Συναρπαστικός ο «Άμλετ» της Ευαγγελάτου

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

Η χαρισματική Κατερίνα Ευαγγελάτου είναι εξαιρετικά ταλαντούχα και οι σκηνοθεσίες της, της έχουν χαρίσει ισχυρές «νίκες» στον χώρο, με το κοινό να την ακολουθεί πιστά σε κάθε νέο της βήμα και τους ειδήμονες να συμφωνούν πως αποτελεί γερή μονάδα του θεάτρου μας.

Την απόλυτη «νίκη»όμως την κερδίζει φέτος το χειμώνα με τον συναρπαστικό «Άμλετ»της που «σπάει πόρτες» στο «Αμφι-Θέατρο Σπύρου Α. Ευαγγελάτου», στο οποίο μεγάλωσε από παιδί αφού εκεί μεγαλούργησαν ο πατέρας της Σπύρος Ευαγγελάτος και η μητέρα της Λήδα Τασοπούλου και εκεί, μας… έκλεψε για πρώτη φορά με την «Ερωτευμένη νεκρή»της!

Οκτώ χρόνια έμεινε κλειστό το ιστορικό αυτό θέατρο που μας «πλούτισε»με παραστάσεις- προτάσεις κι άνοιξε φέτος αποκλειστικά για τον «Άμλετ»της Κατερίνας Ευαγγελάτου, προσφέροντάς μας ένα ανεκτίμητο «δώρο»! Απ’ τη μια επαναλειτουργεί το θέατρο της καρδιάς μας κι από την άλλη, αυτό γίνεται με μια σπουδαία παράσταση-ίσως από τις πιο άρτιες της ίδιας της Ευαγγελάτου αλλά και τις πιο σημαντικές της χειμερινής σεζόν που «πατά»στο χθες μια και «αγκαλιάζει» ψήγματα από τον «Άμλετ»που είχε ανεβάσει μοναδικά ο Σπύρος Ευαγγελάτος το ’91 με τον Γιάννη Φέρτη στον ομώνυμο ρόλο, τα οποία προβάλλονται στον χώρο που «γεννήθηκε» αυτός.

Σε προβολή βλέπουμε και τον άξιο Φέρτη σήμερα στο ρόλο του Φαντάσματος-τι μοναδικό βλέμμα! Ο παλιός «Άμλετ» σημάδεψε ανεξίτηλα την ευφάνταστη σκηνοθέτιδα που κοιτώντας πίσω, καταθέτει άποψη σήμερα με μια παράσταση αξιώσεων που «φωτίζει» έξοχα το «διαμάντι»αυτό του Σαίξπηρ και επικεντρώνεται στην υπαρξιακή καταβύθιση όλων των ήρωων επιτυγχάνοντας να παρακολουθήσει την σταδιακή “αποσύνθεσή” τους με οδηγό το κράμα ειρωνείας, ωμότητας και τρυφερότητας που ρίχνει ο Σαίξπηρ στα πρόσωπά του. Μεγάλος άσσος στα χέρια της Ευαγγελάτου είναι η «ακριβή»μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά-στην οποία έχει επέμβει δραματουργικά με αποτελεσματικό τρόπο.Το σκηνικό της Θάλειας Μέλισσα παίζει…πρωταγωνιστικό ρόλο στην παράσταση-από τα πλέον ευφάνταστα και λειτουργικά που έχω δει ποτέ- Εξαιρετικά είναι τα κοστούμια της Βασιλικής Σύρμα, έξοχη η κίνηση της Πατρίσια Απέργη, θαυμάσια η μουσική του Σταύρου Γασπαράτου, καταπληκτικοί οι φωτισμοί του Σίμου Σαρκετζή που έχει κάνει και τα βίντεo.

ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟ άθλο πετυχαίνει στον Άμλετ του ο ταλαντούχος Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος με την καθοδήγηση- αρωγή της Ευαγγελάτου. Κυρίαρχος των μέσων του,«γίνεται»ο σαιξπηρικός ήρωας με οίστρο και ζηλευτή δεινότητα, «φωτίζοντας» όλες τις πτυχές του. Ο τρόπος που ακολουθεί τον…γκρεμό του ήρωά του, τον αποτροπιασμό του για το ειδεχθές έγκλημα και την απόφασή του να εκδικηθεί είναι συνταρακτικός, με την κορύφωσή του να καθηλώνει και τον πιο απαιτητικό θεατή. Ώριμος υποκριτικά, σηκώνει στους ώμους του επάξια τον άκρως απαιτητικό ρόλο και βγαίνει νικητής! Σπουδαία πλάι του στον ρόλο της Γερτρούδης η πολύτιμη Άννα Μάσχα.Μια πλήρης ηθοποιός, με στόφα μεγάλης πρωταγωνίστριας που ξέρει τον τρόπο να «βουτά» στους ρόλους που αναμετριέται!Ειδικά στην σκηνή της αναμέτρησής της με τον Άμλετ είναι έξοχη και το «πάντρεμά» της με τον Παπασπηλιόπουλο αληθινά ζηλευτό. Ο έμπειρος Νίκος Ψαρράς κάνει συναρπαστική δουλειά στον Κλαύδιό του,με μέτρο,συνέπεια και ακρίβεια-στον τρόμο του ήρωα μπροστά στην τιμωρία που έρχεται είναι θαυμάσιος! Η Αμαλία Νίνου είναι μια ηθοποιός που απολαμβάνουμε να «ανθίζει»σε κάθε παράσταση.

Η Οφηλία της είναι μικρό «διαμάντι»-με την αρωγή της Ευαγγελάτου ανεβάζει τον πήχη και είναι καλύτερη από ποτέ! Ευθύβολος είναι ο Δημήτρης Παπανικολάου στον Πολώνιό του, καίριος ο Μιχάλης Μιχαλακίδης στον Οράτιό του, αποτελεσματικός στον Λαέρτη του ο Κυριακος Σαλης.Εύστοχος ο Γιάννης Κότσιφας αρέσει πολύ και στον Ηθοποιό του και στον Νεκροθάφτη του-τι εκλεκτός ηθοποιός!-.Μαζί τους σωστοί είναι οι Κλέαρχος Παπαγεωργίου στο ρόλο του Ρόζενκραντζ και ο Βασίλης Μπούτσικος σε αυτόν του Γκίλντενστερν. Τρέξτε να δείτε τον «Άμλετ»στο «Αμφι-Θέατρο»της καρδιάς μας!

Exit mobile version