Ο «Αμπιγιέρ» με τους Παπαμιχαήλ, Τσακίρογλου, Χατζηαργύρη «επιστρέφει» μέσω online streaming

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

Ένα ζηλευτό θεατρικό «δώρο» θα μας κάνουν η Νινέτα και η Νταίζη Λεμπέση, ανασύροντας από το «θησαυροφυλάκιο» του σημαντικότατου παραγωγού Γιώργου Λεμπέση μια σπουδαία παράσταση που έγραψε ιστορία, κερδίζοντας κοινό και ειδήμονες. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές μου, οι Θεατρικές Επιχειρήσεις Λεμπέση, σε συνεργασία με το Θεατροκίνημα, ανοίγουν το ιστορικό, «ακριβό» τους αρχείο και παρουσιάζουν σε online streaming στις 12, 13 και 14 Μαρτίου τη θρυλική παράσταση «Ο Αμπιγιέρ» που… έσπαγε πόρτες τη σεζόν 1989-1990 στο «Αθήναιον» -νυν «Τζένη Καρέζη»-, με τους θεατές να αποθεώνουν την απόλυτη dream team των πρωταγωνιστών της.

Να τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο σπουδαίος «Αμπιγιέρ» (Τhe dresser) του Ρόναλντ Χάργουντ ανέβηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας στο ιστορικό θέατρο της οδού Ακαδημίας, σκηνοθετημένο συναρπαστικά από τον χαρισματικό Βασίλη Παπαβασιλείου, με Σερ τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ σε μια από τις πιο πλήρεις και άψογες ερμηνείες της καριέρας του, Νόρμαν τον Νικήτα Τσακίρογλου σε ρεσιτάλ ερμηνείας και Λαίδη τη σημαντική μας Ελένη Χατζηαργύρη.

Ο συγγραφέας εμπνεύστηκε το έργο από την εμπειρία του ως Αμπιγιέρ στο πλάι του κορυφαίου Άγγλου ηθοποιού Σερ Ντόναλντ Γούλφιτ. Το έργο παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Λονδίνο στις 6 Μαρτίου 1980 με τον Freddie Jones ως Σερ και τον Tom Courtenay ως Νόρμαν.

Είναι ένα έργο χαρακτήρων, που περιγράφει την ιδιόμορφη σχέση ανάμεσα σε έναν βετεράνο διάσημο σαιξπηρικό ηθοποιό και τον αφοσιωμένο Αμπιγιέρ του.

Ο Σερ είναι ένας δύστροπος άνθρωπος, που ηγείται σε περιοδεύοντα θίασο στην Αγγλία, κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Αμπιγιέρ (Νόρμαν) είναι ο αφοσιωμένος βοηθός του, που για 15 χρόνια τον φροντίζει σχολαστικά και τον γεμίζει αυτοπεποίθηση με σκοπό ο Σερ να μην ακυρώνει τις παραστάσεις λόγω των ανασφαλειών του.

Παρακολουθούμε τον κόσμο του θεάτρου μέσα από τη σχέση εξάρτησης που έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στους δυο τους. Γινόμαστε μάρτυρες καταστάσεων που κατακλύζονται από έντονα συναισθήματα. Αφοσίωση, εγωισμός, αχαριστία, απόρριψη, εγκατάλειψη, μοναξιά.

Στη μεθυστική παράσταση του Παπαβασιλείου, δίπλα στους έξοχους Παπαμιχαήλ, Τσακίρογλου, Χατζηαργύρη εντυπωσίαζαν υποκριτικά ο Τίμος Περλέγκας στο ρόλο του Τζέφρεϊ και η Ελένη Κούρκουλα στο ρόλο της Ιρένε, έχοντας μαζί τους τους καίριους Ελευθερία Σπανού, Φώτη Θωμαΐδη.

Τη ρέουσα μετάφραση είχε κάνει η Μαρλένα Γεωργιάδη, τα συγκλονιστικά σκηνικά-κοστούμια ο… μετρ Διονύσης Φωτόπουλος, τους φωτισμούς ο εξαίρετος Ανδρέας Μπέλλης. Μουσική – ηχητική επιμέλεια : Ιάκωβος Δρόσος. Βοηθός σκηνοθέτη Γιάννης Μπίμης. Βοηθός σκηνογράφου: Λιλή Πεζανού. Φωτογραφίες: Studio Κλεισθένης

Τηλεσκηνοθεσία: Κυριάκος ΚαλαματιανόςΤρέιλερ παράστασης: Μιχαήλ ΜαυρομούστακοςΕπικοινωνία και προβολή της παράστασης: Νταίζη Λεμπέση Παραγωγή Γιώργος και Νινέτα ΛεμπέσηΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΡΟΒΟΛΩΝΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΜΑΡΤΙΟΥ-ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΜΑΡΤΙΟΥ ΩΡΑ 20.00.ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΜΑΡΤΙΟΥ ON DEMAND Προπώληση εισιτηρίων viva.gr ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑΤο θέατρο Αθήναιον ( νυν Τζένη Καρέζη ) έπιασε φωτιά εκείνη την περίοδο. Η ζημιά ήταν πολύ μεγάλη. Ήταν προσωπικό στοίχημα και υπόσχεση του Γιώργου Λεμπέση στην Τζένη Καρέζη ότι το θέατρο θα λειτουργήσει ξανά μέσα σε δύο εβδομάδες. Σύσσωμο το Ελληνικό Θέατρο ήταν εκεί από το πρωί έως το βράδυ, προκειμένου να ανοίξει ξανά το θέατρο. Τα ρούχα της παράστασης δεν είχαν καεί, όμως το σκηνικό του Διονύση Φωτόπουλου έπρεπε να γίνει από την αρχή εξαιτίας της πυρκαγιάς. Το θέατρο άνοιξε ξανά τις πόρτες του και υποδέχτηκε το κοινό μέσα σε δύο εβδομάδες, σε μία βραδιά με ελεύθερη είσοδο, που προλόγισε η Τζένη Καρέζη, ως οικοδέσποινα του θεάτρου, με μεγάλη συγκίνηση και θερμά χειροκροτήματα. Ήταν γιορτή και χαρά για όλο το Ελληνικό Θέατρο. Τότε που στα δύσκολα όλοι συσπειρώνονταν και γίνονταν μια γροθιά…

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ