Επιτέλους, άνοιξε…

Kανονικά εκτελούνται από χθες όλα τα δρομολόγια του πολυσύχναστου Μετρό του Μπουένος Αϊρες, μετά από δέκα μέρες απεργιακών κινητοποιήσεων, που βύθισαν την πρωτεύουσα της Αργεντινής στο κυκλοφοριακό χάος. Επιπλέον δρομολόγια εκτελούνταν καθημερινά από τα λεωφορεία, όμως οι σκηνές που εκτυλίσσονταν, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής, ήταν τραγικές… Και όλα αυτά σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, αφού στην Αργεντινή είναι χειμώνας.Εργαζόμενοι και διοίκηση ήλθαν σε μερική συμφωνία για τις αυξήσεις των μισθών, γεγονός που δεν απομακρύνει το ενδεχόμενο νέας ταλαιπωρίας. Χαρακτηριστική όσο και αινιγματική η δήλωση ενός από τους εκπροσώπους των εργαζομένων: «Δεν είμαστε χαρούμενοι, απλά ανακουφισμένοι».

Ακόμα και η ίδια η εταιρεία που διαχειρίζεται το Μετρό δηλώνει ότι δεν θα μπορέσει να τηρήσει τη συμφωνία, αν δεν υπάρξει κρατική χρηματοδότηση.Σημειώνεται ότι οι τιμές των εισιτηρίων είναι χαμηλές κατά συνέπεια η λειτουργία του Μετρό στηρίζεται στις κρατικές επιδοτήσεις. Για να συμβεί αυτό, πρέπει να συνεννοηθούν δύο ορκισμένοι εχθροί: η πρόεδρος της Αργεντινής, Κριστίνα Φερνάντες και ο συντηρητικός επιχειρηματίας και δήμαρχος της πρωτεύουσας, Μαουρίσιο Μάκρι.Τον περασμένο Ιανουάριο, λίγους μόνο μήνες μετά τη θριαμβευτική της επανεκλογή με 54%, η πρόεδρος ανακοίνωσε ότι ο έλεγχος και η διαχείριση του Μετρό περνά στο Δήμο. Ο Μάκρι συμφώνησε, αλλά στη συνέχεια έκανε πίσω, θεωρώντας ότι η πρόεδρος δεν τήρησε τη συμφωνία για τη χρηματοδότηση του συστήματος. Η Φερνάντες απάντησε ότι τα χρήματα είναι στην τράπεζα προς διάθεση, κατηγορώντας τον δήμαρχο ότι δεν θέλει να αναλάβει καμία ουσιαστική ευθύνη για τη λειτουργία της πόλης.Για την ιστορία, το Μετρό του Μπούενος Αϊρες -subte όπως αποκαλείται στη χώρα- είναι ένα από τα παλαιότερα στη Νότιο Αμερική. Ο πρώτος σταθμός άνοιξε το 1913 και η ανάπτυξή του υπήρξε ραγδαία τα χρόνια της οικονομικής ευημερίας.ΠΗΓΗ: in.gr

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ

ENIKOS NETWORK