Δρίτσας: Θα υπάρξει διαβούλευση για τις συμβάσεις ΟΛΠ και ΟΛΘ

Τα εξαναγκαστικά μέτρα δεν είναι το δικό μας πρόγραμμα, αλλά το προϊόν ενός επώδυνου συμβιβασμού, δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρής Δρίτσας, κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων. Σημείωσε ωστόσο ότι υπάρχουν ανοιχτά ζητήματα της διαπραγμάτευσης και γι’ αυτό η κυβέρνηση θα συνεχίσει την προσπάθεια της, ενώ αναφέρθηκε και στα ισοδύναμα μέτρα που η κυβέρνηση θα προωθήσει.

 Ο κ. Δρίτσας αναφέρθηκε, επίσης, στις δεσμευτικές υποχρεώσεις της Συμφωνίας που προέρχονται από το πρώτο και το δεύτερο Μνημόνιο. Η πρώτη είναι η συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ και εν συνεχεία του ΟΛΘ, με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ εντός του Οκτωβρίου. «Σε αυτήν την υποχρέωση είμαστε δεσμευμένοι από τη συμφωνία», είπε ο κ. Δρίτσας, προσέθεσε όμως ότι «η ίδια η διαγωνιστική διαδικασία όμως περιλαμβάνει ζητήματα για τα οποία επιβάλλεται διαβούλευση για τη χρήση εκτάσεων και εγκαταστάσεων, όπως και για τη ρύθμιση λειτουργιών του λιμανιού, με βάση κοινά παραδεκτούς διεθνείς κανόνες δημοσίου συμφέροντος. Σε αυτά δεν είμαστε από τη συμφωνία δεσμευμένοι».

Όπως, δε, ανέφερε, σε αυτήν την κατεύθυνση η κυβέρνηση θα επιδιώξει συμβάσεις παραχώρησης του ελληνικού δημοσίου προς τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ με τρόπο που να κατοχυρώνονται στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα συμφέροντα του Δημοσίου, οι ανάγκες των εργαζομένων, των τοπικών κοινωνιών και των δήμων. Επίσης, αναφέρθηκε στην εποπτεία και τον έλεγχο των λιμανιών σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, στη δημιουργία δημόσιων λιμενικών αρχών σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, σε ολοκλήρωση της δομής και των αρμοδιοτήτων της ρυθμιστικής αρχής λιμένων.

Ο υπουργός σημείωσε ότι η δεύτερη δεσμευτική υποχρέωση αφορά στη σύνθεση των πληρωμάτων των μεγάλων οχηματαγωγών πλοίων των εσωτερικών γραμμών. Τόνισε ότι στη διαδικασία των διαπραγματεύσεων έδωσε σκληρή μάχη και κατήγγειλε ότι στο εσωτερικό της χώρας οι απόψεις των δανειστών είχαν ισχυρούς αφανείς υποστηρικτές. «Η δική μας προσπάθεια ήταν να μην περάσει η μεταφορά του μοντέλου της Αδριατικής στις εσωτερικές γραμμές, αλλά γνώμονας είναι η ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα, να καθοριστούν τα επίπεδα στελέχωσης», είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και τόνισε ότι η κυβέρνηση θα επιδιώξει διάλογο μέσα στο πιεστικό χρονικό πλαίσιο.

Ο κ. Δρίτσας αναφερόμενος στο παράλληλο πρόγραμμα του υπουργείου, είπε ότι ισχύουν κατά το μεγαλύτερο μέρος οι προγραμματικές δηλώσεις κατά το Φεβρουάριο του 2015.

Επιπλέον, έκανε ξεχωριστή αναφορά στη στήριξη που θα υπάρξει στο Λιμενικό Σώμα που δίνει καθημερινά μάχες για τη διαχείριση των προσφυγικών ροών αλλά και στον ανθυποπλοίαρχο Κυριάκο Παπαδόπουλο, κυβερνήτη σκάφους που έσωσε μικρό παιδί και ηλικιωμένους και για τον οποίο προτάθηκε από τον πρωθυπουργό να κινηθούν οι διαδικασίες για τη βράβευση του από την Ακαδημία Αθηνών. Προσέθεσε στο σημείο αυτό ότι η χώρα μας θα συνεχίσει με ανθρωπισμό τη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών.

Αναφέρθηκε, τέλος, στα μέτρα για την υδρευτική αυτονομία των νησιών, καθώς και στη ναυτική εργασία και εκπαίδευση.

 

Διαβάστε επίσης:

Τι είπε ο Δρίτσας για το λιμάνι του Πειραιά

Το σχέδιο για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ