Στις 6 Φεβρουαρίου το live streaming του «Μολιέρου» που ετοιμάζει ο Λιβαθινός στο Εθνικό με τον Φασουλή

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

Το Εθνικό Θέατρο κρατάει αναμμένες τις…μηχανές του, «χτυπώντας» διαδικτυακά με νέες πρεμιέρες όπως έγινε ήδη με το «Σ’ εσάς που μ’ ακούτε» που ανέβασε ο Αλέξανδρος Αβρανάς αλλά και με τον «Γυάλινο Κόσμο» που σκηνοθέτησε ο Γιώργος Νανούρης…τρελαίνοντας το διαδίκτυο! Οι νέες διαδικτυακές πρεμιέρες που περιμένουμε τώρα είναι αυτή του «Μολιέρου» που ετοιμάζει ο Στάθης Λιβαθινός, η οποία «κλείδωσε» από ότι έμαθα για τις 6 Φεβρουαρίου κι αυτή της «Βαβυλωνίας» που υπογράφει ο Γιάννης Κακλέας.

Ας σταθούμε στην πρώτη που έρχεται πρώτη κι έχει πρωταγωνιστή της τον έμπειρο Σταμάτη Φασουλή. Ο πολυπράγμων δημιουργός δελεάστηκε από την πρόταση που του έγινε να «επιστρέψει» στο Εθνικό, όχι σαν σκηνοθέτης, αλλά σαν πρωταγωνιστής και δη σε έργο του σημαντικού Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ και είπε αμέσως το «ναι».

Τον καιρό αυτό δηλώνει ευτυχής που «γίνεται» Μολιέρος στο ομώνυμο έργο, με την καθοδήγηση του αιρετικού Στάθη Λιβαθινού και έχοντας πλάι του μια γερή ομάδα ηθοποιών η οποία αποτελείται από τους [με αλφαβητική σειρά Α.Ανανιάδου, Β.Ανδρέου, Μ. Βαλάσογλου, Α.Γιαννακό, Γ.Δάμπαση, Π. Ζυγούρο, Κωνσταντίνο Ζωγράφο, Ν. Καρδώνη, Σ.Κόικα, Κ. Κορωναίο, Δ.Μαλτέζε, Φ.Μαρκιανό, Μ.Σαββίδου, Χ. Σουγάρη, Α.Τρουπάκης και Α.Τσεκούρα,

Ο Μολιέρος γράφτηκε το 1930, απαγορεύτηκε από τον Στάλιν και ήταν αιτία σύγκρουσης του συγγραφέα με τον Στανισλάφσκι. Όταν ανέβηκε πλέον στο Θέατρο Τέχνης της Μόσχας το 1936 κατέβηκε άρον άρον μόλις μετά από επτά παραστάσεις. Ο Μπουλγκάκοφ γοητεύτηκε από την προσωπικότητα του Μολιέρου, ιστορεί την τελευταία περίοδο της ζωής του, του θιάσου και του έργου του, τις ερωτικές του περιπέτειες, καθώς και τις σχέσεις του με την εξουσία και την εκκλησία.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ