Nielsen: Αλλαγές στη μέτρηση της τηλεθέασης – Τι ζήτησαν τα κανάλια

Και την ετεροχρονισμένη τηλεθέαση σε βάθος επτά ημερών θα μετρά η Nielsen από τον προσεχή Σεπτέμβριο, κατόπιν συμφωνίας με την Ενωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών (ΕΙΤΗΣΕΕ).

Η ζύμωση για την επέκταση των μετρήσεων τηλεθέασης, ώστε να μετριέται και η on demand θέαση προγραμμάτων της ελεύθερης τηλεόρασης σε μεταγενέστερο χρόνο έως και πάνω από δύο έτη, ήρθε η ώρα να περάσει σε φάση υλοποίησης. Η λεγόμενη time shifted τηλεθέαση, την οποία ήδη μετρά η Nielsen ως γενικό ποσοστό όσων επιλέγουν, αντί για τον «αέρα» των καναλιών, να παρακολουθούν προγράμματα που έχουν μεταδοθεί σε προηγούμενο χρόνο, μέσω smart tv, υβριδικής τηλεόρασης ή των υπηρεσιών catch-up της Nova και της Cosmote, πλέον θα επιμερίζεται ανά πρόγραμμα και ανά σταθμό.

Σύμφωνα με την Realnews, πρακτικά αυτό σημαίνει ότι τη νέα σεζόν τα κανάλια θα έχουν στη διάθεσή τους αναλυτικότερα στοιχεία και για τους on demand τηλεθεατές των εκπομπών και των σειρών τους και θα μπορούν να δημοσιοποιούν ότι, για παράδειγμα, την τάδε σειρά παρακολούθησε 1 εκατομμύριο τηλεθεατών κατά την κανονική της μετάδοση, ενώ ετεροχρονισμένα προστέθηκαν στο κοινό της άλλοι 200.000 τηλεθεατές.

Το στοιχείο αυτό θα αξιοποιηθεί από τα κανάλια για να αυξηθούν τα ποσά που ζητούνται για χορηγίες και product placement, καθώς αυξάνεται ο συνολικός αριθμός των τηλεθεατών που βλέπει το εκάστοτε πρόγραμμα.

Σε πρώτη φάση, η time shifted τηλεθέαση θα επιμεριστεί ανά εκπομπή και ανά πρόγραμμα, ενώ σε επόμενη φάση θα μοιραστεί και ανά κανάλι, αυξάνοντας τον μέσο όρο της εβδομαδιαίας τηλεθέασης κάθε σταθμού με την προσθήκη των ετεροχρονισμένων ratings. Συνολικά, η time-shifted τηλεθέαση αγγίζει το 2% για το κοινό 18-54, ενώ εντάσσεται μέσα στο ποσοστό του others,
ποσοστό το οποίο τα ελεύθερα κανάλια επιθυμούν πλέον να οικειοποιηθούν.

Οπως αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος σταθμού στην «Realnews»: «Tα έξι ελεύθερα κανάλια κάνουν όλα μαζί τηλεθέαση 73% και το υπόλοιπο ποσοστό πάει στο others. Στο others, όμως, το 2% είναι και αυτό δικό μας ποσοστό, από τηλεθεατές που βλέπουν δικά μας προγράμματα κυρίως της prime time σε άλλη ώρα».

Για τις αλλαγές στο software που χρησιμοποιεί η Nielsen θα χρειαστούν περίπου δύο μήνες. Παράλληλα, μετά το σχετικό αίτημα της ΕΙΤΗΣΕΕ προς τη Nielsen, εκκρεμεί να δοθεί και η συναίνεση της ΕΡΤ, που λόγω ERTflix αναμένεται να βγει ευνοημένη από τη διεύρυνση των μετρήσεων.

 

Μοιράσου το:
σχολίασε κι εσύ
Ροή
Lifestyle
Κοινωνία
Πολιτική

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.