκθεσης ανήκει στην Έλενα Κουντουρά, με σχετική πρόταση που υπέβαλε στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού TRAN και έγινε αποδεκτή από όλες τις πολιτικές ομάδες.
Πρόκειται για μία εξαιρετικά σημαντική έκθεση, που αφορά όλα τα κράτη μέλη και ιδιαίτερα την Ελλάδα, την οποία ήδη επεξεργάζεται η Έλενα Κουντουρά. Συγκεκριμένα, διαμορφώνονται συγκεκριμένες προτάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που θα υποβληθούν στη συνέχεια στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη, για τις πολιτικές ενίσχυσης της ασφάλειας και μείωσης των θανατηφόρων δυστυχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Στο πλαίσιο κατάρτισης της έκθεσης, η Έλενα Κουντουρά έχει ξεκινήσει διεργασίες με τον Ευρωπαίο Συντονιστή της Οδικής Ασφάλειας, Αναπληρωτή Διευθυντή της αρμόδιας Διεύθυνσης της Κομισιόν, DG MOVE, Μάθιου Μπάλντγουιν. Ενώ σήμερα, συμμετείχε και στη συνεδρίαση της Επιτροπής TRAN όπου ο κ. Μπάλντγουιν παρουσίασε εκ μέρους της Κομισιόν το σχεδιασμό για την οδική ασφάλεια για την επόμενη δεκαετία.
Στην εισήγησή της, η Έλενα Κουντουρά αναφέρθηκε στην σημασία της έκθεσης αυτής, προκειμένου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να υιοθετήσει το στόχο μείωσης κατά 50% των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως το 2030. Είναι ένας στόχος, όπως τόνισε που «δεν πρέπει να μείνει στα χαρτιά, αλλά να σώσει ζωές».
Θέση της Ευρωβουλευτή αποτελεί ότι η προσέγγιση της ΕΕ στα ζητήματα της οδικής ασφάλειας θα πρέπει να γίνει σε εξίσου αυστηρό πλαίσιο, όπως συμβαίνει σε άλλους τομείς ανθρώπινης δραστηριότητας, πχ. η ασφάλεια στην εργασία και στις μεταφορές, ενώ θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με μηδενική ανοχή ζητήματα όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η μείωση των ορίων ταχύτητας στον αστικό ιστό.
Χαρακτήρισε στρατηγική επιλογή την υιοθέτηση της προσέγγισης του ασφαλούς συστήματος στην ΕΕ για την επόμενη δεκαετία. Όμως για την επιτυχία της στρατηγικής της στρατηγικής της ΕΕ στην οδική ασφάλεια, χρειάζεται η πλήρης δέσμευση και συνεργασία των κρατών-μελών υπό την καθοδήγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Πέραν των καίριων ζητημάτων που θα διαπραγματεύεται η Έκθεση και για τα οποία καταρτίζονται ήδη συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις, η κυρία Κουντουρά απευθυνόμενη προς τον κ. Μπάλντγουιν, πρότεινε επιπλέον τη δημιουργία ενός νέου Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την οδική ασφάλεια, στα πρότυπα αντίστοιχων υφιστάμενων οργανισμών στην αεροπορία, τη ναυτιλία και τους σιδηροδρόμους. Επίσης τάχθηκε υπέρ της διεύρυνσης και θέσπισης σε μόνιμη βάση του πιλοτικού ευρωπαϊκού προγράμματος EU Road Safety Exchange, που πραγματοποιείται φέτος για τρίτη συνεχή χρονιά με τη συμμετοχή της Ελλάδας, με στόχο τη μείωση των άνισων επιδόσεων των κρατών-μελών στην οδική ασφάλεια. Πρότεινε ακόμη την καθιέρωση Ευρωπαϊκού Έτους για την Οδική Ασφάλεια με στόχο την ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση της κοινωνίας, καθώς και τη δημιουργία ευρωπαϊκής σφραγίδας για ασφαλείς πόλεις, Safe City Seal.
Ο κ. Μπάλντγουιν επισήμανε στην αρχική του τοποθέτηση ότι η Κομισιόν καλωσορίζει θερμά την κατάρτιση της έκθεσης, τονίζοντας ότι τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας θα μπουν ψηλά στην ευρωπαϊκή ατζέντα, και χαιρέτισε τη συμβολή της Έλενας Κουντουρά, ως εισηγήτριας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ενώ και στη δεύτερη τοποθέτησή του, συμφώνησε με τις θέσεις που εξέφρασε η Ευρωβουλευτής.
Η Έκθεση της Έλενας Κουντουρά θα παρουσιαστεί στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού TRAN στις 14 και 15 Απριλίου.Η σημερινή παρέμβαση της Έλενας Κουντουρά στην Επιτροπή TRAN:
H απάντηση του Ευρωπαίου Συντονιστή της Οδικής Ασφάλειας, Αναπληρωτή Διευθυντή της DG MOVE, Μάθιου Μπάλντγουιν