Μαίρη Χρονοπούλου: Οι ρόλοι που “έκαψαν” καρδιές

Η Μαίρη Χρονοπούλου είναι μια από τις ηθοποιούς που έσπαγαν ταμεία την εποχή του χρυσού ελληνικού κινηματογράφου. Ενσάρκωνε την μοιραία γυναίκα, κάτι που όπως εξομολογήθηκε και η ίδια ήταν εντελώς διαφορετικό από τον χαρακτήρα της.

“Όλοι οι ρόλοι μου ήταν κόντρα. Εγώ είμαι συναισθηματική αλλά όλοι ήθελαν την γυναίκα – θηρίο, το αρπακτικό που έβλεπαν στους ρόλους” τόνισε στην συνέντευξή της στο “Ενώπιος Ενωπίω” και στον Νίκο Χατζηνικολάου.

“Οι ρόλοι μου έκαναν ζημιά στην προσωπική μου ζωή. Με μάχονταν… με πολεμούσαν, έχω βιώσει να φοβούνται να με πλησιάσουν. Η προσωπική μου ζωή είναι μηδενική, τα τελευταία 25 χρόνια είμαι ολότελα μοναχή,  ίσως τώρα τελευταία να μου λείπει ένας σύντροφος, τώρα τελευταία όμως, όλα αυτά τα χρόνια δεν μου έλειψε καθόλου, μου ήταν και απωθητική η ιδέα, τώρα μου λείπει είμαι πολύ μοναχικά” αποκάλυψε η Μαίρη Χρονοπούλου.

Χρονοπούλου: Οι άνδρες δεν ανέχονται μια επιτυχημένη γυναίκα

“Οι άνδρες δεν ανέχονται μια γυναίκα με επιτυχία και καριέρα προσωπική, και οικονομική ανεξαρτησία, δεν το δέχονται με τίποτα, θέλουν να είναι εκείνοι τα αφεντικά, εκ των πραγμάτων δεν γίνονταν αυτά, δεν διάλεγα ίσως και τους πιο δυναμικούς ανθρώπους στη ζωή μου, δεν ξέρω τι φταίει. Μάλλον φταίω εγώ. Τρόμαζε η λάθος εντύπωση. Είμαι μια γυναίκα που της αρέσει να μαγειρεύει, να είμαι νοικοκυρά να είμαι θηλυκό, δεν το αναγνώριζαν αυτό, ήθελα να κάνω οικογένεια. Το ελεεινό σινεμά φταίει” ανέφερε η Μαίρη Χρονοπούλου.

Το βιντεοληπτικό υλικό προέρχεται από το κανάλι στο YouTube “Χρώμα στο ασπρόμαυρο”.

«Οι θαλασσιές οι χάντρες», «Μια κυρία στα μπουζούκια» και «Γοργόνες και μάγκες»

Στον κινηματογράφο πρωτοεμφανίστηκε σαν κομπάρσος στο «Χαρούμενο Ξεκίνημα» του Ντίνου Δημόπουλου, παραγωγής Φίνος Φιλμ το 1954, όταν ήταν ακόμη φοιτήτρια. Το 1958 πήρε ένα μικρό ρόλο στο «Τελευταίο ψέμα» του Μιχάλη Κακογιάννη, πάλι στη Φίνος Φιλμ.

Από το 1963 και μετά πρωταγωνιστεί σε πλειάδα δραματικών ταινιών της Φίνος Φιλμ, και όχι μόνο, σε ρόλους ντάμας και μοιραίας γυναίκας, δίπλα σε όλους τους άντρες πρωταγωνιστές της εποχής, όπως Νίκος Κούρκουλος, Φαίδων Γεωργίτσης, Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Γιώργος Φούντας και Αλέκος Αλεξανδράκης.

Ξεχωρίζουν οι ερμηνείες της στην ταινία «Τα κόκκινα φανάρια» (1963) του Β. Γεωργιάδη, υποψήφια για το Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας στην 36η απονομή των βραβείων το 1964 σε παραγωγή Δαμασκηνού-Μιχαηλίδη, «Χωρίς ταυτότητα», (1963, Φίνος Φιλμ), “Το χώμα βάφτηκε κόκκινο” δραματική ταινία του 1966 σε σκηνοθεσία του Βασίλη Γεωργιάδη και σενάριο Νίκου Φώσκολου, υποψήφια για το Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας στην 38η απονομή των βραβείων το 1966, «Πολύ αργά για δάκρυα» του Γιάννη Δαλιανίδη (1968, Φίνος Φιλμ), «Όταν η πόλις πεθαίνει» σε σενάριο Νίκου Φώσκολου και σκηνοθεσία Γιάννη Δαλιανίδη (1969, Φίνος Φιλμ), «Οι αδίστακτοι» του Ντίνου Κατσουρίδη (1965, Σάβας Φιλμ), «Κοινωνία ώρα μηδέν» του Ντίνου Δημόπουλου (1966, Φίνος Φιλμ), «Η λεωφόρος του μίσους» (1968, Φίνος Φιλμ) και «Ορατότης μηδέν» του Νίκου Φώσκολου (1970, Φίνος Φιλμ).

Ανάμεσα σε αυτές τις κοινωνικές και δραματικές ταινίες εμφανίστηκε σε τρία μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη, παραγωγής Φίνος Φιλμ, στα οποία θα κάνει θραύση: «Οι θαλασσιές οι χάντρες», «Μια κυρία στα μπουζούκια» και «Γοργόνες και μάγκες». Ιδιαίτερα στο «Μια κυρία στα μπουζούκια» σαγήνευσε το κοινό με το ακαταμάχητο στυλ και ταμπεραμέντο της τόσο υποκριτικά όσο και ερμηνεύοντας δύο από τις μυθικές επιτυχίες των τραγουδιών του ελληνικού κινηματογράφου, το «Είμαι γυναίκα του γλεντιού» και το «Του αγοριού απέναντι».

Ο Νίκος Κούρκουλος ήταν ο αδελφός που δεν είχα

“Με τον Νίκο Κούρκουλο ήταν η απόλυτη σχέση. Ο πατέρας μου με εγκατέλειψε νωρίς, ήταν ο αδελφός που δεν είχα, η οικογένεια που δεν είχα, ότι σημαντικό κάναμε στη ζωή το κάναμε μαζί, δεν δούλευε χωρίς εμένα, πάντα μαζί, με φρόντιζε, είναι η πιο ισχυρή παρουσία που ένιωσα στη ζωή μου, ήταν πολύ σημαντικός για μένα.

Με έχει τραυματίσει η απουσία του. Είμαι ορφανή ακόμα. Τον έπαιρνα τηλέφωνο πλάκωνε στο ξύλο τον σύντροφο και γινόταν μακελειό. Όταν συμφιλιώθηκα με τον σύντροφο αργότερα,  μου έλεγε μα εγώ τον έδειρα και είστε μαζί; Είχε τη συμπεριφορά της οικογένειας που δεν είχα” περιέγραψε η Μαίρη Χρονοπούλου.

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ