Από τις «Άγριες Μέλισσες», στην «Ιστορία του στρατιώτη» στο Μέγαρο η Κατερίνα Διδασκάλου

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

Πέρα από τα εντατικότατα γυρίσματα που κάνει για τις εντυπωσιακότατες «Άγριες Μέλισσες» η εξαίρετη Κατερίνα Διδασκάλου, κάνει αυτόν τον καιρό πρόβες και για την «Ιστορία του στρατιώτη» των Igor Stravinsky – Charles Ferdinand Ramuz που θα δούμε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 12 και 13 Οκτωβρίου στις 20.30-το ραντεβού θα δοθεί στην Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας! Την σκηνοθεσία της φιλόδοξης αυτής παραγωγής όπως και την μετάφραση υπογράφει ο άξιος Χριστόφορος Χριστοφής και πλάι στην Διδασκάλου θα δούμε τους Γιώργο Χρανιώτη, Παναγιώτη Γεωργούλα και Ελισάβετ Δελάκα. Τους πλαισιώνει μουσικό σύνολο που διευθύνει ο γνωστός μαέστρος Ραφαήλ Πυλαρινός. Συμμετέχουν οι σολίστ: Δημήτρης Χανδράκης (βιολί), Χαράλαμπος Παζαρούλας (κοντραμπάσο), Κωνσταντίνος Τζέκος (κλαρινέτο), Ρέα Πικίου (φαγκότο), Δημήτρης Γκόγκας (τρομπέτα), Κωνσταντίνος Αυγερινός (τρομπόνι) και Σπύρος Λάμπουρας (κρουστά).Το διάσημο εξπρεσιονιστικό έργο του Igor Stravinsky [Ίγκορ Στραβίνσκι]βασίζεται σε κείμενο του ελβετού συγγραφέα και ποιητή Charles Ferdinand Ramuz [Σαρλ Φερντινάν Ραμύζ]. «Η ιστορία του στρατιώτη» (1918) ολοκληρώνεται στο αποκορύφωμα του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και βασίζεται σε μια υπόθεση μεφιστοφελική εμπνευσμένη από έναν λαϊκό ρωσικό μύθο, ο οποίος μιλά για ένα βιολί στα χέρια του διαβόλου και για έναν λιποτάκτη στρατιώτη που έχει πλανηθεί με τίμημα την ψυχή του. Ο Ραμύζ αναπλάθει με ευφυή τρόπο τη γνωστή ιστορία του Φάουστ, στην οποία προσθέτει την παράμετρο της αφέλειας, ενώ ακολουθεί τα πρότυπα της αρχαίας τραγωδίας: οι βουλές των θεών δεν επηρεάζονται από τις δικαιολογίες των θνητών και πρέπει πάντα να εκπληρώνονται.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ