Η «Γκερνίκα» διά χειρός Μπαντέρας

Η «Γκερνίκα» διά χειρός Μπαντέρας

Δεν πάει πολύς καιρός από τότε που ολοκλήρωσε τα γυρίσματα της ταινίας «33». Μια κινηματογραφική παραγωγή βασισμένη στο δράμα των 33 χιλιανών μεταλλωρύχων που επί 69 ημέρες βρίσκονταν εγκλωβισμένοι 700 μέτρα κάτω από την επιφάνια της γης, στην έρημο Ατακάμα.

Ο Αντόνιο Μπαντέρας, ο αλμοδοβαρικός ηθοποιός με τη χολιγουντιανή λάμψη, στην ταινία αυτή είχε για άλλη μία φορά τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Αυτόν του Σούπερ Μάριο, του δεύτερου κατά σειρά ανθρακωρύχου που ανασύρθηκε ζωντανός από τα ερείπια του ορυχείου και που κατάφερε να γίνει αγαπητός και πέρα από τα σύνορα της χώρας του με το εκδηλωτικό ταμπεραμέντο του.

Οι ερμηνευτικές προκλήσεις όμως φαίνεται πως διαδέχονται η μία την άλλη στην περίπτωση του δημοφιλούς σταρ. Ο επόμενος ρόλος που θα προσθέσει στο πλούσιο βιογραφικό του είναι αυτός του Πάμπλο Πικάσο.

Και συγκεκριμένα την περίοδο του ισπανικού Εμφυλίου, οπότε ο ζωγράφος και ένας από τους κυριότερους ισπανούς εκπροσώπους της τέχνης του 20ού αιώνα φιλοτέχνησε το διεθνώς αναγνωρισμένο έργο του «Γκερνίκα». Το αντιπολεμικό αριστούργημα με τα ισπανικά σύμβολα και μοτίβα που αναπαριστά τον βομβαρδισμό της βασκικής πόλης από τις γερμανοϊταλικές δυνάμεις που υποστήριζαν τους εθνικιστές κατά τη διάρκεια του ισπανικού Εμφυλίου.

Γέννημα-θρέμμα της Μάλαγας, ο ηθοποιός αποκαλύπτει πως γεννήθηκε μόλις τέσσερα τετράγωνα από το μέρος όπου φτιάχθηκε η «Γκερνίκα». Γεγονός που τον ενθουσιάζει αλλά ταυτόχρονα προσθέτει ακόμα περισσότερη πίεση στην προσπάθειά του. «Είναι ένας ρόλος που με κυνηγά εδώ και πολύ καιρό… Απαιτεί μεγάλο σεβασμό» παραδέχεται ανοιχτά ο ηθοποιός στην ισπανική εφημερίδα «Ελ Παΐς» τονίζοντας πως σε παλιότερη κρούση που του είχε γίνει για τη συμμετοχή του στην ταινία «33 dias» (στα ελληνικά μεταφράζεται «33 ημέρες», όσες δηλαδή και οι ημέρες που χρειάστηκε ο ζωγράφος για να ολοκληρώσει τον πίνακα) είχε απαντήσει αρνητικά.

Ηταν θέμα συγκυριών, αναφέρει τώρα.

«Πλέον πιστεύω πως έχει έρθει η κατάλληλη ώρα για τον συγκεκριμένο ρόλο. Μπορώ να μπω πιο εύκολα στη θέση του, να τον ενσαρκώσω όπως πραγματικά του αξίζει. Κακά τα ψέματα, τώρα τυχαίνει να έχω περίπου την ίδια ηλικία με εκείνον, όταν το 1937 συνέβησαν τα ιστορικά γεγονότα» διευκρινίζει ο 53χρονος ηθοποιός, ο οποίος διανύει μια δύσκολη περίοδο με τις διαδικασίες για το διαζύγιο με τη Μέλανι Γκρίφιθ.

Σκηνοθέτης της ταινίας, η οποία φιλοδοξεί να ρίξει φως και στην ερωτική σχέση του Πικάσο με την Ντόρα Μαρ, μια επίσης διακεκριμένη καλλιτέχνιδα η οποία απαθανάτισε φωτογραφικά τη διαδικασία δημιουργίας της «Γκερνίκα», είναι ο Κάρλος Σάουρα. Χρέη διευθυντή φωτογραφίας εκτελεί ο Βιτόριο Στοράρο – σύμφωνα με τον Αντόνιο Μπαντέρας, «ένας σπουδαίος θρύλος του παγκόσμιου κινηματογράφου» -, ενώ στο πλευρό του συμπρωταγωνίστριά του είναι η Γκουίνεθ Πάλτροου.

Η ημερομηνία έναρξης των γυρισμάτων ωστόσο δεν έχει ακόμα καθοριστεί. Αιτία είναι ορισμένα νομικής φύσεως προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία παραγωγής που χρηματοδοτεί την ταινία, η ίδια που έχει και τα δικαιώματά της.

Ο Μπαντέρας από την πλευρά του «ελπίζει σύντομα να λυθούν τα όποια προβλήματα».

Πηγή: Τα Νέα

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ