Η Βαρβάρα Δούκα «συναντά» τη… Μαρία Κάλλας στην Κέρκυρα

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

Μπορεί η Μαρία Κάλλας να ετοιμάζει να… ανέβει στη σκηνή μέσα από το φιλόδοξο «Masterclass» που ετοιμάζει στο «Μικρό Χορν» ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος με τη Μαρία Ναυπλιώτου, άλλο ένα έργο όμως ανεβαίνει για εκείνη και δη στην Κέρκυρα. Η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας ετοιμάζεται να παρουσιάσει το έργο «Maria» -μια παράσταση αφιερωμένη στη μεγάλη ντίβα με αφορμή το αφήγημα του Μένη Κουμανταρέα «Θυμάμαι τη Μαρία».

Το έργο αναφέρεται στη φανταστική συνάντηση του νεαρού Αλφρέδο, ενός 19χρονου γκρουμ στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετάνια, στο Σύνταγμα, στη σουίτα του οποίου είχε καταλύσει η Μαρία Κάλλας, όταν επρόκειτο να δώσει το περίφημο κονσέρτο της στο Ηρώδειο, το οποίο και έγινε αφορμή για το κατασκευασμένο σκάνδαλο, το οποίο πίκρανε για πάντα την επιστροφή της στην πατρίδα.

Ο νεαρός με το περίεργο όνομα, εξ αιτίας της καταγωγής του από την Κέρκυρα, καταφέρνει να αποσπάσει τη συμπάθεια και την προσοχή της, και να γίνει ο μοναδικός ακροατής της πρόβας της. Φαντασιοπληξία ή όχι, αυτή η ιστορία, οδηγεί έναν δημοσιογράφο στην ταβέρνα του 60χρονου πια Αλφρέδο, σε μια ακτή στη Βόρεια Κέρκυρα, και στην αποκάλυψη όσων διαδραματίστηκαν εκείνο το απόγευμα στη σουίτα της Μεγάλης Βρετάνιας.

Η παράσταση, ενταγμένη σε μία εγκατάσταση, με πρωτότυπο οπτικοακουστικό υλικό, ειδικά φτιαγμένο για την Ιόνιο Βουλή, θα μας μεταφέρει στον φανταστικό κόσμο της Ντίβας, στα όρια του προσώπου και του θρύλου, μεταξύ Τέχνης, Πραγματικότητας και Μυθοπλασίας, εκεί που συναντιούνται οι απλοί άνθρωποι με το φως του ταλέντου, όπως τρυφερά υποδεικνύει, ο Μένης Κουμανταρέας μέσα από το αφήγημα του. Η πιστή υπηρέτρια Μπρούνα, στην οποία ο Αλφρέδο αναφέρεται στη διήγησή του, με τη φασματική της παρουσία, θα υποδεικνύει τα σημεία που θέλουμε να φωτιστεί αυτή η τεράστια προσωπικότητα και να συνομιλήσει με το κοινό της παράστασης, ενόσω αυτή αέναα θα διαφεύγει.

Ένα στιγμιότυπο από τη ζωή της, όπως με το ταλέντο και τη διαίσθησή του συνέλαβε ο συγγραφέας Μένης Κουμανταρέας, είναι μόνον η αφορμή, για να ‘ξεχειλίσει’ ένα σύμβολο, που σημάδεψε και σημαδεύει ακόμα, όσους αγγίζει.

«Η μουσική ξεκινάει εκεί που ο λόγος σταματάει. Αυτό είναι αλήθεια, αλλά παρ’ όλο που η μουσική είναι κάτι πολύ μεγάλο για να συζητηθεί, μπορεί πάντα να υπηρετείται και να εκτιμάται με ταπεινότητα. Το τραγούδι, για μένα, δεν είναι μια πράξη περηφάνιας, αλλά απλώς μια απόπειρα να ανέλθω σε εκείνα τα ύψη, όπου τα πάντα είναι αρμονία».

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ ΣΚΗΝΙΚΑ- ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΣΑΡΙΔΑΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗ (πρωτότυπη) και Ηχητικό Περιβάλλον: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΟΥΦΟΠΟΥΛΟΣ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΟΠΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΕΛΗΝΙΚΟΛΑΣ (Εmpty Film)

ΗΘΟΠΟΙΟΙ: ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΡΟΧΑΣ ΝΑΤΑΛΙΑ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡIA

H Καποδίστρια θα υποδυθεί την υπηρέτρια της Κάλλας, Μπρούνα (μία φασματική παρουσία), αλλά στο οπτικό υλικό που είναι αναπόσπαστο μέρος της παράστασης και το σκηνοθετεί ο Δημήτρης Δεληνικόλας, θα μας δώσει τη φευγαλέα υποψία της Κάλλας. Όσο για τον Ρόχα;Θα «ντυθεί»φυσικά τον Αλφρέδο.

ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: ΒΑΣΣΙΛΙΚΗ ΦΙΓΑΛΙΑ H παράσταση θα πραγματοποιηθεί με τη ζωντανή συμμετοχή φοιτητών από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο που θα πάρουν τη θέση του δημοσιογράφου που συναντά η Κάλλας.

ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ αξίζει να σημειωθεί πως η επίσημη πρεμιέρα της υποσχόμενης αυτής δουλειάς θα γίνει στις 2 Δεκεμβρίου-ημέρα γενεθλίων της Μαρίας Κάλλας!

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ