Η Ναυπλιώτου «κεντά» στο «Masterclass»!

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

Η χαρισματική Μαρία Ναυπλιώτου έχει κερδίσει πολλές και γερές «νίκες» στην καριέρα της. Απολαμβάνοντάς την πέρσι να συναρπάζει στο «Τραμ με το όνομα Πόθος», αναρωτιόμουν πόσο πιο ψηλά θα μπορούσε να σηκώσει τον πήχη, ξεπερνώντας αυτό το «ρεκόρ».Ξεχνούσα πως μια Πρωταθλήτρια του μεγέθους της δεν επαναπαύεται στις όποιες δάφνες της και χύνοντας ιδρώτα ψυχής και σώματος μπορεί να κερδίσει ακόμα μεγαλύτερες … νίκες! Κι αυτό έκανε η Ναυπλιώτου! Στο «Masterclass»που…σπάει πόρτες στο Μικρό Χορν, μας συγκίνησε εκ νέου με μια «χρυσή» νίκη-μεγαλύτερη από αυτή της Μπλανς της… Δύσκολα μπορεί να περιγραφεί με λέξεις ο υποκριτικός άθλος της στο γερό έργο του Terrence McNally. Δύσκολα μπορεί να χωρέσει σε μερικές προτάσεις το ζηλευτό «κέντημα»που επιτυγχάνει ερμηνεύοντας την Μαρία Κάλλας στην εποχή που η ντίβα δίδασκε το περίφημο σεμινάριο στη Μουσική Σχολή Τζούλλιαρντ της Νέας Υόρκης στις αρχές της δεκαετίας του ’70 με ραγισμένη φωνή και καρδιά…

Η Ναυπλιώτου,με την πολύτιμη αρωγή του εξαιρετικού Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου-μεγαλουργεί και στην σκηνοθεσία,πέρα από την υποκριτική- «γίνεται»η Κάλλας που παραδίδει μαθήματα φωνητικής-τέχνης και ζωής σε νεαρούς τραγουδιστές, γεμάτη «πληγές». Στον συναρπαστικό διάλογο που κάνει η ντίβα με τους σπουδαστές της και τον εαυτό της –«διαμάντι»η μετάφραση του «ακριβού»μας Στρατή Πασχάλη-η Ναυπλιώτου καθηλώνει, συνταράσσει, συναρπάζει, κόβει την ανάσα, αλλά και προσφέρει γέλιο στις κωμικές νύξεις του ρόλου-έξοχη στην ειρωνεία της!

ΣΠΟΥΔΑΙΑ η ερμηνεία της φωτίζει όλες τις πτυχές της απόλυτης ντίβας. Γίνεται σκληρή σαν γρανίτης, γίνεται ανθρώπινη κι ευάλωτη, γίνεται βιτριολική, γίνεται χίλια κομμάτια και μέσα σε δευτερόλεπτα ξαναγίνεται κωμική με ένα μέτρο που δύσκολα βρίσκουμε πια στο θέατρο. Οι κραυγές της συγκλονιστικές, οι σιωπές της συνταρακτικές.Έχει ευθυβολία και εσωτερικότητα,έχει μοναδική ευστοχία, έχει αλήθεια. Ένα ρεσιτάλ δεξιοτεχνίας «ντυμένο»με μουσικές του Βέρντι,του Πουτσίνι,του Μπελίνι. Η Ναυπλιώτου «γίνεται»Εκείνη και ακολουθεί την πορεία της.Απ’ το ξεκίνημά της,το «μπούλινγκ» για το σουλούπι της,την «μεταμόρφωσή» της,την άνοδό της,τις «μαχαιριές»που δέχτηκε,τις καταστροφικές σχέσεις της, το …αγαπο-μίσος με τον Ωνάση –στις σκηνές που επαναλαμβάνει τις σκληρές, κοφτερές σαν μαχαίρι ατάκες του που την…ράγισαν,φέρνει δάκρια στα μάτια-, την ερημιά της.Υποκριτικό «άθλο»το δίχως άλλο καταφέρνει η Ναυπλιώτου που δουλεύει σκληρά κι αποτελεσματικά.

ΤΟ κείμενο του Στρατή Πασχάλη ήταν ένας άσσος στα χέρια της και η καθοδήγηση του Παπασπηλιόπουλου της έφερε την τόσο μεγάλη «νίκη»-στα χέρια του μοιάζει να’χει ευτυχήσει.Στο πλευρό της εντυπωσιάζουν με τις φωνητικές κι όχι μόνο επιδόσεις τους οι Βάσια Ζαχαροπούλου Εύα Γαλογαύρου, Λητώ Μεσσήνη,Δάφνη Δαυίδ[εναλλάξ] Νικόλας Μαραζιώτης,οι πιανίστες Πέτρος Μπούρας,Αλέξανδρος Αβδελιώδης [επίσης εναλλάξ]κι ο Βαγγέλης Δαούσης-stage hand.Μια Μεγάλη ερμηνεία στο Μικρό Χορν.Τρέξτε να βρείτε εισιτήριο γιατί τα sold out έφτασαν ήδη στις 20 Δεκεμβρίου.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ