Η σημερινή απαγορευμένη ατζέντα του Μπουζ

Του Βασίλη Μπουζιώτη

Διαβάστε τις σημερινές σημειώσεις στην ατζέντα του Μπουζ.

 

 

Όποιος δεν έχει  την τύχη και την τιμή να γνωρίζει από κοντά την χαρισματική Χαρούλα Αλεξίου, μπορεί να το κάνει απολαμβάνοντάς την σε μια κατάθεση- ψυχής στη σκηνή του φιλόξενου Νέου Θεάτρου Βασιλάκου όπου παρουσιάζει το συναρπαστικό «Χειρόγραφο» που έφτιαξε για εκείνη ο πάντα αποτελεσματικός Γιώργος Νανούρης.

Η ζωή της στη σκηνή; Όχι ακριβώς! Στιγμές δικές της από το τραγούδι και τη ζωή ,στιγμές δραματικές και κωμικές,στιγμές ιδιαίτερες και ζηλευτές.

Η … Χάρις της επί σκηνής. Κοιτάζει πίσω,θυμάται, εξομολογείται,τονίζει και δακρύζει,γελάει και φλερτάρει, μαγεύει και αυτοσαρκαζεται με απίστευτο τρόπο,νοσταλγεί και τραγουδά, ψιθυρίζει, καπνίζει, λικνίζεται,σιωπά αλλά και βουρκώνει,χαμογελά,συναρπάζει.

Μια σπουδαία τραγουδίστρια σε μια εξομολόγηση-καρδιάς. Η Χαρούλα φέρνει δάκρυα στα μάτια από την αλήθεια της και γέλια μέχρι δακρίων από τον τρόπο που αυτοσαρκάζεται.

Πολλά οφείλει στον ικανότατο Γιώργο Νανούρη που φώτισε με αγάπη και συνέπεια το Χειρόγραφο που του παρέδωσε. Της έστησε ένα χώρο ιδανικό που την αγκαλιάζει ζεστά και της δίνει τη δυνατότητα να δείξει στο κοινό όχι μόνο την Αλεξίου που λάτρεψε σαν ερμηνεύτρια-μια από τις σημαντικότερες της γενιάς της-αλλά και την ιδιαίτερη Χαρούλα, με τις σκοτεινές και τις φωτεινές στιγμές της,το χιούμορ της και την νοσταλγία της.

Τρέξτε στο Νέο Θέατρο Βασιλάκου να χαρείτε μια μεγάλη κυρία του τραγουδιού μας να «παίζει» με το μύθο της και να είναι πιο ερωτική από ποτέ.

Τρέξτε…

 

 

 

Μα πόσο μεγάλη γκάμα έχω; Σας έχω …The 2nd Αrtists Football 7 World Cup όπου «χτυπήσαμε» 5η θέση[not bad…babies, που έγραψε και ο πολυσχιδής Λευτέρης Δημηρόπουλος που ανήκε στην…Εθνική Ελλάδος γεια σου μαζί με τους γερούς Προτάσοφ, Κωστάκη, Καρατζιοβαλή, Γιαννακόπουλο,Στεφανίδη,Λόμπα και φυσικά τους καλλιτέχνες Πετρέλη,Φραγκολιά,Γκρέκα.

Team leader ήταν ο Βασίλης Αμανατίδης.

Αυτό που πρέπει να σου τονίσω ξεχωριστά είναι η Εθνική Ομάδα Καλλιτεχνών κέρδισε την αντίστοιχη της Γερμανίας αλλά και του Αζερμπαϊτζάν.

Όλο αυτό έγινε στο Ιράν από τις 13 μέχρι τις 21 Φεβρουαρίου και μη θες πολλά-πολλά πρώτον γιατί δεν…παίζω μπάλα και δεύτερον γιατί σου έχω αποκλειστικό φωτογραφικό υλικό!

 

 

 

 

 

Πρώτος έγραψα για την εξαιρετικά φιλόδοξη «Όπερα της πεντάρας» που ετοιμάζει ο «πολύς»Γιάννης Χουβαρδάς για το «Παλλάς» των Αθηναϊκών Θεάτρων, πρώτος «πρόδωσα» την συναρπαστική διανομή και ναι, ναι, έχω λάβει ήδη θέσεις μια και αύριο ανοίγει η αυλαία υποσχόμενη τα καλύτερα!

Το δίχως άλλο το «πακέτο» που έφτιαξε ο Χουβαρδάς με την στήριξη των Παναγιωτάκη-Κούρκουλα είναι απ’ τα πιο δυνατά της σεζόν κι όλοι ανυπομονούμε να το δούμε.Αυλαία και πάμε Όπερα λοιπόν για αυτό ελάτε να δούμε τους συντελεστές και το …μενού.

ΤΑ Αθηναϊκά Θέατρα παρουσιάζουν το αριστούργημα των Μπέρτολτ Μπρεχτ – Κουρτ Βάιλ «Η ΟΠΕΡΑ ΤΗΣ ΠΕΝΤΑΡΑΣ», από τις 24 Φεβρουαρίου στο Θέατρο Παλλάς σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, με έναν δυνατό και πολυπληθή θίασο και ζωντανή 12μελή ορχήστρα. Μια τεράστια παραγωγή υψηλών προδιαγραφών!

Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ερμηνεύουν οι: Χρήστος Λούλης (Μακχήθ), Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Κυρία Πήτσαμ), Άγγελος Παπαδημητρίου (Κύριος Πήτσαμ), Λυδία Φωτοπούλου (Τζέννυ), Νίκος Καραθάνος (Αφηγητής, Αστυνόμος Μπράουν), Νάντια Κοντογεώργη (Πόλλυ), Κίκα Γεωργίου (Λούσυ).

Λίγα λόγια από τον Γιάννη Χουβαρδά για την παράσταση, που θα ανέβει στις 24 Φεβρουαρίου στο Θέατρο Παλλάς:Ο Μπέρτολτ Μπρέχτ τοποθετεί στον πυρήνα της Όπερας της πεντάρας τη σκοτεινή, εγκληματική πλευρά της αστικής ζωής των μεγαλουπόλεων: πόλεμος συμφερόντων, λαγνεία, βία και διαφθορά. Το χρήμα είναι θεός. Ζητιάνοι, πόρνες, ληστές, μικροί και μεγάλοι εγκληματίες, αστυνομικοί, όλοι συμφύρονται σε μια κοινωνία απεγνωσμένα παραδομένη στην κρίση. Ο “άρχοντας” αυτού του κόσμου είναι ο Μακ “το μαχαίρι”, ο οποίος πατάει επί πτωμάτων για το κέρδος του, ενώ ο “Βασιλιάς των ζητιάνων” Πήτσαμ βγάζει πλούσια οφέλη από τη φτώχεια των κατωτέρων στρωμάτων και η αστυνομία βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία και με τους δύο. Όλα είναι μια γιγαντιαία επιχείρηση.

Στο τέλος όμως αναδύεται, με δηλητηριώδες χιούμορ αλλά και αμείλικτη ειρωνεία, το ερώτημα: Τι είναι η ληστεία μιας τράπεζας μπροστά στην ίδρυση μιάς τράπεζας;Η Όπερα έχει κατά καιρούς αντιμετωπιστεί ως μιούζικαλ, ως πολιτική σάτιρα με τραγούδια, ως κωμωδία ευρείας κατανάλωσης, ως μουσικό μπουλβάρ, ακόμα και ως επιθεώρηση εποχής. Η αλήθεια είναι πως δεν πρόκειται για τίποτε από αυτά.

Η Όπερα μπορεί να δανείζεται στοιχεία από πολλά και διαφορετικά είδη θεάτρου, αλλά τελικά αποτελεί ενα ιδιαίτερο θεατρικό είδος από μόνη της. Και αυτή ακριβώς είναι η μεγάλη δυσκολία, αλλά και η μεγάλη πρόκληση για ένα σύγχρονο ανέβασμα: μέσα από μια προσεκτική και θαρραλέα προσέγγιση, να αναδειχθούν η καθαρότητα, η εκρηκτικότητα και η ψυχαγωγική δύναμη που συνθέτουν τον κόσμο του υπέροχου αυτού έργου.

Πρώτη προϋπόθεση είναι ένας πλήρης σε όλα τα επίπεδα θίασος και μια δυνατή ομάδα συντελεστών. Την έχουμε. Δεύτερη, μια γενναιόδωρη παραγωγή, πράγμα καθόλου αυτονόητο στις μέρες μας. Την έχουμε. Τρίτη, οι τεράστιες μουσικές απαιτήσεις, απόλυτα καλυμμένες. Τις έχουμε. Τέταρτη, μια παράσταση με σαφείς στόχους, που να είναι ταυτόχρονα πιστή στο πρωτότυπο, σοβαρή χωρίς σοβαροφάνεια, κωμική χωρίς ευκολίες, ελκυστική στο μεγάλο κοινό και υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου. Το μεγάλο στοίχημα».

 

 

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ-ΔΙΑΝΟΜΗ:

 

Μετάφραση:                           Γιώργος Δεπάστας

 

Σκηνοθεσία:                           Γιάννης Χουβαρδάς

 

Σκηνικά:                          Εύα Μανιδάκη

 

Κοστούμια:                      Ιωάννα Τσάμη

 

Ενορχηστρωτική επιμέλεια – Διεύθυνση ορχήστρας: Θοδωρής Οικονόμου

 

Δημιουργία βίντεο:                 Δημοσθένης Γρίβας

 

Φωτισμοί:                        Λευτέρης Παυλόπουλος

 

Σχεδιασμός ήχου:                   Κώστας Μπώκος

 

Φωνητική διδασκαλία:          Μιχάλης Παπαπέτρου

 

Κινησιολογική επιμέλεια:              Αμάλια Μπέννετ

 

Φωτογραφίες παράστασης:          Πάτροκλος Σκαφιδάς

 

Α’ Βοηθός σκηνοθέτη:           Νατάσα Τριανταφύλλη

 

Β’ Βοηθοί σκηνοθέτη:            Αλέξανδρος Βαμβούκος, Ιωάννα Μπιτούνη

 

Α’ Βοηθός σκηνογράφου:             Θάλεια Μέλισσα

 

Β’ Βοηθός σκηνογράφου:             Έλλη Σπάνια

 

Βοηθός ενδυματολόγου:         Βασιλική Σουρρή

 

 

 

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ:

 

Μακχήθ:                          Χρήστος Λούλης

 

Κυρία Πήτσαμ:                Καρυοφυλλιά Καραμπέτη

 

Κύριος Πήτσαμ:                     Άγγελος Παπαδημητρίου

 

Τζέννυ:                      Λυδία Φωτοπούλου

 

Αφηγητής, Αστυνόμος Μπράουν:        Νίκος Καραθάνος

 

Πόλλυ:                       Νάντια Κοντογεώργη

 

Λούσυ:                       Κίκα Γεωργίου

ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ:

Αντίνοος Αλμπάνης, Μιχάλης Αφολαγιάν, Μπάμπης Γαλιατσάτος, Ελίζα Γεροντάκη, Έφη Γούση,  Μαριάννα Καβαλλιεράτου, Βασίλης Κουκαλάνι, Ελένη Μπούκλη, Βασίλης Μυλωνάς, Νέστορας Κοψιδάς, Μαρία Νίκα, Γιώργος Τζαβάρας

 

 

 

Πως και πως περιμένουμε την κατά Πέτρο Ζούλια «Άννα Καρένινα»που έρχεται στο Εθνικό Θέατρο με πρωταγωνίστρια την χαρισματική Μαρία Ναυπλιώτου [αποκλειστικό μου,να μην τα ξεχνάμε αυτά!].Η αυλαία στο Θέατρο Ρεξ- Μαρίκα Κοτοπούλη δίνεται στις 3 Μαρτίου  και ναι,ναι φυσικά και θα σπεύσουμε-και!-εκεί!  Με φόντο το περιβάλλον της αριστοκρατικής Ρωσίας, όπου οι ανθρώπινες σχέσεις αλλοιώνονται από τις κοινωνικές συμβάσεις, τον καθωσπρεπισμό και την υποκρισία, ο Τολστόι χτίζει την ιστορία της εμβληματικής ηρωίδας του.

Η Άννα Καρένινα θα πληρώσει ακριβά το τίμημα του μετεωρισμού της ανάμεσα στο καθήκον προς τον σύζυγό της, Καρένιν, και το πάθος της για τον εραστή της, κόμη Βρόνσκι. Κάθε επιλογή της, αντί να την οδηγεί σε λύση, φαίνεται να την σπρώχνει βαθύτερα στο αδιέξοδο, και το τραγικό της τέλος μοιάζει αναπόφευκτο.

Ο σκηνοθέτης της παράστασης σημειώνει:

«Ένα ταξίδι.Από την Αγία Πετρούπολη  της συντήρησης στην προοδευτική Μόσχα.Από τον θεσμό του γάμου στην περιπέτεια του έρωτα.

 

 Από τη λογική στο πάθος.Από τη φυσική θεώρηση στη μεταφυσική.Από το δαιμονικό ορμέμφυτο στο Θεό και στη συγχώρεση.

 

 Από την ευτυχία στη δυστυχία.Από το χθες στο σήμερα.Από την υποδούλωση και τον καπιταλισμό στην επερχόμενη επανάσταση.

 

 Από το σύνολο στη μονάδα.Στην ανθρώπινη ύπαρξη.Από τα σκοτάδια της ψυχής στην αλήθεια και το φως.Από τη ζωή στο θάνατο.

 

 Από τη γνώση και τη λογική στην ατέρμονη αναζήτηση του ανθρώπου.Από το μυθιστόρημα στο θέατρο.Προσπάθησα τίμια και με σεβασμό να κρατήσω στις παλιές ράγες το κλασικό αριστούργημα του Λέοντος Τολστόι, βάζοντας όσο μπορούσα πιο ζωντανά στα κουπέ του τρένου του, τους διαχρονικούς χαρακτήρες και τις σχέσεις των μυθιστορηματικών ανθρώπων του, σε μια από τις πιο δύσκολες θεατρικές εμπειρίες του προσωπικού θεατρικού ταξιδιού μου»

 

 

 

Ταυτότητα παράστασης:

 

 Μετάφραση / Διασκευή: Αντώνης και Κωνσταντίνος Κούφαλης

 

Σκηνοθεσία / Δραματουργική επεξεργασία:  Πέτρος Ζούλιας

 

Σκηνικά / Κουστούμια: Αναστασία Αρσένη

 

Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου

 

Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος

 

Διανομή (με σειρά εμφάνισης)

 

Κόμισσα Άννα Αρκάντιεβνα Καρένινα:  Μαρία Ναυπλιώτου

 

Κόμης Αλεξέι Αλεξάντροβιτς Καρένιν: Λάζαρος Γεωργακόπουλος

 

Κόμισσα Βρόνσκαγια: Κωνσταντίνα Τάκαλου

 

Καρνέι:  Αλέξανδρος Μπαλαμώτης

 

Ματβέι:  Δημήτρης Καραμπέτσης

 

Ματριόνα:  Μαριάννα Τουντασάκη

 

Πρίγκιπας Στεπάν (Στίβα) Αρκάντιεβιτς Ομπλόνσκι: Μελέτης Ηλίας

 

Πριγκίπισσα Ντάρια (Ντόλυ) Αλεξάντροβνα Ομπλόνσκι:  Ευδοκία Ρουμελιώτη

 

Πριγκίπισσα Αικατερίνα (Κίττυ) Αλεξάντροβνα Στσερμπάτσκαγια: Ευγενία Δημητροπούλου

 

Κονσταντίν (Κόστια) Ντμίτριτς Λέβιν: Μάξιμος Μουμούρης

 

Κόμισσα Νόρντστον: Ντίνα Αβαγιανού

 

Πριγκίπισσα Ελιζαμπέτα (Μπέτσυ) Τβιέρσκαγια / Μαρία Νικολάγεβνα: Δήμητρα Σιγάλα

 

Τβιέρσι / Γιατρός:  Μαρίνος Δεσσύλας

 

Κόμης Νόρντστον:  Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος

 

Κόμης Αλεξέι Κυρίλοβιτς Βρόνσκι:  Ορφέας Αυγουστίδης

 

Νικολάι Ντμίτριτς Λέβιν:  Γεράσιμος Γεννατάς

 

Γεγκόρουσκα / Μιχαήλοβ:  Θοδωρής Φραντζέσκος

 

Κόμης Καρνούνσκι / Αγόρι εράνου:  Γιάννης Αθητάκης

 

Ελεγκτής / Ιερέας / Φιόντορ:  Σταύρος Μερμήγκης

 

Κόμισσα Λύντια Ιβάνοβνα:  Μυρτώ Αλικάκη

 

Διπλωμάτης / Πιοτρ:  Αντώνης Χατζής

 

Πριγκίπισσα Σορόκινα / Σεριόζα / Μαμή:  Γεωργία Μητροπούλου

 

Μουζίκος / Ζυλ Λαντό:  Σπύρος Μπιμπίλας

 

 

 

 

 

Μια ακόμα φιλόδοξη παραγωγή πρόκειται να «αγκαλιάσει»το φιλόξενο Studio Κυψέλης του Γιώργου Λιβανού και ο enikos.gr έμαθε όλες τις λεπτομέρειες για αυτή εξασφαλίζοντας και αποκλειστικό φωτογραφικό υλικό της.

Ο λόγος για το «Επτά ζωές»της βραβευμένης Κωνσταντίνας Δήμου,ένα έργο με μεταφυσικές αναζητήσεις,μια κωμωδία για το ατέρμονο παιχνίδι ζωής – θανάτου , φθαρτού και άφθαρτου, αστείου και σοβαρού, συνήθειας και αγάπης , φυσικού και μεταφυσικού, ρεαλισμού και ονείρου.

Ο Γιώργος Λιβανός ανέλαβε να το σκηνοθετήσει με την αρωγή μιας γερής ομάδας συντελεστών και μας δίνουν ραντεβού στο λιλιπούτειο θέατρο από τις 5 Μαρτίου υποσχόμενοι να μας κεντρίσουν με τη μοντέρνα μαύρη αλλά και εξτρίμ κωμωδία.Στην παράσταση παίζουν οι ικανοί Πάνος Κατέρης,Βίβιαν Βαλσάμη, Παναγιώτης Κατσίκης,Στεφανία Γκουρμέλου. Την σκηνοθεσία και τους φωτισμούς κάνει ο Γιώργος Λιβανός,τα σκηνικά και τα κοστούμια η Γιοβάννα Πρασσινου,την κινησιολογία ο Σίμωνας Πάτροκλος,τη μουσική ο Πάνος Μαλανδρής,την κινηματογράφηση ο Αντώνης Μανδρανης. Η παράσταση θα παίζεται κάθε Σάββατο στις 18.30 και κάθε Κυριακή στις 21.15 από τις  5 Μαρτίου ως το τέλος Μαίου.

 

 

 

 

 

 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ