Η «ιστορία μου, αμαρτία μου» της Τσέλσι Γουίλσον: Από την Θεσσαλονίκη στον θρόνο της βασίλισσας του πορνό στην Νέα Υόρκη

Ελληνοεβραία μετανάστρια, γεννημένη το 1908 στη Θεσσαλονίκη, η Τσέλι Γουίλσον γλίτωσε από το Ολοκαύτωμα και έφτασε στη Νέα Υόρκη το 1939, όπου η πρώτη της δουλειά ήταν η πώληση χοτ ντογκ στον προβλήτα Dyckman της αμερικανικής μεγαλούπολης.

Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1960, η Γουίλσον είχε γίνει μεγιστάνας των αισθησιακών ταινιών στην Times Square, διευθύνοντας πέντε αίθουσες κατά μήκος της 8ης Λεωφόρου κατά τη διάρκεια της λεγόμενης «Χρυσής Εποχής του πορνό».

Ένα νέο ντοκιμαντέρ, το «Queen of the Deuce», περιγράφει την άγρια ζωή της Τσέλι Γουίλσον. Έμενε πάνω από έναν από τους κινηματογράφους της, τον «Eros», που βρισκόταν σε ένα από τα πιο κακόφημα τετράγωνα της Νέας Υόρκης, την ανατολική πλευρά της Όγδοης Λεωφόρου μεταξύ της 45ης και 46ης οδού.

Χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό από πλάνα αρχείου, αναμνήσεις από συγγενείς και φίλους, τις ηχητικές συνεντεύξεις και κινούμενα σχέδια, η σκηνοθέτης, Βάλερι Κοντάκος καταγράφει το ταξίδι της Γουίλσον από την παιδική ηλικία και έναν δυστυχισμένο γάμο στη Θεσσαλονίκη, κρύβοντας τα παιδιά της από τους Ναζί και τη φυγή της στις ΗΠΑ.

Στη Νέα Υόρκη, η Τσέλι Γουίλσον έχτισε τελικά την αυτοκρατορία της, έκανε έναν δεύτερο γάμο, είχε δύο εραστές και απέκτησε τέσσερα παιδιά.

Η εφημερίδα «New York Post» φιλοξενεί δηλώσεις της 79χρονης κόρης της Τσέλι Γουίλσον, της Μπόντι Γουόλτερς, που προσπαθεί να σκιαγραφήσει τον χαρακτήρα της μητέρας της.

«Είχε αυτόν τον μαγνητισμό, ήξερε τόσους πολλούς ανθρώπους από όλα τα διαφορετικά κοινωνικά στρώματα», είπε η κόρη της. «Δεν ήταν το είδος του ανθρώπου που έβγαινε έξω για να μιλήσει. Τους τραβούσε κοντά της».

Η Γουίλσον στο σαλόνι του σπιτιού που είχε φτιάξει πάνω από τον κινηματογράφο «Eros» είχε στήσει το γραφείο της. Γύρω – γύρω υπήρχαν σακούλες με μετρητά που έφερνε από τα ταμεία της.

Οι εφημερίδες βρίσκονταν παντού. Διάβαζε ό,τι μπορούσε να πέσει στα χέρια της, είπε η Γουόλτερς, και μιλούσε τέσσερις γλώσσες.

Διοργάνωνε τακτικά μια παρτίδα πόκερ ενώ γύρω από το τραπέζι της ήταν πιθανό να βρίσκονται σταρ των ταινιών της αλλά και μαφιόζοι.

Κάποιοι φιλοξενούμενοι στο διαμέρισμα της κοιμόντουσαν στο πάτωμα, στα τραπέζια ή σε ό,τι άλλο ήταν διαθέσιμο, αφηγείται η κόρη της στην ταινία.

«Η μητέρα μου είχε πάντα ανθρώπους που έμεναν μαζί μας» δήλωσε στην Post. «Ήταν κυρίως από την Ελλάδα, επισκέπτονταν ή μετακόμιζαν εδώ. Πάντα επωφεληθήκαμε από αυτό. Ήταν καλοί μάγειρες, οπότε υπήρχε πάντα υπέροχο φαγητό».

Ταινίες με τη Βουγιουκλάκη και τον Παπαμιχαήλ

Η δυναμική Θεσσαλονικιά ξεκίνησε την καριέρα της με ελληνικές ταινίες. Ταινίες με πρωταγωνιστές την Αλίκη Βουγιουκλάκη, τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, τον Νίκο Κούρκουλο, την Ρένα Βλαχοπούλου είχαν προβληθεί από τις αίθουσές της. Όμως, η δημοτικότητα αυτών των ταινιών μειώθηκε με τον χρόνο και εκείνη εντόπισε μία πιο επικερδή ευκαιρία.

Η σεξουαλικά περιπετειώδης δεκαετία του 1960 έδωσε τη θέση της στη δεκαετία του 1970 που δεν απαγορευόταν το πορνό. Η ίδια έδινε στις αίθουσές της ονόματα Ελλήνων θεών του έρωτα. Η αλυσίδα αιθουσών της στην 8η Λεωφόρο περιλάμβανε τους κινηματογράφους «Venus», «Eros» και «Adonis».

Η Γουίλσον πέθανε το 1994 σε ηλικία 86 ετών. Σε μια επιστολή προς τις κόρες της, έγραψε τη λίστα αγορών για το φαγητό της κηδείας της.

Επίσης ανέφερε ότι είχε κάνει το καθήκον της εδώ στη Γη και επέστρεψε στον Θεό. «Ποτέ δεν τη σκέφτηκα ως θρησκευόμενη, αλλά προφανώς είχε κάποια πράγματα που ήταν πολύ ιδιωτικά, τα οποία κράτησε για τον εαυτό της», είπε η κόρη της, η Μπόντι Γουόλτερς, στη συνέντευξή της στη «New York Post».

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ