Ζηλευτές «Σκηνές από ένα γάμο» από Λουδάρο – Χαρέλα

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

Η καρδιά του θεάτρου δεν χτυπάει μόνο στην Αθήνα, αλλά και στη Θεσσαλονίκη και το τονίζω συχνά – πυκνά βλέποντας το σημαντικό έργο που κάνει στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας ο καίριος Γιάννης Αναστασάκης. Σε πρόσφατη άνοδό μου στην υπέροχη πόλη, το διαπίστωσα αυτό βλέποντας και μια υπέροχη παράσταση στο φιλόξενο θέατρο «Σοφούλη». Ο λόγος για το «Σκηνές από ένα γάμο» του … μάγου Ίνγκμαρ Μπέργκμαν που ευτύχησαν στο ανέβασμά τους από τον πολυσχιδή Αντώνη Λουδάρο. Ηθοποιός αξιώσεων ο Λουδάρος «φωτίζει» με έμπνευση το δυνατό έργο του Μπέρκμαν, που ασχολείται με ένα παντρεμένο ζευγάρι που ενώ φαινομενικά δείχνει ιδανικό δεν είναι τέτοιο, μια και υπάρχουν κρυμμένα μυστικά, τα οποία με το που αποκαλύπτονται τινάζουν τα πάντα στον αέρα… Ο Γιόχαν και η Μαριάννα είναι μαζί είκοσι ολόκληρα χρόνια. Έχουν κάνει οικογένεια, έχουν βάλει τα πάντα σε… κουτάκια και μοιάζουν ενωμένοι αληθινά και ουσιαστικά. Όταν εκείνος της αποκαλύψει πως υπάρχει άλλη γυναίκα στη ζωή του και πως θα την αφήσει, όλα γκρεμίζονται. Ή όχι; Τι αλλάζει στη διαδρομή; Τι συμβαίνει όταν το χάσμα έρχεται στο φως; Σε τι στάδια περνά η σχέση τους; Το σπουδαίο έργο του Μπέρκμαν έχει ανέβει εξαιρετικά στο «Σοφούλη» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Αντώνη Λουδάρου. Η παράστασή του είναι εύρυθμη, υπέροχα «κουρδισμένη», με λιτές καθαρές γραμμές και κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού, που αξίζει φυσικά να σημειώσω πως γεμίζει το θέατρο φέρνοντας συνεχόμενα sold out αλλά και παρατάσεις. Ο Λουδάρος «παίζει» με τις κωμικές νύξεις και «απογειώνει» τις δραματικές κορυφώσεις του έργου του Μπέρκμαν δείχνοντας τη διαχρονικότητά του αλλά και το πόσο μας αφορά όλους αφού μας περιέχει…Ο ίδιος «ντύνεται» τον Γιόχαν με οίστρο και δεινότητα ζηλευτή. Έχει αμεσότητα και ακρίβεια, έχει αλήθεια και πετυχαίνει μια από τις αρτιότερές του ερμηνείες-ειδικά στη σκηνή της μεγάλης «έκρηξης» του ήρωα, για να περάσει μέσα σε δευτερόλεπτα στον βουβό πόνο. Η «χημεία» δε, που έχει με την ικανότατη Παυλίνα Χαρέλα εντυπωσιάζει. Ενώ δεν έχουν ξαναπαίξει μαζί, μοιάζουν λόγω των κοινών κωδίκων που ανέπτυξαν, να έχουν μοιραστεί πολλές φορές τη σκηνή. Εκείνη, καθοδηγημένη έξοχα από εκείνον, τον ακολουθεί άψογα στο «παιχνίδι» που έχει στήσει και αρέσει πολύ στη Μαριάννα της. «Πνίγεται» μόλις μαθαίνει την απιστία του, εκρήγνυται από την αλήθεια, δοκιμάζει και δοκιμάζεται πλάι του στο πέρασμα του χρόνου, κομματιάζεται και δυναμώνει ξανά. Εύστοχη και αποτελεσματική, καταθέτει ψυχή στο νέο της θεατρικό «στοίχημα» και μοιάζει να το απολαμβάνει απίστευτα. Στα ατού της δουλειάς το λειτουργικότατο, λιτό και κομψό σκηνικό της Μαρίας Φιλίππου -υπέροχα και τα κοστούμια της-,η μουσική του Γιώργου Τζιαφέττα και οι φωτισμοί του Ανέστη Ατακτίδη. Οι Θεσσαλονικείς τρέξτε στο «Σοφούλη» σήμερα Τρίτη και το επόμενο Δευτερότριτο! Οι Αθηναίοι περιμένετε γιατί γίνονται συζητήσεις, από ότι έμαθα, για να έρθει η ζηλευτή παράσταση στην Αθήνα τον ερχόμενο χειμώνα. Με το καλό, έχω να πω!

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ