• Η Αεροπορία Στρατού εκθέτει την ΥΠΑ για το αεροδρόμιο των Μεγάρων - ΦΩΤΟ

    8:01 πμ, Τετάρτη 17 Ιουν 2020 8:01 πμ, Τετάρτη 17 Ιουν 2020

    Του Χρήστου Μαζανίτη

    Τα προηγούμενα αποκαλυπτικά δημοσιεύματα του enikos.gr για την κατάσταση που επικρατεί στο Στρατιωτικό Αεροδρόμιο των Μεγάρων, με το λουκέτο να φαντάζει ως… μονόδρομος, λόγω της στάσης ορισμένων κύκλων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), έφεραν εξελίξεις και ουσιαστικές παρεμβάσεις.

    Η Αεροπορία Στρατού, με ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε χθες, 16 Ιουνίου 2020, επισημαίνει ότι η λειτουργία του αεροδρομίου δεν είναι από τις 9 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα, όπως λέει η ΥΠΑ αλλά από την Ανατολή έως την Δύση του ηλίου.

    Στο σχετικό έγγραφο που δημοσιεύουμε στο enikos.gr φαίνεται η επισήμανση SR-SS που σημαίνει Sunset to Sunrise, δηλαδή από την ανατολή έως την δύση του ηλίου.

    Κι όμως, η ΥΠΑ, το τελευταίο χρονικό διάστημα ακολουθεί το δικό της ωράριο, μην παρέχοντας τους ελεγκτές που απαιτούνται, με αποτέλεσμα το αεροδρόμιο – το μοναδικό μεγάλο αεροδρόμιο Γενικής Αεροπορίας της Αθήνας – να κλείνει στις 3 το μεσημέρι τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες να είναι κλειστό!

    Όπως έχουμε επισημάνει επανειλημμένως από τις ΝΟΤΑΜ της ΥΠΑ ελλοχεύουν κίνδυνοι για τα ελικόπτερα της Ελληνικής Αστυνομίας και τη Πυροσβεστικής, όπου γίνεται η συντήρησή τους, αφού θα πρέπει να ζητήσει μία ώρα νωρίτερα άδεια προσγείωσης. Δηλαδή, εάν για παράδειγμα ένα ελικόπτερο Super Puma της πυροσβεστική παρουσιάσει κατά την διάρκεια κατάσβεσης εκτάκτως πρόβλημα δεν θα μπορεί να προσγειωθεί να λάβει την απαραίτητη τεχνική υποστήριξη εάν δεν έχει περάσει μία ώρα από την στιγμή αναγγελίας της βλάβης, ακόμη κι αν επιχειρεί δίπλα, στην Ελευσίνα, την Σαλαμίνα ή την Πάρνηθα! Κι αυτό γιατί έτσι… διατάζει η ΥΠΑ. Εάν βέβαια είναι σε αργία, δεν μπορεί να προσγειωθεί γιατί η ΥΠΑ έχει βάλει λουκέτο.

    Διεθνώς ρεζίλι

    Όμως, κύκλοι από την ΥΠΑ και το υπουργείο Μεταφορών φαίνεται ότι έχουν αποφασίσει να χαράξουν δική τους πολιτική για τον τρόπο που θα πρέπει να διαχειρίζεται ένα αεροδρόμιο και δη το πολιτικό τμήμα στρατιωτικού αεροδρομίου. Εκβιαστικά, οι κύκλοι αυτοί, ζητούν να τους παραχωρηθεί όλο το αεροδρόμιο και να φύγει η Αεροπορία Στρατού, διαφορετικά απειλούν ακόμη και με λουκέτο εάν όσοι δραστηριοποιούνται εκεί δεν καταβάλλουν υπέρογκο «κεφαλικό φόρο» σε έναν οργανισμό φάντασμα!

    Η διαμάχη που έχει ξεσπάσει απορρέει από την επιβολή αυξήσεων στα παράβολα χρήσης του αεροδρομίου από την προηγούμενη κυβέρνηση, που έφτασε από 200% έως 10.000% πάνω και που η νυν ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών έχει δεσμευθεί ότι θα καταργούσε από την πρώτη στιγμή. Σύμφωνα με την ΚΥΑ που υπέγραψαν οι τότε υπουργοί Οικονομικών και Μεταφορών, Ευ. Τσακαλώτος και Χρ. Σπίρτζης, ιδρύθηκε ένας νέος οργανισμός, που ονομάστηκε ΑΠΑ – Αεροπορική Πολιτική Αρχή. Θα αναλάμβανε τμήμα του έργου της ΥΠΑ, μόνο που επειδή δεν προβλεπόταν χρηματοδότηση από τον Προϋπολογισμό αποφασίστηκε να αυξηθούν τα παράβολα για να χρηματοδοτήσουν τον νέο Οργανισμό. Δηλαδή, η ΥΠΑ συνεχίζει να λαμβάνει το ίδιο ποσό που προέβλεπε ο προϋπολογισμός με λιγότερες όμως, ευθύνες, που τις αναλαμβάνει η ΑΠΑ. Μόνο που η ΑΠΑ υφίσταται μόνο σε νομοσχέδιο. Δεν έχει αποκτήσει νομική υπόσταση, δεν υπάρχει Διοικητικό Συμβούλιο, δεν υπάρχει νομικός Σύμβουλος, δεν υπάρχει… τίποτα!

    Και τώρα, η ΥΠΑ, με την εξόφθαλμη ανοχή του υπουργείου Μεταφορών απαιτεί να πληρωθούν άμεσα όλα τα δήθεν οφειλόμενα ποσά. Μιλάμε για παράβολα για λογαριασμό Οργανισμού που δεν υπάρχει.

    Ο Σύνδεσμος Αεροπορικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΣΑΕΕ), με επιστολή του ζητά την αναστολή πληρωμής των οφειλών που έχουν καταλογιστεί στην κάθε εταιρεία ξεχωριστά μέχρι την οριστική διευθέτηση του θέματος από την νομοθετική πρωτοβουλία, που έχει υποσχεθεί προφορικώς η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών ότι θα προχωρήσει μέχρι το τέλος Ιουνίου.

    Ωστόσο, η απάντηση που έλαβαν ήταν ότι αυτό γίνεται αποδεκτό μόνο σε ότι αφορά την ΕΑΒ και όλοι οι υπόλοιποι θα πρέπει να πληρώσουν τα παράβολα που πάνε στον Οργανισμό – φάντασμα.

    Με νέα επιστολή ο Σύνδεσμος Αεροπορικών Επιχειρήσεων Ελλάδος επιβεβαιώνει τα ρεπορτάζ του enikos.gr κι επισημαίνει ότι «η ΑΠΑ για λογαριασμό της οποίας υποτίθεται εισπράττονται οι σχετικοί πόροι, δεν έχει αρχίσει να λειτουργεί και είναι άδηλος ο χρονικός ορίζοντας πιθανής ενάρξεως της λειτουργείας της.

    Ήδη, όπως μας έχουν διαβεβαιώσει το Υπουργείο και η Διοίκηση της ΥΠΑ, επίκειται η κατάθεση και ψήφιση νέας σχετικής νομοθετικής ρύθμισης που θα καταργήσει την ως άνω Κ.Υ.Α. Εκτιμούμε ότι στη νέα ρύθμιση θα περιληφθεί και μεταβατική ρύθμιση για τον επανακαθορισμό του είδους και του ύψους των παραβόλων που αφορούν το διάστημα από την έναρξη ισχύος της ως άνω Κ.Υ.Α. μέχρι την έναρξη ισχύος της νέας διάταξης και θα καθοριστεί και σχετική προθεσμία πληρωμής των σχετικών υποχρεώσεων του παρελθόντος».

    Και ο ΣΑΕΕ καταλήγει: «Εν όψει των ανωτέρω, ζητάμε με την παρούσα μας αίτηση να αναστείλετε τυχόν ενέργειες αναγκαστικής είσπραξης παραβόλων της ως άνω Κ.Υ.Α. μέχρι την εκ νέου ρύθμιση του θέματος. Η στάση αυτή επιβάλλεται, άλλωστε, και εν όψει της νέας πραγματικότητας, η οποία διαμορφώθηκε εξ αιτίας των μέτρων περιορισμού της εξάπλωσης του κορονοϊού, τα οποία έπληξαν τον κλάδο μας όσο κανένα άλλο κλάδο της οικονομίας και η οποία γίνεται σεβαστή σε κάθε άλλο τομέα δημοσιονομικών βαρών».

    Η επιστολή κοινοποιείται σε 320 εμπλεκόμενες εταιρείες του κλάδου και σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr ήδη αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης, που δραστηριοποιούνται στην Γενική Αεροπορία έχουν αρχίσει να εκφράζουν προβληματισμό για το εάν στην επάνοδο των δραστηριοτήτων τους από τον περιορισμό λόγω κορονοϊού θα περιλαμβάνει και την Αθήνα μες στον σχεδιασμό τους, λόγω της κατάστασης που επικρατεί. Κι αυτό γιατί βλέπουν ότι δεν μπορούν να προσγειωθούν στις ώρες που προβλέπεται διεθνώς ενώ η προβληματική κατάσταση με την απειλή λουκέτου δημιουργεί προβλήματα στις συνεργασίες του με τις ελληνικές εταιρείες.

    Ποιοι τρίβουν τα χέρια τους από αυτές τις εξελίξεις; Μα φυσικά η Τουρκία, που προσφέρει απλόχερα όλες τις διευκολύνσεις που ζητούν όσοι δραστηριοποιούνται στην Γενική Αεροπορία και μάλιστα δίνουν κι επιπλέον κίνητρα σε εταιρείες που επιθυμούν να μετεγκατασταθούν από την Ελλάδα.

    σχολίασε κι εσύ
    σχετικά άρθρα