Η ύφεση και ο πληθωρισμός δεν επηρεάζουν τους πλούσιους, όπως δείχνουν τα στοιχεία των πωλήσεων για τα είδη πολυτελείας. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι τιμές της Louis Vuitton αυξήθηκαν 2,5 φορές ταχύτερα από τον πληθωρισμό, χωρίς καμία επίπτωση στις πωλήσεις του ομίλου.
«Χάρη σε μια πελατεία που επηρεάστηκε ελάχιστα από τον πληθωρισμό, κολοσσοί με είδη πολυτελείας όπως η Louis Vuitton , η Kering (Κατέχει τις μάρκες πολυτελείας Balenciaga, Bottega Veneta, Gucci, Alexander McQueen και Yves Saint Laurent) και η Hermès πέτυχαν διψήφια αύξηση στις πωλήσεις τους το τρίτο τρίμηνο. Ο κλάδος με είδη πολυτελείας σημείωσε και πάλι σημαντικά υψηλότερα αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο, αλλά όλα τα βλέμματα είναι ήδη στραμμένα στο 2023, οπότε ο πληθωρισμός και η ενεργειακή κρίση θα μπορούσαν να επιβραδύνουν την άνοδο», αναφέρει σε ρεπορτάζ του το γαλλικό τηλεοπτικό δίκτυο bfm.
«Το μόνο πράγμα που θα έλεγα είναι ότι η πολυτέλεια δεν είναι δείκτης της γενικής οικονομίας», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της LVMH, Jean-Jacques Guiony, κατά τη διάρκεια διάσκεψης με αναλυτές. «Πουλάμε σε μια πελατεία που είναι πιο ευαίσθητη σε κραδασμούς –την αξία των ακινήτων, το χρηματιστήριο κ.λπ.– παρά στις διακυμάνσεις του ΑΕΠ», εξήγησε.
Ο νούμερο 1 όμιλος στον κόσμο με είδη πολυτέλειας κατέγραψε πωλήσεις ύψους 19,75 δισ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο, αυξημένες κατά 19% σε συγκρίσιμες συναλλαγματικές ισοτιμίες.
«Η πολυτέλεια δεν μένει ανεπηρέαστη από την ύφεση ή τους κραδασμούς (…) [αλλά] σε αντίθεση με άλλους κλάδους, έχουμε τη δυνατότητα να μεταφέρουμε τον αντίκτυπο που έχει στο κόστος, στους πελάτες μας» πρόσθεσε.
Οι ισχυρότερες μάρκες όπως η Louis Vuitton εξακολουθούν να αυξάνουν τις τιμές έως και 2,5 φορές παραπάνω από τον πληθωρισμό, σύμφωνα με την UBS.
Η Hermès προβλέπει για το 2023 «αύξηση τιμών μεταξύ 5 και 10%, ενώ φέτος ήταν στο 4% και τα προηγούμενα χρόνια περίπου στο 2%», σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή οικονομικών Éric du Halgouët. Ο οικονομικός διευθυντής σημείωσε ότι προς το παρόν δεν υπάρχουν σημάδια επιβράδυνσης.
«Η επιβράδυνση είναι μπροστά μας», δήλωσε στο AFP ο Arnaud Cadart, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στο Flornoy. Ο ίδιος σημειώνει ότι τόσο οι Αμερικανοί όσο και οι Ευρωπαίοι πελάτες θα επηρεαστούν σημαντικά. Η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες αντιπροσωπεύουν το 40% της παγκόσμιας κατανάλωσης ειδών πολυτελείας, εκτιμά.
«Η πολυτέλεια δεν είναι στο απυρόβλητο σε σχέση με την ύφεση», υπογραμμίζει επίσης η HSBC που προβλέπει «επιβράδυνση της ανάπτυξης το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και του επόμενου έτους».
Η UBS αναμένει επίσης ότι «ο πληθωρισμός και το κόστος ζωής θα πλήξουν περισσότερο τους καταναλωτές και ότι οι πελάτες ειδών πολυτελείας ενδέχεται να μην γλιτώσουν».
Ωστόσο, η Κίνα θα μπορούσε να «συμβάλλει στη διάσωση» του κλάδου πολυτελείας, με ανάκαμψη στις πωλήσεις το 2023 έπειτα από ένα έτος -το 2022- κατά το οποίο οι πωλήσεις επηρεάστηκαν από τους περιορισμούς, σύμφωνα με αναλυτές της HSBC.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι «οι μάρκες είναι αυτή τη φορά καλύτερα προετοιμασμένες για την ύφεση» (από το 2008-2009) με «καλύτερη γνώση των καταναλωτών επειδή εστίασαν στην τοπική πελατεία τους τα δύο τελευταία χρόνια».
«Έχουμε ένα πολύ σταθερό χαρτοφυλάκιο να μελετήσουμε το επόμενο έτος, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση», δήλωσε ο Jean-Marc Duplaix, οικονομικός διευθυντής της Kering κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με δημοσιογράφους. «Υπάρχουν παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τη ζήτηση βραχυπρόθεσμα ή μεσοπρόθεσμα, η μακροπρόθεσμη προοπτική παραμένει αρκετά σταθερή για τον κλάδο μας, υπάρχει επιθυμία για τα προϊόντα μας, τις μάρκες μας σε όλες τις περιοχές».