Κουίζ για δύσκολους λύτες και αποκαλύψεις για όσα γίνονται -και δεν γίνονται- στο θέατρο

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

Τι γίνεται και τι… δεν γίνεται στο θέατρο; Τι προχωράει, τι ανατρέπεται, τι “ναυαγεί”; Μάθε τα όλα και λύσε αν μπορείς και το δύσκολο κουίζ που… ρίχνω στο τραπέζι. Πάμε από τα ωραία! Πάμε να ξεκινήσουμε από λίγο…φως!

-Έγινε προχθές η πρώτη ανάγνωση για την άκρως φιλόδοξη «Ιφιγένεια εν Ταύροις», που, όπως πρώτος αποκάλυψα, ετοιμάζει ο εξαιρετικός Γιώργος Νανούρης για την Επίδαυρο και όχι μόνο. Το κλίμα ήταν θερμό και όταν έφτασε η ώρα του μονολόγου της Θεάς Αθηνάς, όλοι θαύμασαν τη Χαρούλα Αλεξίου να τον διαβάζει με δυναμική [κι αυτό αποκλειστικό μου, για να μην ξεχνιόμαστε].

-Ετοιμάζεται να μας «κλέψει» και πάλι μετά τις συναρπαστικές «Βάχκες» του ο εξαίρετος Άρης Μπινιάρης! Θα «χτυπήσει» με έναν εντελώς… ροκ «Προμηθέα Δεσμώτη» στην Επίδαυρο, με τον τον Γιάννη Στάνκογλου στον ομώνυμο ρόλο και όσοι… πήραν μυρωδιά πρόβας, λένε πως θα το κάνουν…κόλαση τα αγόρια! Άντε με το καλό!

-Γενικά, υπάρχει πολύ «γουσταριλίκι» στις πρόβες των παραστάσεων που κατεβαίνουν επιτέλους Επίδαυρο, για τις οποίες έγραψα πρώτος για να μην ξεχνιόμαστε! Πρώτος είχα αποκαλύψει από πέρσι για την Ιφιγένεια του Νανούρη, τους Ιχνευτές του μετρ Μαρμαρινού, τις Βάκχες της ισχυρής Κοντούρη, τον «Ορέστη» του πάντα ροκ Κακλέας και πρώτος «πρόδωσα» φέτος τις παραστάσεις του ΚΘΒΕ -Ελένη του μάγου Παπαβασιλείου-και του Εθνικού-Ιππείς του «προχώ» Ρήγου και «Φοίνισσες» του ευφάνταστου Μόσχου-. Πρώτος έγραψα και για τον «Οιδίποδα Τύραννο» του «Θεού» Οστερμάγιερ. Κι αυτό είναι μόνο ένα μέρος του ξεχωριστού «μενού» που έφτιαξε με πολύ σκληρή δουλειά και με πάθος η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου Κατερίνα Ευαγγελάτου, η οποία θα μας τα πει όλα την Τρίτη! Αναμένουμε με τρελό ενδιαφέρον.

-Πάμε στα άσχημα νέα! «Ναυάγησε» τελικά η «Βαβυλωνία» που θα βλέπαμε με γερό θίασο. Μια αποχώρηση αποδυνάμωσε το «παζλ» της διανομής-αχ αυτές οι σειρές και τα απαιτητικότατα γυρίσματά τους, πόσες θεατρικές δουλειές χάλασαν φέτος!- και με το όλο «σκηνικό» του 50%που δόθηκε, χάλασε η δουλειά. Έγινε μια δεύτερη σκέψη για να βγει το «Ένα μωρό για τρεις», τελικά όμως «πάγωσε» κι αυτή, από ό,τι μαθαίνω. Λέτε να έχουμε κι άλλες ανατροπές με το απαγορευτικό 50%;

-Αυτό που είμαστε στα μέσα Μαΐου και ακόμα γίνονται…μαγειρέματα για –άλλες!- θερινές παραστάσεις δεν το έχουμε ξαναζήσει. Μα τι… ζυμώσεις είναι αυτές πια, εδώ έχουν κλειστεί παραστάσεις για το καλοκαίρι του …2022! Μετρημένα κουκιά είναι. Καταλήξτε [πόντος!]

-ΠΑΜΕ ΚΟΥΙΖ. Ποιος… γνωστός ηθοποιός- σκηνοθέτης-μεταφραστής-θιασάρχης κ.λπ. που… πρωταγωνιστεί στο «τσουνάμι» καταγγελιών, αντί να ρίξει το βάρος του στην πολύ επικίνδυνη υπόθεσή του, τηλεφωνεί σε ηθοποιούς που μαθαίνει ότι θα παίξουν του χρόνου σε παραστάσεις που θα ανέβαζε εκείνος πριν σκάσουν τα «βαρελότα» και τους…απειλεί-ναι, τους απειλεί!-να μην κλείσουν σ’ αυτές; Και που να μάθει, πως ετοιμάζεται να ανέβει και δεύτερο έργο που έκανε, με αντικατάσταση στον… δικό του ρόλο! Έτοιμο σκηνικό υπάρχει, έτοιμο έργο, αλλάζουμε τον βασικό πρωταγωνιστή και τη σκηνοθετική γραμμή και… προχωράμε. Η περσινή μαρκίζα πάντως κατέβηκε κακήν-κακώς, μου λένε, γιατί έγραψαν πάνω… συνθήματα. Σε μια νύχτα. Λέτε να έχουμε νέες… απειλές; Και να ήταν ο μόνος καταγγελλόμενος που θέλει να…βγει κι από πάνω! Υπάρχει κι άλλος που αντί να λουφάξει, κάνει «σκηνικά», για τα οποία θα επανέλθω δριμύτερος, μαζί με… μαινάδες-καταγγέλλουσες, όταν έρθει η ώρα. Και η δική του μαρκίζα κατέβηκε κακήν κακώς από κεντρικό θέατρο, για τους ίδιους λόγους…

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ