Δίπλωμα οδήγησης από τα 17 – Ψηφίστηκε επί της Αρχής το νομοσχέδιο στη Βουλή

Διπλώματα οδήγησης -αλλαγές

Με τις θετικές ψήφους της ΝΔ και του ΚΙΝΑΛ ψηφίσθηκε επί της Αρχής το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, διατάξεις σχετικά με την οδήγηση ατόμων με αναπηρία, ρυθμίσεις για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».

Αντίθετα, το καταψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ25.

Δίπλωμα οδήγησης από τα 17 – Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επιτρέπει στους νέους 17 ετών να συμμετέχουν κανονικά στις θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις για έκδοση άδειας για όχημα τύπου Β, η οποία καλύπτει όλα τα επιβατικά ΙΧ.

Αφού επιτύχουν στις εξετάσεις, οι 17άρηδες οδηγοί θα μπορούν να κινούνται σε ολόκληρη την Περιφέρεια Αττικής, εφόσον κατοικούν στην Αθήνα, ή εντός της Περιφερειακής Ενότητας όπου διαμένουν, στην περίπτωση που βρίσκονται στην περιφέρεια.

Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών με τίτλο «Οδηγώντας με Ασφάλεια», προβλέπει, ακόμη ότι οι 17χρονοι οδηγοί που κινούνται εντός της περιφέρειάς τους, μπορούν να έχουν δίπλα τους συνοδό τουλάχιστον 25 ετών, με 5 χρόνια δίπλωμα οδήγησης και με «καθαρό» point system.

Στην πορεία, θα καθοριστεί το πλαίσιο για ποινές με υπουργικές αποφάσεις, τόσο για τους 17χρονους οδηγούς, όσο και για τον ή την συνοδό του, στο ενδεχόμενο τροχαίου ατυχήματος, με υπαιτιότητά τους.

Ταυτόχρονα αναδιαμορφώνεται και απλουστεύεται η ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης, ώστε να γίνει πιο κατανοητή στους νέους οδηγούς.

Εφόσον ο 17χρονος οδηγός κατά τη διάρκεια του έτους αυτού δεν εμπλακεί σε ατύχημα, όταν κλείσει τα 18 θα έχει πλέον το κανονικό δίπλωμα οδήγησης. Διαφορετικά θα πρέπει να δώσει ξανά εξετάσεις.

Πέντε δικλείδες ασφαλείας για αδιάβλητες εξετάσεις οδήγησης

Για να μπει ο υποψήφιος στις εξετάσεις, θα γίνεται έλεγχος με ψηφιακά μέσα, με τη δυνατότητα ταυτοποίησης δύο παραγόντων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης.

Στις γραπτές εξετάσεις θα απαγορεύεται χωρίς εξαιρέσεις η χρήση κινητών τηλεφώνων, ακουστικών ή όποιας άλλης ηλεκτρονικής ή “έξυπνης” συσκευής.

Φορητή κάμερα υψηλής ευκρίνειας, με δυνατότητα λήψης 360 μοιρών, θα καταγράφει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος και τους συμμετέχοντες στη διαδικασία, αλλά και μικρόφωνο.

Η κάμερα θα διαθέτει ειδική αποσπώμενη κάρτα μνήμης, στην οποία αποθηκεύεται όλη η διαδικασία της πρακτικής δοκιμασίας. Μέσα σε μία ημέρα μετά την εξέταση, ο εξεταστής υποχρεούται να παραδώσει την κάμερα και την κάρτα μνήμης στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας.

Σημειωτέων ότι έχει εξασφαλιστεί ήδη πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου η συγκατάθεση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Οι κάμερες, που θα τοποθετούνται στα οχήματα κατά τη διάρκεια της εξέτασης, θα ανήκουν στο υπουργείο. Το οπτικοακουστικό υλικό θα αποθηκεύεται για διάστημα μέχρι έξι μήνες, και θα μπορεί να εξεταστεί είτε δειγματοληπτικά είτε εάν γίνει καταγγελία.

Εάν σε αυτό το διάστημα ο νέος οδηγός προκαλέσει ατύχημα, τότε θα προχωρά αυτομάτως η εξέταση του οπτικοακουστικού υλικού.

Όποιος δημόσιος υπάλληλος επιθυμεί, θα μπορεί να γίνει εξεταστής, αφού περάσει φυσικά τη σχετική εκπαίδευση και πιστοποιηθεί.

Στόχος είναι να σπάσουν τα κυκλώματα και να υπάρξει επαρκής αριθμός καλά εκπαιδευμένων εξεταστών. Δεν θα υπάρχουν ιδιώτες εξεταστές.

Επόπτες θα μπορούν να γίνουν, εφόσον το επιθυμούν, στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας Εάν δεν επαρκεί το προσφερόμενο προσωπικό της ΕΛΑΣ να καλύψει το έργο αυτό, στο Μητρώο Εποπτών θα μπορεί να εγγραφεί το ένστολο προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. Οι επόπτες θα περνούν από ειδική εκπαίδευση και θα λαμβάνουν πιστοποίηση, ώστε στη συνέχεια να μπαίνουν μέσα στο όχημα κατά την εξέταση και να εποπτεύουν τη διαδικασία, είτε δειγματοληπτικά είτε σε περίπτωση που θα υπάρχουν υπόνοιες.

Στη θέση του συνοδηγού ο εκπαιδευτής 

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατάθεσε νομοτεχνική βελτίωση, η οποία προβλέπει ότι ο εκπαιδευτής θα κάθεται στη θέση του συνοδηγού, ενώ η αρχική πρόταση ήταν να κάθεται στο πίσω κάθισμα. Σημείωσε όμως ότι το Υπουργείο άκουσε τα επιχειρήματα των φορέων κατά της πρόβλεψης αυτής και δεδομένου ότι το νομοσχέδιο έχει ιδιαίτερα αυστηρές δικλείδες ασφαλείας για το αδιάβλητο της διαδικασίας (κάμερα μέσα στο όχημα, διατήρηση του οπτικοακουστικού υλικού, δειγματοληπτικοί έλεγχοι, επόπτες στις εξετάσεις, αυστηρές κυρώσεις σε περίπτωση που διαπιστωθεί αλλοίωση), προχώρησε στη νομοτεχνική βελτίωση.

Νομοτεχνικές βελτιώσεις 

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής κατέθεσε επίσης νομοτεχνικές βελτιώσεις για:

Προβλέψεις για ΑΜΕΑ

Με το νομοσχέδιο προβλέπεται η ίδρυση ιδιωτικών Κέντρων Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα (τύπου «ΗΝΙΟΧΟΣ»), ώστε να μην ταλαιπωρούνται περαιτέρω τα Άτομα με Αναπηρία, τα οποία σύμφωνα με τον νόμο δικαιούνται δίπλωμα οδήγησης.

Exit mobile version