“Φρένο” στην προώθηση μη ρεαλιστικών προτύπων ομορφιάς βάζει η Νορβηγία, καθώς σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, θεωρείται παράνομη η κοινοποίηση από influencers και διαφημιστές ρετουσαρισμένων φωτογραφιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,
Ο νόμος του Υπουργείου Παιδιών και Οικογενειακών Υποθέσεων της Νορβηγίας που ψηφίστηκε με συντριπτική πλειοψηφία – με 72 ψήφους υπέρ της αλλαγής, έναντι 15 κατά – απαιτεί εικόνες στις οποίες το μέγεθος του σώματος, το σχήμα ή το δέρμα του ατόμου έχουν αλλάξει, πριν ή μετά τη λήψη της φωτογραφίας, να φέρουν ειδική σήμανση.
Ως παραδείγματα των αλλαγών έπειτα από επεξεργασία των φωτογραφιών αναφέρονται οι διαστάσεις της μέσης, τα “φουσκωμένα” χείλη και οι παραποιημένοι μύες.
Ο νόμος θα επηρεάσει μόνο διαφημίσεις ή εικόνες που χρησιμοποιούνται για διαφημιστικούς σκοπούς. Ωστόσο σε αυτές περιλαμβάνονται φωτογραφίες που δημοσιεύουν influencers και διάσημοι – σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως στο Instagram, το TikTok, το Facebook, το Snapchat και το Twitter – εάν «λαμβάνουν οποιαδήποτε πληρωμή ή άλλα οφέλη» από τις δημοσιεύσεις.
Εδώ και πολύ καιρό αποτελεί θέμα συζήτησης η επίδραση της τεχνολογίας, όπως των φίλτρων και των εφαρμογών επεξεργασίας φωτογραφιών στα πρότυπα ομορφιάς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ