Η WSJ για… το σουβλάκι

Η WSJ για… το σουβλάκι

 

Στο παραδοσιακό έδεσμα των Ελλήνων, το σουβλάκι, αναφέρεται η αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal, η οποία κάνει λόγο για «ερωτική σχέση» των Ελλήνων με αυτό, ενώ επισημαίνει ότι παρά την οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα, τα σουβλατζίδικα εξακολουθούν να «ανθίζουν».

Στο δημοσίευμά της με τίτλο: «Φαγητό της δυσφορίας: Όταν τα πράγματα γίνονται δύσκολα οι Έλληνες παίρνουν σουβλάκι», η WSJ, φιλοξενεί το «success story» ενός άνεργου διαφημιστή, ο οποίος –παρότι δεν είχε σχέση με το χώρο της εστίασης- άνοιξε σουβλατζίδικο, και πήγε πολύ καλά. Με αφορμή αυτό το παράδειγμα η WSJ κάνει μια αναδρομή στην ιστορία που έχει το σουβλάκι:

«Ό,τι είναι το hot dog για τους Νεοϋορκέζους, είναι και το σουβλάκι -ψητό κρέας γνωστός και ως γύρος η κεμπάμπ- για τους Αθηναίους. Το τέλειο αυτό ελληνικό σνακ έχει μόνιμη παρουσία στην κουζίνα της χώρας από τα αρχαία χρόνια. Ο Όμηρος αναφέρεται στο σουβλάκι στην Ιλιάδα και την Οδύσσεια. Όπως και ο Αριστοτέλης στα γραπτά του, υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα τα οποία επισημαίνουν πως τα σταντ με τα σουβλάκια μπορεί να υπήρχαν και να δούλευαν περίπου για 3.500 χρόνια.

Πρόσφατα, υπάρχει μια αναγέννηση στο σουβλάκι στην Ελλάδα. Αν και είναι δύσκολο να βρεθούν επίσημα στατιστικά στοιχεία, εκατοντάδες σουβλατζίδικα άνοιξαν τα τελευταία χρόνια- ενώ διεθνείς αλυσίδες όπως τα McDonalds κλείνουν τα καταστήματα τους. Η δημοφιλία που έχει το σουβλάκι οφείλεται στην Ελληνική ψυχοσύνθεση. Η μόδα έχει γίνει φαινόμενο που αφορά στην κουλτούρα, εμπνέει την παραδοσιακή μουσική, τα εμπορεύματα από μπλουζάκια μέχρι παιχνίδια. Υπάρχει ακόμη και ένα επιτραπέζιο για παιδιά το Souvlaki Wars. Το σουβλάκι έχει και μια σελίδα στο facebook με περισσότερα από 15.000 likes, αλλά και μια ιστοσελίδα η οποία συνδέει τους πεινασμένους με τα σουβλατζίδικα, το Thelosouvlaki.gr».

Στη συνέχεια, η Wall Street Journal, κάνει μια προσπάθεια να εξηγήσει τη «στροφή» αυτή των Ελλήνων στο σουβλάκι, σημειώνοντας:

«Κάποιοι λένε ότι είναι ένας καινούργιος καταναλωτικός πατριωτισμός, ο οποίος ήρθε λόγω της οικονομικής κρίσης, καθώς οι Έλληνες ανακαλύπτουν εκ νέου το αγαπημένο τους ελληνικό φαγητό και γυρνούν τις μύτες τους σε ξένο φαγητό όπως τα χάμπουργκερ και το σούσι.

Άλλοι λένε ότι οικονομικό το θέμα: Το σουβλάκι είναι πολύ φθηνό, κοστίζοντας γενικά 2 ευρώ ή λιγότερο. Άλλοι πάλι λένε ότι το σουβλάκι σερβιρισμένο με ντομάτες, τηγανητές πατάτες κρεμμύδια και τζατζίκι είναι το ιδανικό γρήγορο φαγητό.

Αυτό που είναι ξεκάθαρο, είναι ότι γέροι και νέοι, πλούσιοι και φτωχοί Έλληνες τρελαίνονται για σουβλάκι αυτές τις ημέρες και παρά την οικονομική κρίση, συνεχίζουν να τρώνε έξω με τους φίλους τους. Σαν αποτέλεσμα, αρκετοί Έλληνες προσπαθούν να επενδύσουν στην ανάγκη τους να κοινωνικοποιούνται μέσω του φαγητού ακόμη και εάν δεν έχουν πολλά χρήματα».

Ωστόσο όπως τονίζει η αμερικανική εφημερίδα, «δεν είναι όλοι χαρούμενοι με την ξαφνική αύξηση των σουβλατζίδικων. Οι μικρέμποροι στο πολυτελές βόρειο προάστιο της Κηφισιάς αντιδρούν λέγοντας πως αμαυρώνουν την λάμψη της γειτονιάς. Πέρυσι, όταν η Louis Vuitton ανακοίνωσε πως κλείνει το κατάστημα της στην Κηφισιά, πολλοί καταστηματάρχες αλλά και τα τοπικά ΜΜΕ θεώρησαν υπεύθυνη την αύξηση των σουβλατζίδικων, αν και η εταιρεία το αρνήθηκε».

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ