Αθερίδης – Παπαδημητρίου – Κούρκουλος μαζί στο «Art» που θα δούμε στο «Μικρό Παλλάς»

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ.

Πριν από λίγο καιρό σε συνέντευξη που έκανα στον πολυσχιδή Θοδωρή Αθερίδη μου είχε επιβεβαιώσει την είδηση που είχα ότι θα «παντρέψει» τις δυνάμεις του με τον καίριο Μάκη Παπαδημητρίου τον επόμενο χειμώνα στο «Μικρό Παλλάς». Δεν είχαν βρει για την ώρα έργο, αλλά νεότερες πληροφορίες μου λένε πως ο «δαιμόνιος» Αθερίδης κατέληξε στο εξαιρετικά δυνατό «Art» της Γιασμίνα Ρεζά που θα σκηνοθετήσει φυσικά ο ίδιος! Θες και…κερασάκι στην τούρτα; Στην ίδια δουλειά «έκλεισε» όπως έμαθα και τον άξιο Άλκη Κούρκουλο, φτιάχνοντας έναν ισχυρότατο θίασο! Πάμε να σου πω για το έξοχο έργο της Ρεζά που «τα σπάει»…

Η αντρική φιλία είναι αθώα και άδολη, ή διέπεται από σχέσεις εγωισμού, ερωτισμού και εξουσίας; Η τέχνη ενώνει ή διαιρεί τους ανθρώπους; Μπορεί να τους φθάσει στα άκρα; Η Ρεζά έγραψε το έργο αυτό το 1994. Με πατέρα Ρωσο-Ιρανικής καταγωγής, μητέρα Ουγγαρέζα βιολίστρια, η συγγραφέας του έργου μεγάλωσε στο Παρίσι, περιτριγυρισμένη από μουσικούς, ηθοποιούς και σκηνοθέτες. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον ήρθε το «Art». Με αφορμή έναν άσπρο πίνακα, γράφτηκε ένα έργο μεγαλοφυές με πλοκή εμπνευσμένη από την εμπορική -πολιτιστική τρέλα της μοντέρνας τέχνης των 90’s. Τo έργο έκανε πρεμιέρα στο Βερολίνο και παρουσιάστηκε στο Παρίσι το 1994 στο θέατρο Champs-EIysees (Βραβείο Moliere για καλύτερο σενάριο, ερμηνείες και παραγωγή). Βραβεύτηκε στο Λονδίνο ως καλύτερη κωμωδία (πρωταγωνιστές: Albert Finney, Tom Courtenay, Kenn Stott), και στη Γερμανία ως καλύτερο ξενόγλωσσο έργο. Μεταφράστηκε σε 35 γλώσσες και παίχτηκε στη συνέχεια στο Τόκυο, Βομβάη, Γιοχάνεσμπουργκ, Μπουένος Άιρες, Πενσυλβανία κ.α. Ο Sean Connery στη συνέχεια εκτοξεύει τη δημοτικότητα του έργου στην Αμερική. Το Art έχει καθηλώσει τους θεατές 162 χωρών όπου παίχτηκε, από τη Νέα Υόρκη ως το Πεκίνο και από το Λονδίνο ως τη Βομβάη και μεταφράστηκε στις περισσότερες γλώσσες του κόσμου. Σάρωσε όλα τα μεγάλα βραβεία θεάτρου κάνοντας τους Times του Λονδίνου να το αποκαλέσουν σαν την ‘κωμωδία–φαινόμενο’ του 20ου αιώνα. Παιζόταν συνεχώς επί δέκα χρόνια στο West End και στο Broadway, αλλά και σε όλες σχεδόν τις μεγάλες πόλεις του κόσμου.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ