Η σημερινή απαγορευμένη ατζέντα του Μπουζ

Του Βασίλη Μπουζιώτη

 

Διαβάστε τις σημερινές σημειώσεις στην ατζέντα του Μπουζ.

 

Το εξαιρετικά ενδιαφέρον και βραβευμένο έργο του Τρέισι Λετς «Αύγουστος» πρόκειται να φιλοξενήσει από τον Δεκέμβριο το «Δημήτρης Χορν» της οδού Αμερικής. Όπως πρώτος σου έγραψα ο Σταμάτης Φασουλής δεν θα «χτυπήσει» σε αυτό τον ερχόμενο χειμώνα στην στέγη που υπήρξε «έδρα» του για χρόνια και έτσι σε αυτήν θα παιχτούν δύο δυνατές παραγωγές, μια εκ των οποίων είναι ο «Αύγουστος» που θα σκηνοθετήσει ο «πολύς» Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης με την απόλυτη dream team.

Στους πρώτους ρόλους θα δούμε σύμφωνα με  έγκυρες  πηγές  μου  τους εξαιρετικούς Θέμιδα Μπαζάκα, Μαρίνα Ασλάνογλου, Βίκυ Βολιώτη, Αλέξανδρο Μυλωνά, Μάνο Βακούση κλπ.

Η διανομή ολοκληρώνεται μέσα στις επόμενες μέρες με το «παζλ» του Μαρκουλάκη να…κλέβει παράσταση.

Αξίζει  εδώ να σου θυμίσω ότι το έξοχο έργο του Λετς μεταφέρθηκε επιτυχώς και στην μεγάλη οθόνη με πρωταγωνίστριες τις Μέριλ Στριπ και Τζούλια Ρόμπερτς.

Το έργο παρουσιάζει το οικογενειακό δράμα των Γουέστον, μιας οικογένειας που ζει στην Οκλαχόμα και είναι στα πρόθυρα της κατάρρευσης…Η ιστορία της οικογένειας αυτής είναι σκοτεινή, βαθιά συγκινητική κι ενίοτε με απαραίτητες δόσεις χιούμορ.

Οι ζωές των μελών της αποκλίνουν μέχρι τη στιγμή που μια οικογενειακή κρίση θα τους φέρει πίσω στο πατρικό τους σπίτι, στην Οκλαχόμα. Η ιστορία μας εξετάζει διάφορες οπτικές της ενδοοικογενειακής παθογένειας, καθώς οι χαρακτήρες  αναπτύσσονται, μυστικά και ψέματα αποκαλύπτονται. Οι μάσκες πέφτουν και ίσως μόνο οι πιο ψυχικά δυνατοί θα καταφέρουν να επιζήσουν.

Θες και λεπτομέρειες; Ο πατέρας Μπέβερλι είναι άφαντος και οι τρεις κόρες του μαζί με τη χειμαρρώδη και ψυχολογικά ασταθή σύζυγό του και το υπόλοιπο σόι, οφείλουν να ανασυνταχθούν προκειμένου να καταφέρουν να ξεπεράσουν την κρίση αλώβητοι. Μέσα από τις πιο απροσδόκητες συναισθηματικές εκρήξεις που συνοδεύουν το οικογενειακό αυτό δράμα, έρχονται στην επιφάνεια ξεχασμένες διαφορές και τότε οι ισορροπίες δείχνουν να ανατρέπονται.

 

 

 

Μια εξαιρετικά φιλόδοξη δουλειά «μαγειρευόταν» θερμά  στο Badminton. Στο αφιέρωμα στον σπουδαίο μας Βασίλη Τσιτσάνη θα «πάντρευαν» τις δυνάμεις τους ο Σταύρος Ξαρχάκος, η Σοφία Σπυράτου και ο Σπύρος Παπαδόπουλος και η δουλειά θα περιόδευε ανά την Ελλάδα το καλοκαίρι.

Είχαν γίνει σχεδιασμοί,κουβέντες, κρούσεις σε καλούς συντελεστές, στη… διαδρομή όμως «ναυάγησε» το δυνατό project.

Θα έγραφα «πάγωσε» αφού… παίζει να μεταφερθεί για άλλη στιγμή το εν λόγω ανέβασμα, αλλά ακούω ότι το κόστος για αυτό ήταν …απαγορευτικό!

Μακάρι να αλλάξει κάτι και να δούμε στο μέλλον την εν λόγω δουλειά!

 

 

 

Μπορεί να σχεδίασε να ανεβάσει την έξοχη Σπασμένη Στάμνα του Κλάιστ ο Δημήτρης Καταλειφός τον επόμενο χειμώνα στο «Εμπορικόν», στην διαδρομή όμως έγιναν νέες κουβέντες που τον θέλουν-όπως γράφηκε στο spirto.gr-να παρουσιάσει εκεί το «Ήταν όλοι τους παιδιά μου» του, με σκηνοθέτη τον Γιάννη Μόσχο…

Οι πηγές μου λένε ότι τις μέρες αυτές γίνονται συζητήσεις με γερούς ηθοποιούς που θα συμπρωταγωνιστήσουν με τον άξιο ηθοποιό και …πολιορκεί την άξια Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου να είναι στην «ομάδα»!  

Ένας τέτοιος, όπως είναι η Σακελλαροπούλου που θεωρείται και είναι από τις καλύτερες ηθοποιούς της γενιάς της, σίγουρα είναι γερός για την δουλειά που ετοιμάζεται στην Σαρρή.

 

 

 

Σε ενημέρωνα στην πρώτη σημερινή “Απαγορευμένη” ότι  στο «Χορν» θα ανέβει το εξαιρετικό έργο του Τρέισι Λετς «Αύγουστος» σε σκηνοθεσία του πολυσχιδούς Μαρκουλάκη με θεϊκό θίασο – δες Θέμιδα Μπαζάκα, Μαρίνα Ασλάνογλου, Βίκυ Βολιώτη, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Μάνος Βακούσης κλπ.-και λίγη ώρα μετά «έσκαγε» …αποκλειστικό στο αποκλειστικό ότι μαζί τους θα είναι και η άξια Μαρία Πρωτόπαππα.

Όταν λέμε dream team, το εννοούμε, έτσι;

 

 

 

 

Πρώτος… πρόδωσα εδώ στην Απαγορευμένη ότι οι σημαντικοί Κιμούλης, Φιλιππίδης, Μπέζος       και Χαϊκάλης «παντρεύουν» τις δυνάμεις τους στον «Πλούτο» του Αριστοφάνη που θα εγκαινιάσει το φετινό Φεστιβάλ Επιδαύρου και ιδού τώρα η δυνατή τετράδα στην πρώτη φωτογραφία της υποσχόμενης παράστασης!

 

Την Παρασκευή 1 Ιουλίου και το Σάββατο 2 Ιουλίου στο Φεστιβάλ Επιδαύρου και κατόπιν σε περιοδεία σε όλη τη χώρα, οι Γιώργος Κιμούλης, Γιάννης Μπέζος, Πέτρος Φιλιππίδης, Παύλος Χαϊκάλης, με 12μελή χορό ηθοποιών και μουσικών, παρουσιάζουν ένα νέο, φιλόδοξο ανέβασμα του έργου του Αριστοφάνη «Πλούτος». 

Η σκηνοθεσία και η διασκευή είναι του Γιώργου Κιμούλη.Σύγχρονος του Πελοποννησιακού Πολέμου (431-404), που σήμανε την πτώση της Αθηναϊκής Δημοκρατίας, ο κορυφαίος κωμωδιογράφος της αρχαιότητας Αριστοφάνης πραγματεύεται με διεισδυτικότητα και ακρίβεια την έκπτωση των αξιών. Κεντρική θέση στα 11 σωζόμενα έργα του -οι Αλεξανδρινοί του αποδίδουν συνολικά 40- κρατά η σφοδρή κριτική του στην πολιτική, κοινωνική, ηθική και οικονομική κρίση κατά τη διάρκεια της εκπεσούσης αθηναϊκής δημοκρατίας, με λόγο σύγχρονο και τολμηρό – σε σημείο σοκαριστικό για τα δεδομένα της εποχής.

Γεγονός που εξισορροπούσε έντεχνα με την εκλεπτυσμένη παράλληλη χρήση της γλώσσας και συμπυκνωμένα νοήματα που απομακρύνονταν από τους κώδικες της κωμωδίας, αγγίζοντας βαθιά το συναίσθημα των θεατών, κατορθώνοντας έτσι να εμποτίσει το κοινό του με τα μηνύματα που επιδίωκε να περάσει μέσω των έργων του. Ο «Πλούτος» παρουσιάστηκε το 388 π.Χ., στο τέλος περίπου του Κορινθιακού πολέμου.

Η Αθήνα ήλπιζε σε ανάκτηση της αίγλης της – μάταια όμως, αφού η πολιτισμική κρίση ήταν βαθιά, η έκπτωση των ηθών έπληττε βάναυσα τον δημόσιο και ιδιωτικό βίο και η οικονομία κατέρρεε επιτρέποντας την επικράτηση των επιτηδείων, με την ανοχή βεβαίως της διεφθαρμένης πολιτικής και θρησκευτικής εξουσίας. Κι εδώ παρεμβαίνει με το έργο του ο Αριστοφάνης. Απογυμνώνει τους ηγέτες του και επαναφέρει το αίτημά του για δίκαιη πολιτεία, αναπτύσσοντας έναν προβληματισμό πάνω στην άδικη κατανομή του πλούτου και στην έκρηξη της διαφθοράς.

Το σημείωμα του σκηνοθέτη Γιώργου Κιμούλη

Στη σύγχρονη κοινωνία, όπου το χρήμα αποτελεί πλέον το θεμέλιο ολόκληρου του συστήματος αξιών, η συγκεκριμένη παράσταση επικεντρώνει την ερμηνεία αυτής της Αριστοφανικής κωμωδίας, σ’ ένα γεγονός που σχεδόν τις περισσότερες παραβλέπεται: στο ότι ο ποιητής στο τέλος του έργου εγκαθιστά το Θεό Πλούτο στο ίδιο το κράτος, δίδοντας έτσι στους πολίτες τη δυνατότητα, απ’ τη στιγμή που όλα τα αναγκαία αγαθά θα είναι δημόσια, να αναζητήσουν τον πραγματικό πλούτο στις ιδέες και στις αξίες, που ίσως έχουν ξεχάσει.

 

Μετάφραση:  Κ.Χ. Μύρης

 

Σκηνοθεσία – Διασκευή: Γιώργος Κιμούλης

 

Σκηνικά: Γιώργος Πάτσας

 

Κοστούμια:  Σοφία Νικολαϊδη

 

Μουσική:  Γιώργος Ανδρέου

 

Στίχοι:  Ισαάκ Σούσης

 

Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος

 

Χορογραφίες: Ελπίδα Νίνου, Θανάσης Γιαννακόπουλος

 

Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Τσεβάς

 

Παραγωγή: Αφοί Τάγαρη

Παίζουν:

Γιώργος Κιμούλης (Πλούτος & Πενία), Γιάννης Μπέζος (Χρεμύλος), Πέτρος Φιλιππίδης (Καρίων), Παύλος Χαϊκάλης (Βλεψίδημος, Δίκαιος, Γριά, Ερμής), Αλμπέρτο Φάϊς (Συκοφάντης & Ιερέας)

Χορός:  Γκιζέλη Χριστέλα, Δαβάκη Βερόνικα, Ζησάκης Ευθύμης, Ζουγανέλης Αλέξανδρος, Κατσώλης Παναγιώτης, Μαούτσου Κατερίνα, Σπατιώτη Χριστίνα, Στασινοπούλου Ντένια, Τσαβά Ειρήνη, Τσιμπρικίδου Ελένη, Τσουρής Γιώργης, Χιώτης Χάρης

 

 

 

Πρώτος σου έγραψα πως το …σαρωτικό Bam-Bam θα επιστρέψει ανανεωμένο στον όμορφο κήπο  του «Χυτηρίου»και πρώτος τώρα ανεβάζω τις πρώτες φωτογραφίες από την καινούργια …ομάδα! Λάβε θέση και ετοιμάσου λοιπόν!

 

Η ξεκαρδιστική κωμωδία BAM BAM, σε σκηνοθεσία Γιώργου Βάλαρη, μετά την μεγάλη επιτυχία που σημείωσε τις δύο προηγούμενες σεζόν, θα συνεχίσει να παίζεται για τρίτη σεζόν στο Χυτήριο από τα τέλη Μαΐου.Με νέα τολμηρή προσέγγιση στο καστ το ΒΑΜ ΒΑΜ υπόσχεται στους θεατές, τόσο σε όσους το έχουν δει, όσο και σε αυτούς που δεν το έχουν δει, να τους χαρίσει δύο ώρες ασταμάτητου και αβίαστου γέλιου, τα καλοκαιρινά βράδια, στην μοναδική αυλή του Θεάτρου Χυτήριο. Οι φάρσες και οι παρεξηγήσεις στην οικία ενός κατά τα άλλα….. συντηρητικού ζευγαριού, μέσα από ένα εξαιρετικά ατακαδόρικο  κείμενο, διαδέχονται η μια την άλλη, σε μια από τις καλύτερες φαρσοκωμωδίες των Ray Cooney & John Chapman.

 

ΤΟ ΕΡΓΟ.Το συντηρητικό παντρεμένο ζευγάρι, ετοιμάζεται, παρ’ ότι βαριέται κάπως, να παραστεί στον ετήσιο χορό των εκδοτών παιδικών βιβλίων, όπου είναι καλεσμένο. Η οικιακή τους βοηθός θα πάρει το ρεπό της και το απομονωμένο σπίτι τους στην «εξοχική» Σταμάτα Αττικής θα μείνει άδειο, ή έτσι νομίζουν, γιατί ο συνεργάτης του συγγραφέα και η σύζυγός του, ο διακοσμητής τους, η υπηρετριούλα τους, ένας παίδαρος με σμιλευμένους κοιλιακούς, ένας «καθώς πρέπει κύριος» αλλά και μια «όχι καθώς πρέπει» δεσποινίς, έχουν ήδη κανονίσει χωρίς τον ξενοδόχο. Μπλέξιμο, ανατροπές, ανησυχίες, έρωτες και υποψίες για απιστία, ξετυλίγονται μπροστά στα μάτια των θεατών.… Άραγε είναι όλα όπως φαίνονται ή τα φαινόμενα απατούν?

 

Σημείωμα του σκηνοθέτη:

 

«Η φάρσα ορίζεται ως ένα είδος που έχει στόχο να διασκεδάσει το κοινό με απροσδόκητες και ανατρεπτικές καταστάσεις, παρεξηγήσεις, ψεύτικες ταυτότητες που εμπεριέχουν γλωσσικά τεχνάσματα, αυξανόμενη και ταχύρυθμη πλοκή. Ο Ρέι Κούνεϊ, θεωρείται εδώ και δεκαετίες από τους πιο πετυχημένους συνεχιστές της γαλλικής φάρσας, κερδίζοντας την ονομασία “ο Άγγλος Φεϊντό” (ο Γάλλος μάστερ των κωμωδιών που χρησιμοποιούσε στα έργα του θέμα με πολλές πόρτες, πολλά κρεβάτια και συνήθως πολλές ερωμένες). Έργα του Κούνεϊ έχουν παιχτεί παγκοσμίως, όπως και εδώ στην Ελλάδα, με τεράστια επιτυχία. Σε αυτή την ξεκαρδιστική κωμωδία που έγραψαν ο Κούνεϊ και ο Τσάπμαν, με τον τίτλο “Move over Mrs Markham” (παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο θέατρο Μουσούρη, από έναν εκλεκτό θίασο πρωταγωνιστών, με τον ελληνικό τίτλο “Στο Τσάκ” (1991-1993) αλλά και σε διασκευή των Ρέππα -Παπαθανασίου ως “Μύγα Τσε-Τσε” (2005), ενώ φέτος θα παρουσιαστεί μετά από πολλά χρόνια στο WEST END του Λονδίνου), οι πρωταγωνιστές του έργου περιπλέκονται  σε ένα γαϊτανάκι ερωτικών παρεξηγήσεων, οδηγώντας το κοινό σε ένα ξεκαρδιστικό θέαμα, με ρεσιτάλ ανατροπών, παρεξηγήσεων και κωμικοτραγικών καταστάσεων. Η σημερινή απόδοση έχει γίνει νεοελληνική φαρσοκωμωδία καταστάσεων, με χαρακτήρες οικείους και αναγνωρίσιμους σε όλους μας.»

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

 

Σκηνοθεσία: Γιώργος Βάλαρης

 

Μετάφραση: Βάσια Παναγοπούλου

 

Απόδοση: Στέλιος Παπαδόπουλος- Γιώργος Βάλαρης

 

Σκηνικά: Κωνσταντίνος Ζαμάνης

 

Κοστούμια: Κλέωνας Φυσέκης

 

Μουσική επιμέλεια:  Νίκος Ραμός

 

Βοηθός σκηνοθέτη: Χρύσα Κλούβα

 

Βοηθός ενδυματολόγου: Μάγδα Τσέλιου

 

Πρωταγωνιστούν:

 

Σωτήρης Καλυβάτσης, Βάνα Ραμπότα, Σοφία Παυλίδου, Βασίλης  Κούκουρας, Χρύσα Κλούβα,  Αιμίλιος Ράφτης,  Βίκυ Κάβουρα

 

και σε ρόλο έκπληξη ο Παντελής Καναράκης.

 

Εντελώς φιλική (και άνευ απροόπτου) συμμετοχή… Παύλος Κοντογιαννίδης.

 

 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ