Λιάνης: «Περί Ηρωδείου και άλλων τινών…» – Τι απαντά μέσω του enikos.gr για τις συναυλίες λαϊκών τραγουδιστών

Γιώργος Λιάνης

Μεγάλη συζήτηση ξέσπασε μετά τις δηλώσεις του Γιώργου Λιάνη για το Ηρώδειο και τους Έλληνες καλλιτέχνες που εμφανίζονται εκεί.

«Πάρα πολύ φυσιολογικό και άργησε πάρα πολύ (σ.σ. για τις συναυλίες λαϊκών τραγουδιστών όπως ο Αργυρός και ο Πλούταρχος). Κάποτε στέρησαν το Ηρώδειο από την Ειρήνη Παπά. Επιτέλους, τι είναι το Ηρώδειο; Δεν είναι η Ακρόπολη, είναι ένα ρωμαϊκό κτίσμα. Έχουν τραγουδήσει εκεί τραγουδιστές και τραγουδιστές, γιατί όχι ο Αργυρός, γιατί όχι η Πάολα; Μόνο ο Σαββόπουλος; Κάποτε, τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη τα τραγουδούσαν πέντε τραγουδιστές, τώρα όλη η Ελλάδα. Δεν υπάρχουν πλέον ταμπού, να πέσουν τα τείχη!» ήταν οι δηλώσεις του Γιώργου Λιάνη που παρουσιάστηκαν στην εκπομπή «Breakfast@star».

 Διχασμένος ο καλλιτεχνικός κόσμος για το ποιος μπορεί να εμφανιστεί στο Ηρώδειο

Λιάνης «Στο Ηρώδειο μπορούν να εμφανιστούν μετά την λήξη του Φεστιβάλ Αθηνών όλοι οι Έλληνες καλλιτέχνες»

Ο κ. Λιάνης, σε δήλωσή του στο enikos.gr, τονίζει: «Η ουσία της δήλωσής μου είναι ότι στο Ηρώδειο μπορούν να εμφανιστούν μετά την λήξη του Φεστιβάλ Αθηνών όλοι οι Έλληνες καλλιτέχνες […] Ασφαλώς και την περίοδο του Φεστιβάλ Αθηνών υπάρχουν, και συμφωνώ απολύτως, καλλιτεχνικοί περιορισμοί. Μετά όμως το τέλος του Φεστιβάλ, όταν το Ηρώδειο ανοίγει τις πύλες του στην αγορά, γιατί όχι;»

Επίσης επισημαίνει ότι «πουθενά λοιπόν δεν ήθελα να θίξω τον Διονύση Σαββόπουλο, αναγνωρίζοντας την τεράστια προσφορά του στον ελληνικό πολιτισμό».

Διαβάστε όλη την απάντηση του Γιώργου Λιάνη:

«Περί Ηρωδείου και άλλων τινών…

Έγινε μόδα τον τελευταίο καιρό κάποιες δηλώσεις μου να παίζονται “πειραγμένενες”. Αυτό με θυμώνει γιατί με φέρνει απέναντι σε συναδέλφους μου, τους οποίους είναι γνωστό τοις πάσι ότι λατρεύω.

Είπα λοιπόν δημοσίως στην τηλεόραση με αφορμή την εμφάνιση του Κωνσταντίνου Αργυρού στο Ηρώδειο, κάποια πράγματα που είχαν αρχή, μέση και τέλος. Η δήλωσή μου, πετσοκομμένη, παίχτηκε με τίτλο: “Γιατί ο Σαββόπουλος και όχι η Πάολα”! Ήμαρτον θεέ μου…

Η ουσία της δήλωσής μου είναι ότι στο Ηρώδειο μπορούν να εμφανιστούν μετά την λήξη του Φεστιβάλ Αθηνών όλοι οι Έλληνες καλλιτέχνες!! Και θα το εξηγήσω αμέσως.

Το Ηρώδειο είναι ένα Ρωμαϊκό Ωδείο που κατασκεύασε μετά το 160 μ.Χ. ο Ηρώδης ο Αττικός. Ρήτορας και φιλόσοφος που έκανε τεράστια περιουσία. Το έκανε προς τιμήν της γυναικός του.

Ο ίδιος ανοικοδόμησε και το Παναθηναϊκό Στάδιο από το 140 μ.Χ. έως το 144 μ.Χ.

Το Παναθηναϊκό Στάδιο το έκτισε ο Λυκούργος το 330 π.Χ. για τους αγώνες των “Παναθηναίων”. Τεσσεράμισι αιώνες πριν από το Ηρώδειο. Τα Παναθήναια ήταν η μεγαλύτερη «εθνική» και θρησκευτική εορτή προς τιμής της θεάς Αθηνάς. Οι αγώνες ήταν γυμνικοί (!) και οι γυναίκες έπαιρνα έπαθλα αμφορείς με λάδι από τις ελιές της Αθήνας.

Το Καλλιμάρμαρο με την σημερινή του μορφή το έκανε ο Γ. Αβέρωφ για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896.

Το λοιπόν ελληνικό, ιερό και ιστορικό είναι το Καλλιμάρμαρο. Που εκεί μπορούν και εμφανίζονται τελευταία όλοι οι Έλληνες καλλιτέχνες. Όλοι ανεξαιρέτως. Τα τελευταία δύο χρόνια (Αργυρός, Φουρέιρα, Ρέμος και Άννα Βίσση). Και εγώ δεν τους διαφοροποιώ από τους άλλους που πάντα εμφανιζόντουσαν εκεί.

Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί εκεί μπορούν και στο Ηρώδειο δεν μπορούν.

Ασφαλώς και την περίοδο του Φεστιβάλ Αθηνών υπάρχουν, και συμφωνώ απολύτως, καλλιτεχνικοί περιορισμοί. Μετά όμως το τέλος του Φεστιβάλ, όταν το Ηρώδειο ανοίγει τις πύλες του στην αγορά, γιατί όχι;

Ίσως γιατί πρέπει να συνεχίζονται οι “Ηρωδειομαχίες” που άρχισαν την δεκαετία του ’60 με τον τότε πανίσχυρο υπουργό της ΕΡΕ και μετέπειτα Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνο Τσάτσο, που αντιτάχθηκε στους “Όρνιθες” του Αριστοφάνη. Αυτό συνεχίστηκε την επόμενη δεκαετία με την Ειρήνη Παπά που ο Δημήτρης Χορν έφερε τον κόσμο ανάποδα να μην παίξει στο Ηρώδειο γιατί δεν την θεωρούσε ηθοποιό του θεάτρου αλλά ηθοποιό του κινηματογράφου!

Βέβαια υπήρξαν “Ηρωδειομαχίες” ακόμα και για τον μέγιστο Μίκη Θεοδωράκη που δεν ήθελαν να του το δώσουν γιατί ήταν κομμουνιστής. 

Υ.Γ.: Πουθενά λοιπόν δεν ήθελα να θίξω τον Διονύση Σαββόπουλο, τον ραψωδό, αναγνωρίζοντας την τεράστια προσφορά του στον ελληνικό πολιτισμό».

Exit mobile version