Η σημερινή απαγορευμένη ατζέντα του Μπουζ

Του Βασίλη Μπουζιώτη

Διαβάστε τις σημερινές σημειώσεις στην ατζέντα του Μπουζ

 

 

Λίγο μετά το πέρας του εξαιρετικού «Χορού του θανάτου»και λίγο πριν την επανάληψη του γερού «Γυάλινου κόσμου» ο Δημήτρης Καταλειφός είναι σε συζητήσεις για το επόμενο θεατρικό του «χτύπημα».

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του enikos.gr ο εξαίρετος ηθοποιός και σκηνοθέτης, συζητά θερμά με τα Αθηναϊκά Θέατρα για να παραμείνει και του χρόνου στο «Εμπορικόν» που «χτυπάει» τα τελευταία χρόνια με δεινότητα.

Και μάλιστα η κουβέντα γίνεται για συγκεκριμένο έργο το οποίο λατρεύει ο Καταλειφός μια και συνάρπασε σε αυτό στο πλάι των Λευτέρη Βογιατζή, Βασίλη Παπαβασιλείου, Σμαράγδας Σμυρναίου, Ράνιας Οικονομίδου,Τάσου Μπαντή, Άννας Κουρή, Μελίνας Μποτέλη κ.α.

Ο λόγος για την λατρεμένη «Σπασμένη στάμνα» του Κλάιστ, που είχε «σπάσει πόρτες» στο Κυκλάδων το ’82. Τώρα ο Καταλειφός θέλει να «επιστρέψει» σε αυτήν κι είναι σε συζητήσεις με τους Διονύση Παναγιωτάκη-Ελένη Κούρκουλα προκειμένου να το ανεβάσει του χρόνου με γερή διανομή…

Για την ώρα πάντως λάβετε θέσεις για να δείτε τον «Γυάλινο κόσμο» που γυρνά στο «Εμπορικόν».

Από τις 4 Μαρτίου η παράσταση που δίδαξε με δεινότητα η Έλενα Σκότη με πρωταγωνιστές τους Δημήτρη Καταλειφό, Θέμιδα Μπαζάκα, Κωνσταντίνο Γώγουλος και Στέλλα Βογιατζάκη, μας περιμένει στο θέατρο του Ψυρρή για να μας «πλουτίσει»θεατρικά-για όσους δεν τον είδαν κι όσους επιθυμούν να τον απολαύσουν και πάλι…              

Αξίζει εδώ να συμπληρώσουμε ότι ο εξαίρετος ηθοποιός αμέσως μετά το πέρας του «Γυάλινου κόσμου» θα μεταβεί στην Κρήτη για τα εκεί γυρίσματα της νέας σειράς που ετοιμάζουν για τον Alpha οι Παπαδουλάκης-Γιαννάκου.

 

 

 

 

Θυμάσαι που πρώτος σου είχα προδώσει ότι ο «πολύς» Γιάννης Κακλέας έχει στο μυαλό του για τον «Σιρανό ντε Μπερζεράκ» του τη Δήμητρα Ματσούκα;

Πρόκειται, όπως είχα γράψει να περιοδεύσει ανά την Ελλάδα με την δυνατή του παράσταση στην οποία πετυχαίνει γερό ρεσιτάλ ερμηνείας ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος κι έψαχνε την νέα παρτενέρ του.

 

Στο τραπέζι των συσκέψεων είχε πέσει έντονα και το όνομα της Ματσούκα και πρόσφατα ο καλός σκηνοθέτης κατέληξε σ’ αυτήν: «Η Ματσούκα θα είναι η Ρωξάνη μας!» μου είπε σε τηλεφωνική μας επικοινωνία, φανερά ικανοποιημένος με την επιλογή του.

Ενθουσιασμένη είναι και η ίδια η Ματσούκα φυσικά για το γεγονός ότι θα συνεργαστούν και δη σε ένα τόσο ωραίο και ιδιαίτερο κείμενο,με ένα ρόλο ζηλευτό…

 

 

 

 

Η τιμημένη με Βραβείο Μερκούρη Μαρία Κίτσου που μετρά γερές «νίκες» στο σανίδι, πετυχαίνει μια απ’τις πληρέστερες και αρτιότερες ερμηνείες της στη «Δεσποινίδα Τζούλια» του Στρίντμπεργκ που φιλοξενεί επιτυχώς το Νέο Θέατρο Βασιλάκου.

Η εξαιρετική ηθοποιός με την πολύτιμη αρωγή της Λίλλυς Μελεμέ που έφτιαξε μια εξαιρετικής αισθητικής παράσταση «φωτίζοντας»με τρόπο ζηλευτό τον σημαντικό και επίκαιρο λόγο του συγγραφέα, «γίνεται»η έξοχη ηρωίδα του που στόχο της έχει την πτώση,την συντριβή,την ανυπαρξία που θα την οδηγήσει στη λύτρωση από τα εφιαλτικά φορτία του παρελθόντος…     

Ο τρόπος που η συναρπαστική αυτή ηθοποιός καταφέρνει να δείξει το πόσο διχασμένη είναι η Τζούλια ανάμεσα στο ένστικτο και τη λογική και πως ακροβατεί και φλερτάρει με τα όριά της δοκιμάζοντας ταυτόχρονα τις αντοχές των άλλων είναι εντυπωσιακός.

Ο τρόπος που ακολουθεί την Τζούλια στην «βουτιά»της στον προθάλαμο της κόλασης συνταράσσει το κοινό και το καθηλώνει και τον πιοδύσκολο και απαιτητικό θεατή. Γίνεται σκληρή, κυνική, διεκδικητική, αυταρχική, ερωτική, παράφορη, έντονη, τραγική, απεγνωσμένη και εγκλωβισμένη, παθιασμένη και  συντετριμμένη, παρακλητική.

Πάσχει, δεν καμώνεται πως πάσχει. Με μέτρο,εσωτερικότητα,ακρίβεια,συνέπεια και αποτελεσματικότητα,δεινότητα και ευστοχία. Μια μεγάλη «νίκη»της. Η Τζούλια της αποτυπώθηκε μέσα μου!

Στο πλευρό της πετυχαίνει την πιο καίρια ερμηνευτική του δουλειά ο Ορέστης Τζιόβας.      «Φέρει»την λαχτάρα-λύσσα του υπηρέτη Ζαν για άνοδο,απόδραση και φυγή κι είναι εξαιρετικά πειστικός στον ρόλο που άντρα που ψάχνει το πρόσωπο που θα τον βοηθήσει να ανέλθει…         

Με συμπαίκτρια την Κίτσου,ανεβαίνει level και αρέσει όσο ποτέ.Μαζί τους η ικανή και τάχιστα ανερχόμενη Αμαλία Αρσένη εντυπωσιάζει στην υπηρέτρια-ερωμένη του Ζαν.Ταλαντούχο πλάσμα, με έντονη σκηνική παρουσία ξεχωρίζει και στις «εκρήξεις» της και στις «ηχηρές»σιωπές της… Την παρατηρούσα να «φλέγεται» ως Κατρίν από ζήλια προσποιούμενη πως κοιμάται ενώ δίπλα της ερωτοτροπούσαν η Τζούλια με τον Ζαν κι ήταν εξαιρετική.Τρέξτε στην «Τζούλια»,τρέξτε!

Ατού της παράστασης πέρα απ’τον σκηνοθετικό οίστρο της Μελεμέ και τις ερμηνευτικές επιδόσεις των Κίτσου-Τζιόβα-Αρσένη,είναι το δίχως άλλο η έξοχη μετάφραση της Μαργαρίτας Μέλμπεργκ,το λειτουργικό, ευρηματικό σκηνικό του Γιώργου Γαβαλά-η ιδέα της παγοκολόνας που «παίζει» ρόλο πρωταγωνιστικό ήταν εξαιρετική-, τα κοστούμια της Βασιλικής Σύρμα,η γερή μουσική του Σταύρου Γασπαράτου, οι καίριοι φωτισμοί της Μελίνας Μάσχα, η ιδιαίτερη κινησιολογία της Μόνικας Κολοκοτρώνη.

Πάμε «Βασιλάκου»

 

 

 

 

Το συναρπαστικό «Όλοι ένα-φίλα με»που έκλεψε παράσταση στο «Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης» κερδίζοντας κοινό και ειδήμονες θα «ταξιδέψει» στην Θεσσαλονίκη. 

Σύμφωνα με έγκυρες πηγές του enikos.gr η παράσταση που έφτιαξε με οίστρο ο Σταμάτης Κραουνάκης θα ανηφορίσει στην συμπρωτεύουσα προκειμένου να φιλοξενηθεί στο εκεί Ράδιο Σίτυ στις 1,2 και 3 Απριλίου.

Οι Θεσσαλονικείς…κάντε τα κουμάντα σας γιατί θα γίνει «κόλαση»στα ταμεία και οι Αθηναίοι που δεν είδατε τη δουλειά-πρόταση ή θέλετε να την απολαύσετε εκ νέου τρέξτε στο Κακογιάννης Παρασκευή και Σάββατο-μετά πέφτει η αυλαία!

ONE MAN SHOW ζηλευτό το «Όλοι ένα» που «αγκαλιάζει»τρεις γενιές τραγούδια-διαμάντια αποτέλεσε κατά γενική ομολογία μια από τις πιο σημαντικές προτάσεις της σεζόν, με τον Σταμάτη Κραουνάκη σε έξοχες επιδόσεις και τους ικανούς Χρήστο Γεροντίδη, Σάκη Καραθανάση, Κώστα Μπουγιώτη Γιώργο Στιβανάκη, Χάρη Φλέουρα να…τα σπάνε πλάι του! Ισχυρότατη ομαδάρα!

Θες την «Ατζέντα» που είχα γράψει όταν είδα την παράσταση; Εδώ! Πήγα στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και ένιωσα μέθεξη ψυχής. «Δώσε βάση»! Το «Σύστημα» μας έχει ρίξει στο «Πάτωμα» μετά από ένα γερό «Βραχυκύκλωμα» και ενώ θέλουν να είναι λίγα τα «Καντήλια»μας, πρέπει να βρεθούμε στην ίδια «Συχνότητα» και ο «Κόσμος να γίνει εικόνα» με ένα «Υπερωκεάνιο» στο οποίο θα παλέψω εγώ «Για σένα» κι εσύ για μένα.

«Όλοι ένα» πρέπει να γίνουμε και να την παλέψουμε με μια «Κρουαζιέρα του διαδρόμου». «Αυτή η νύχτα»μένει κι αν δεν πούμε «Πάω να πιάσω ουρανό»και βαρύνουμε σαν «Σίδερο» θα βρεθούμε να λέμε «Κάποιος άλλος έγινα», που δεν ήθελα να γίνω.

«Φίλα με» για να σου δείξω «Πόσο σ’αγαπώ». Κάνε με να «Πετάω»για να σε κάνω να πετάξεις κι εσύ,μαζί με όλους. Το «Πρωτοσέλιδο»  πρέπει να έχει φως και όχι άλλα σκοτάδια.Βάλε «Κόκκινα γυαλιά» και πάμε για «Grand Amore».

Που; Στο «Όλοι ένα» του εμπνευσμένου μα και ευρηματικού Σταμάτη Κραουνάκη στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Τρεις γενιές τραγούδια .Τα κομμάτια-διαμάντια του Κραουνάκη που με αυτά αγαπήσαμε, κλάψαμε, γελάσαμε, ταξιδέψαμε, χωρίσαμε,ανασάναμε,μαλώσαμε, αγκαλιαστήκαμε, φιλιώσαμε,ματώσαμε,πέσαμε και ξανασηκωθήκαμε,αντέξαμε,βουλιάξαμε και ξαναβγήκαμε πάνω,προβληματιστήκαμε και χαλαρώσαμε,ενωθήκαμε και μεθύσαμε…«Διαμάντια» δεμένα  με αληθινά  «ακριβά» ποιητικά κείμενα «βαφτισμένα στη μουσική».

Ο σημαντικός Σταμάτης Κραουνάκης  σε ένα απόλυτο one man show με οίστρο και κατάθεση ψυχής. Να μας συγκινεί, να μας καθηλώνει,να μας συναρπάζει, να μας προσφέρει γέλιο και χαρά,να μας συναρπάζει όπως μόνο εκείνος ξέρει,να μας δίνει …φιλί- ζωής,να μας σφίγγει στην «αγκαλιά»του την μεγάλη. «Μάγος»αληθινός.

«Παντρεύει» τα κομμάτια του με Σαίξπηρ, Λόρκα,Σεφέρη και Φο, με τρόπο ζηλευτό. Ένας αληθινά μεγάλος δημιουργός σε μια σπουδαία του στιγμή,την οποία μοιράζεται με τους ταλαντούχους και χαρισματικούς «αγγέλους»του[αλφαβητικά] Χρήστο Γεροντίδη, Σάκη Καραθανάση, Κώστα Μπουγιώτη, Γιώργο Στιβανάκη, Χάρη Φλέουρα.    

Οι άξιοι συνοδοιπόροι του εντυπωσιάζουν με την δεινότητά τους:ο Καραθανάσης …κλέβει παράσταση-στο«Πάω να πιάσω ουρανό» είναι συναρπαστικός-, ο Γεροντίδης «τα σπάει»τόσο στο «Η μάνα μου τρελαίνεται τα βράδια»όσο και στον μονόλογο του Φεγγαριού απ’τον«Ματωμένο γάμο».Κωμικός πρώτης γραμμής ο εξαίρετος Φλέουρας,φωνάρα απίστευτη ο Μπουγιώτης, σαρωτικός πάντα ο Στιβανάκης.

Τρέξτε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης-γιατί το γερό «Όλοι ένα»θα παιχτεί μόνο για 31 βράδια, για να «ταξιδέψει»μετά Ευρώπη, Ελλάδα, Αμερική.

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ