Η σημερινή απαγορευμένη ατζέντα του Μπουζ – 4/7/2016

Του Βασίλη Μπουζιώτη

Διαβάστε τις σημερινές σημειώσεις στην ατζέντα του Μπουζ.

 

Από την Κυριακή έφτασαν στην Επίδαυρο οι άξιοι συντελεστές της εξαιρετικά φιλόδοξης «Ορέστειας» που θα φιλοξενηθεί σε αυτήν την Παρασκευή και το Σάββατο, και το enikos.gr εξασφάλισε αποκλειστικές φωτογραφίες από αυτήν, που αναμένεται να είναι από τους πιο γερούς… άσους του Φεστιβάλ Επιδαύρου.

Ήδη είναι μεγάλη η προπώληση για τις 8 και 9 Ιουλίου και όλοι δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό για να κερδίσουν το απαιτητικό «στοίχημα»!

Για την ώρα πάρτε πρόγευση και τα λέμε στο αργολικό θέατρο για να χαρούμε την απόλυτη dream team που έφτιαξε ο εμπνευσμένος και χαρισματικός Γιάννης Χουβαρδάς. Φύγαμε!

ΑΙΣΧΥΛΟΥ, Ορέστεια. 8 & 9 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, ο Γιάννης Χουβαρδάς με μια εξαιρετική ομάδα ηθοποιών και καλλιτεχνικών συντελεστών δημιουργεί μια παράσταση για τις απαρχές και το μέλλον της ανθρώπινης βίας.

 

Πρόκειται για την μοναδική σωζόμενη αρχαία τριλογία. Αγαμέμνων, Χοηφόροι, Ευμενίδες. Ο στυγερός και αιματηρός κύκλος των Ατρειδών στα τρία κορυφαία έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, μέσα από μια σπουδαία θεατρική συνάντηση. Μια συμπαραγωγή της «Λυκόφως» του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου με το Ελληνικό Φεστιβάλ. Αθηνών και Επιδαύρου.

 

Μια σφιχτή ομάδα δώδεκα εκλεκτών ηθοποιών μοιράζεται όλους τους ρόλους της τριλογίας του Αισχύλου «Ορέστεια» -συμπεριλαμβανομένου του Χορού- και στα τρία έργα. Με όλες τις δυναμικές της ατομικής, οικογενειακής, πολιτικής και κοινωνικής βίας, αφηγούνται τον κύκλο αίματος μιας οικογένειας ως τον ιστορικό κύκλο ενός έθνους που πρέπει να θυσιάσει τα παιδιά του προκειμένου να ξαναγεννηθεί. Όμως η αναγέννηση που βασίζεται σε πολιτικοκοινωνικά οράματα χωρίς την γονιμοποιητική ευλογία της οικογενειακής αγάπης δεν φέρνει απαραίτητα την λύτρωση.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

 

Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης

 

Διασκευή, σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς

 

Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη

 

Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη

 

Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος

 

Κίνηση: Σταυρούλα Σιάμου

 

Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος

 

Φωτογραφίες: Έφη Γούση

 

Βοηθοί σκηνοθέτη: Σύλβια Λιούλιου, Νικολέτα Φιλόσογλου

 

Βοηθός σκηνογράφου: Θάλεια Μέλισσα

 

Βοηθός παραγωγής: Αλεξάνδρα Μουζακίτη

 

Διεύθυνση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα

 

Παραγωγός: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος

 

Διανομή

 

Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης (Ορέστης)

 

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Κλυταιμνήστρα)

 

Νίκος Κουρής (Αγαμέμνων, Τροφός)

 

Στεφανία  Γουλιώτη (Ηλέκτρα, Αθηνά)

 

Νίκος Ψαρράς (Απόλλων, Πυλάδης)

 

Άλκηστις Πουλοπούλου (Κασσάνδρα, Πυθία)

 

Δημήτρης Παπανικολάου (Αίγισθος)

 

Ιερώνυμος Καλετσάνος (Κήρυκας)

 

Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης (Φύλακας)

 

Σύρμω Κεκέ (Κορυφαία)

 

Χριστίνα Μαξούρη (Κορυφαία)

 

Πολύδωρος Βογιατζής (Κορυφαίος)

 

 

 

 

Αποκάλυψη τώρα! Ενώ πιστεύαμε ότι τα ξέραμε όλα πια για την Σμαράγδα Καρύδη και τον Θοδωρή Αθερίδη, «σκάει» κάτι νέο που φέρνει νέα… στοιχεία στο «σίριαλ» που αγαπάμε.

Υπάρχει ένα ελκυστικότατο …ψέμα που τους αφορά και αυτό είναι, λυπάμαι που σας το χαλάω[!]  αμιγώς θεατρικό! Εκείνος και εκείνη έχουν «κλείσει» με τα «Αθηναϊκά Θέατρα» των Διονύση Παναγιωτάκη-Ελένης Κούρκουλα να συμπρωταγωνιστήσουν στην ισχυρότατη κωμωδία «Ψέμα» του Φλοριάν Ζελέρ που θα ανέβει στο Μικρό Παλλάς σε σκηνοθεσία του Θοδωρή και το enikos.gr εξασφάλισε την πρώτη φωτογραφία για το promo της άκρως φιλόδοξης παράστασης!

 

Χαρείτε την λοιπόν!

 

 

 

 

Σπάνια έχουμε την χαρά-ευτυχία να απολαμβάνουμε τρεις ισχυρούς πρωταγωνιστές μας σε «πάντρεμα»όπως αυτό που κάνουν στον «Πλούτο»οι Γιώργος Κιμούλης, Πέτρος Φιλιππίδης και Γιάννης Μπέζος με την σκηνοθετική εποπτεία του πρώτου.Για αυτό και ανυπομονούσαμε να τους δούμε στο πρώτο γερό ραντεβού που μας έδωσαν στην Επίδαυρο,όπου δημιουργήθηκε το αδιαχώρητο.Απόλυτο sold out ήταν αυτό που πέτυχαν,με το κοινό να τους αποθεώνει στο φινάλε: τον καθένα ξεχωριστά μια και «κέντησαν»με δεξιοτεχνικό τρόπο,αλλά και τους τρεις μαζί μια και πέτυχαν ένα από τα πιο ισχυρά«δεσίματα»,την πιο εντυπωσιακή «χημεία»που έχουμε δει τελευταία στη σκηνή.             

 

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ που σκηνοθέτησε την αριστοφανική κωμωδία με οίστρο,πρόταση και δεινότητα, συναρπάζει στο διπλό ρόλο Πλούτου- Πενίας.Ρεσιτάλ ερμηνείας ενός μεγάλου ηθοποιού Εξαιρετικός στον Πλούτο του,απολαυστικότατος στην Πενία του που είχε την όψη της…Λαγκάρντ. Τι στόφα,τι μέτρο,τι συνέπεια,τι ακρίβεια. Να’χεις το βάρος μιας παράστασης τέτοιων απαιτήσεων και παράλληλα να έχεις εργαστεί τόσο σκληρά σε δύο ρόλους-τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος;Θρίαμβος! Βρήκα έξοχη την ιδέα του να φωτίσει-υπογραμμίσει ένα φλέγον σημείου του έργου που που δεν…φώτιζαν ως έπρεπε οι περισσότεροι.Στη σύγχρονη κοινωνία, όπου το χρήμα αποτελεί πλέον το θεμέλιο όλου του συστήματος αξιών,η έξοχη παράστασή του επικεντρώνει στο ότι ο ποιητής στο τέλος του έργου εγκαθιστά το Θεό Πλούτο στο ίδιο το κράτος, δίδοντας έτσι στους πολίτες τη δυνατότητα, απ’ τη στιγμή που όλα τα αναγκαία αγαθά θα είναι δημόσια, να αναζητήσουν τον πραγματικό πλούτο στις ιδέες και στις αξίες, που ίσως έχουν ξεχάσει. Εξαιρετική η ιδέα,εξαιρετική και η εκτέλεση.Η παράστασή του έχει ρυθμό και άποψη, έχει πρόταση, προσφέρει γέλιο μέχρι… δακρίων αλλά και βαθιά συγκίνηση.Στο «παζλ» που έφτιαξε χωρούν από τον Τάσο Λειβαδίτη       μέχρι τη…Λαγκάρντ,ο Ζορμπάς και ο Γκοντό,    ο…Κούληςκ και ο Λεωνίδας του Λυγουριού,ο Βαρουφάκης και ο…Χατζιδάκις.Πως; Θα το    μάθετε  βλέποντας την εξαιρετική παράστασή του που δεν πρέπει να χάσετε με τίποτα…

 

ΠΑΡΑΒΑΣΗ-διαμάντι.Ο ίδιος ο Κιμούλης…  δίνει ρέστα στην «παράβαση»που έφτιαξε κι εξηγεί το έργο και την ουσία του. «Στο μαζί        είναι η χαρά,όχι στο πολύ.Πλούτος είναι να         είσαι πάνω από όλα άνθρωπος».Υπόκλιση.

 

ΠΕΤΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ.Λίγο μετά το … double score του στο έξοχο «Δάφνες και πικροδάφνες»και τον θαυμάσιο «Θάνατο του εμποράκου», πετυχαίνει μια ακόμα συνταρακτική «νίκη»ερμηνεύοντας τον  Καρίωνα.Σαρώνει τη σκηνή, «γίνεται»ο Αριστοφανικός ήρωας, γλεντά μαζί του και οδηγεί και το κοινό να το γλεντήσει, αποδεικνύει για άλλη μια φορά πως είναι ίσως ο σημαντικότερος ερμηνευτής του μεγάλου ποιητή.Κλέβει το κοινό με την αμεσότητά του,την αλήθεια του και την κατάθεση-ψυχής του.Πάλλεται,μαγεύγει!           

 

ΠΟΙΟΣ από τους τρεις είναι καλύτερος; Και οι τρεις-δεν έχω άλλη απάντηση.Γιατί και ο πολύτιμος Γιάννης Μπέζος,πετυχαίνει την αρτιότερη ερμηνεία του στον Αριστοφάνη σ’αυτή την παράσταση.Ο Χρεμύλος του έχει δουλευτεί υποδειγματικά,ένα «διαμάντι»το    δίχως άλλο!Στην σκηνή που επιτίθεται φραστικά στην Πενία-Λαγκάρντ,δίνει ρέστα. «Δολοφόνα! Σκατοχλεμπονιάρα»είναι κάποιοι από τους χαρακτηρισμούς που μπορώ να γράψω-μια και οι άλλοι είναι βρισιές που δεν μπορούν να δημοσιευτούν.Βρισιές που όλοι μας θέλουμε να της απευθύνουμε και βγαίνουν με οργή-θυμό απ’ τον Μπέζο.Τον δικό μαςμαςμό.Τη δική μας οργή. Έξοχος και στα τραγούδια του-τι υπέροχη φωνή.

ΣΤΟ πλάι τους στέκονται εντυπωσιακότατα σε διάφορους και διαφορετικούς ρόλους ο ικανός Τάσος Γιαννόπουλος-η Γριά του «δεν υπάρχει»- και ο καίριος Αλμπέρτο Φάις. Έλαμψαν στον χορό με την δεινότητά τους οι  Γιώργος Τσουρής, Χάρης Χιώτης,Ευθύμης Ζησάκης, Ντένια Στασινοπούλου,Χριστέλα Γκιζέλη, Βερόνικα Δαβάκη,Αλέξανδρος Ζουγανέλλης,Παναγιώτης Κατσώλης,Κατερίνα Μαούτσου, Χριστίνα Σπατιώτη,Ειρήνη Τσαβά,Ελένη Τσιμπρικίδου.

Στον Κ.Χ.Μύρη οφείλεται η μετάφραση του έργου που αποτέλεσε ακριβό υλικό για τη γερή διασκευή του Κιμούλη,στον Γιώργο Πάτσα το εξαιρετικά λειτουργικό  σκηνικό-έκπληξη, στην Σοφία Νικολαϊδη τα ενδιαφέροντα κοστούμια,στον Γιώργο Ανδρέου οι υπέροχες μουσικές και τα τραγούδια-σε στίχους του Ισαάκ Σούση-,στον Λευτέρη Παυλόπουλο οι θαυμάσιοι φωτισμοί και στους Ελπίδα Νίνου-Θανάση Γιαννακόπουλο οι εντυπωσιακή χορογραφία.Τρέξτε στον «Πλούτο» που παίζεται σε παραγωγή των αδελφών Τάγαρη.

 

 

 

 

 

Πρώτος σου πρόδωσα ότι το ισχυρότατο δίδυμο Ρέππα- Παπαθανασίου ετοιμάζει καινούργιο έργο  για το «Λαμπέτη»,πρώτος ότι αυτό ακούει στον …επίκαιρο τίτλο «Βάφτα μαύρα» και πρώτος σου αποκάλυπτα πως προχωράει το παζλ της διανομής! Ε,τώρα που συμπληρώθηκε  κι αυτή, ήρθε η ώρα να «ανεβάσω»και την πρώτη πόζα του θιάσου μαζί με τους συγγραφείς- σκηνοθέτες της υποσχόμενης δουλειάς! Ιδού λοιπόν οι πολυσχιδείς Ρέππας-Παπαθανασίου σε φωτό για το promo με τους [αλφαβητικά]Νικολέττα Βλαβιανού, Χάρη Γρηγορόπουλο, Ευθύμη Ζησάκη,Σπύρο Κυριάκο,Νίκη Λάμη,Μαίρη Σταυρακέλη, Δήμητρα Στογιάννη, Γιάννη  Τσιμιτσέλη και Μαρία Φιλίππου. Σούπερ;

 

ΘΕΣ και στόρι;Ξέρω,ξέρω,αλλά θα σου…προδώσω μόνο ότι στο «μενού»υπάρχουν μια κηδεία-εξού και τα μαύρα ρούχα του  θιάσου!-,δύο πτώματα και τρία εκατομμύρια ευρώ! Κωμωδία λοιπόν με… ένα φέρετρο. Ok θα σου πω και…λίγο παραπάνω! Ένας πλούσιος ηλικιωμένος πεθαίνει και γύρω απ’το  εν λόγω φέρετρο οι συγγενείς του «σφάζονται» για την περιουσία του.Πρόκειται για την πρώτη και τη δεύτερη γυναίκα του,τα παιδιά τους,την …ερωμένη του,που τους εκβιάζει με ένα hot   μυστικό του,έναν αστυνομικό,μια γειτόνισσα και έναν υπάλληλο του γραφείου κηδειών.Ναι, ναι,ετοιμάσου να κλάψουμε από τα γέλια…

 

ΤΙ ΜΠΛΟΥΖΕΣ φοράνε οι συγγραφείς- σκηνοθέτες του «Βάφτα μαύρα»;Ειδικές μπλούζες για το promo με τον τίτλο του έργου!Θέλω κι εγώ τώρα! Γιατί αυτό το «Βάφτα μαύρα» και…φοριέται παντού και θα γίνει ατάκα που θα «παίζει»πολύ!

 

 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ