Η σημερινή απαγορευμένη ατζέντα του Μπουζ

Του Βασίλη Μπουζιώτη

 

Διαβάστε τις σημερινές σημειώσεις στην ατζέντα του Μπουζ.

 

 

Αυτή κι αν είναι είδηση- βόμβα. Η Άννα Παναγιωτοπούλου πρόκειται να πρωταγωνιστήσει του χρόνου στο ισχυρό «Glorious»για το οποίο έγινε το πολυσυζητημένο «σίριαλ»με τον Αλέξανδρο Ρήγα! Πολλά ειπώθηκαν και από τις δύο πλευρές κι όταν πια πέρασε η «φουρτούνα» ο πολυσχιδής Ρήγας δήλωσε πως η εξαίρετη πρωταγωνίστρια αποφασίσει να ανεβάσει το εν λόγω έργο στο μέλλον,θα είναι ok! Η ίδια που το αγαπάει ιδιαίτερα έκανε όπως λένε οι πληροφορίες μου μια σειρά συζητήσεων κι όπως όλα δείχνουν θα το παρουσιάσει τον ερχόμενο χειμώνα με σκηνοθέτη τον καλό συνεργάτη και φίλο της Πέτρο Ζούλια! Οι ίδιες πηγές μου λένε πως η παράσταση… παίζει έντονα να ανέβει στην Β’σκηνή του «Ελληνικού Κόσμου»-εκεί δηλαδή που θα ανέβαινε στην πρώτη εκδοχή πριν γίνει ο …σκοτωμός! Μακάρι να πάνε όλα κατ’ ευχήν αυτή τη φορά και να δούμε την Παναγιωτοπούλου στον ρόλο που την κεντρίσει και την γοητεύει τόσο πολύ.

ΤΙ είναι όμως το περίφημο «Glorious» του Peter Quilter; Η πραγματική ξεκαρδιστική ιστορία της – κατά πολλούς – χειρότερης τραγουδίστριας του κόσμου, της Florence  FosterJenkins. Πρόκειται για μία θεατρική παράσταση, που με κεντρικό άξονα το γέλιο, μας ταξιδεύει σε μια άλλη εποχή, στη Νεα Υορκη του 1945, γεμάτη μουσική και λάμψη. Η Florence Foster Jenkins αποτελεί μοναδική περίπτωση καλλιτέχνη, όπου, ενώ εισέπραξε τίποτ’ άλλο παρά χλευασμό και ταπεινωτικές κριτικές κατά τη διάρκεια της καριέρας της, η ίδια παρέμεινε πιστή στο όνειρό της, καταφέρνοντας να δώσει ένα από τα πιο επιτυχημένα κονσέρτα της εποχής και να αναγκάσει τον κόσμο να υποκλιθεί, αν όχι στη φωνή της, τουλάχιστον στην αληθινή της αγάπη για την μουσική, την όπερα , τον Μότσαρτ και τις άριες. Η Florence Foster Jenkins υπήρξε μια ενθουσιώδης σοπράνο, που ενώ είχε μια φωνή που δε θα της επέτρεπε σε καμία περίπτωση να ασχοληθεί επ’ ουδενί με τον χώρο του τραγουδιού, είχε συνάμα και την ευτυχία να είναι μια από τις πλούσιες κυρίες της εποχής και να διαθέτει στο στενό της περιβάλλον  πολύ καλούς και πιστούς φίλους που ήταν όλοι τους εξίσου ¨εκκεντρικοί ¨ με την ίδια…

 

 

 

 

 

 

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες παραστάσεις-προτάσεις της σεζόν είναι το «Καζιμίρ και Καρολίνα» που ανέβασε με οίστρο στο θέατρο «Cartel» ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος.Ο εξαίρετος      ηθοποιός που μαθήτευσε και «άνθισε»πλάι στους καλύτερους «δασκάλους»-ανάμεσά τους ο Λευτέρης Βογιατζής και η Μάγια Λυμπεροπούλου-,κερδίζει ολοένα και πιο     γόνιμο έδαφος στην σκηνοθεσία, με αυτή        του «Καζιμίρ και Καρολίνα»να είναι το      δίχως άλλο η πιο άρτια και η πιο πλήρης  του.Με κέντρισε-έκλεψε η συναρπαστική ματιά του πάνω στο έξοχο έργο του Χόρβατ, ο τρόπος που «φώτισε» τις  διάφορες και διαφορετικές πτυχές του και το έκανε να…   αγγίζει την δική μας σύγχρονη, σκληρή κι άγρια πραγματικότητα.Με γοήτευσε το πώς εκμεταλλεύτηκε όλους τους χώρους της τόσο ενδιαφέρουσας αυτής θεατρικής στέγης,το πώς κίνησε τους ηθοποιούς του οδηγώντας τους σε εξαιρετικές επιδόσεις…Γοητεύτηκα πολλές φορές από τον ηθοποιό Δημοσθένη Παπαδόπουλο,  αλλά εδώ ομολογώ ότι με σαγήνευσε ως σκηνοθέτης.Μπορεί να φανεί ακραίο ή τολμηρό,αλλά η σκηνική πρότασή του πάνω στο έργο του Χόρβατ,ήταν απ’τις πιο ενδιαφέρουσες και ισχυρές που είδα φέτος στο θέατρο-για να μην φτάσω ακόμα πιο κει και πω,τα τελευταία χρόνια.Για 100 λεπτά έμεινα εκτασιασμένος από την «νίκη» του αυτή και την χειροκρότησα με θέρμη,     όπως κι όσοι θεατές ήταν στο πλάι μου…

 

ΔΙΟΛΟΥ τυχαίο δεν είναι ότι η παράσταση αυτή παίρνει…πράσινο φως για του χρόνου. Προλαβαίνετε να την δείτε τώρα και σας το προτείνω,αλλά να είστε σίγουροι ότι θα πάτε και του χρόνου να την ξαναδείτε,όπως κι εγώ Γιατί το ανέβασμα αυτό, της τραγωδίας της ανεργίας του Έντεν Φον Χόρβατ  θα σας… μεθύσει. Ο Καζιμίρ κι η Καρολίνα ζουν σε κάποιον τόπο, σε κάποια εποχή, στα χρόνια της Κρίσης. Ξεκινάνε να πάνε στη γιορτή, δεν θα φτάσουν όμως ποτέ, καθώς πολύ γρήγορα θ’ ανακαλύψουν ότι η αγάπη τους ήταν μέχρι ενός σημείου. Ενώ ο Καζιμίρ έχει μείνει άνεργος και βουλιάζει στο θυμό και την αυτολύπηση, η Καρολίνα ονειρεύεται να βελτιώσει τη ζωή της και ν’ ανέβει μερικά σκαλοπάτια στη σκάλα της κοινωνικής ανέλιξης. Γύρω της, σαν καρουζέλ του λούνα παρκ, περιστρέφονται φιλόδοξοι υπάλληλοι, διευθυντές και σύμβουλοι, κορίτσια που πουλάνε την συντροφιά τους για να βγάλουν το ενοίκιο, ένας μικροκακοποιός και η καταθλιπτική φίλη του. Ανάμεσα στο όνειρο και την ωμή πραγματικότητα, η Καρολίνα θα αναρριχηθεί κι ύστερα θα κατρακυλήσει πίσω στην όχθη των ηττημένων της καθημερινότητας. Ποιος φταίει; Οι άνθρωποι που είναι κακοί; Όχι, οι άνθρωποι δεν είναι ούτε καλοί, ούτε κακοί, λέει ο Χόρβατ. Απλώς με την οικονομική κρίση αναγκάζονται να γίνουν λίγο περισσότερο εγωιστές.Εξαιρετική η επιλογή του έργου,   εξαιρετικό και το ανέβασμά του στο Cartel. Τα ατού της παράστασης-πρότασης του Παπαδόπουλου που έκανε και την γερή      διασκευή και την έξοχη μουσική επιμέλεια είναι πολλά.Τα σκηνικά-κοστούμια[Kenny MacLellan],οι φωτισμοί[Σάκης Μπιρμπίλης] που έκλεβαν παράσταση,τα βίντεο[Χρήστος

Δήμας.Όσο για τους ηθοποιούς;Ποτέ δεν έχω δει τόσο εύστοχο,καίριο,συνταρακτικό, άμεσο,συναρπαστικό,έντονο,παθιασμένο τον Βασίλη Μπισμπίκη-στιγμές στιγμές πίστευα πως δεν έπαιζε τον Καζιμίρ,αλλά πως ήταν αυτός.Με οίστρο,καταθέτει ψυχή κι αλήθεια. Δίπλα του βρήκα εξαιρετική την Ευτυχία Γιακουμή-έχει μέτρο και δεινότητα, έχει           ακρίβεια και στις διακυμάνσεις της Καρολίνας της ήταν πειστικότατη.Γερό «χαρτί»της παράστασης είναι ο Ιάσονας Παπαματθαίου-στον μικρό αλλά καίριο ρόλο του,έχει δύναμη αλλά και δυναμική,   έχει αμεσότητα,ενέργεια,αποτελεσματικότητα. Ικανός ηθοποιός που υπόσχεται τα ακόμα καλύτερα.Εξαίρετος ο Παναγιώτης Σούλης, θαυμάσια η Μαρία Σκαφτούρα.Σωστοί στο πλάι τους οι Ελεονώρα Αντωνιάδου, Μάνος Καζαμίας, Ιουστίνα Ματιασέκ, Στέλιος Τυριακίδης.

 

 

 

 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ