Άλλο Φινλανδία… άλλο Ελλάδα…

Η ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας αποτελούν το θεμέλιο της εκπαίδευσης της Φινλανδίας, βαθμίδες στις οποίες στρέφει τη μεγαλύτερη προσοχή το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, σε αντίθεση με το λύκειο, που λειτουργεί σχεδόν όπως ένα ΑΕΙ, με επιλογές μαθημάτων και με προσανατολισμό στην προετοιμασία για τις εισαγωγικές εξετάσεις. Στη βόρεια αυτή χώρα της Ευρώπης, όπου το εκπαιδευτικό της σύστημα θεωρείται πρότυπο για άλλες χώρες και πρωτοποριακό σε ό,τι αφορά τις μεθόδους και πρακτικές διδασκαλίας, η εκπαίδευση στο λύκειο και το άγχος των μαθητών για την προετοιμασία εισαγωγής τους στα ακαδημαϊκά ιδρύματα, απασχολεί την πολιτεία που έχει σχεδιάσει εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020. Εκεί, οι τάξεις του λυκείου δεν διαχωρίζονται σύμφωνα με την ηλικία των μαθητών, αλλά με βάση την επιλογή των μαθημάτων, ενώ οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους σε 2 έως 4 χρόνια, ανάλογα με το εάν κρίνουν ότι δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν τα μαθήματα ή αντίθετα θέλουν να επιταχύνουν. Το σχολικό έτος χωρίζεται σε κύκλους σπουδών, όπως συμβαίνει στα ΑΕΙ, και υπάρχει διαχωρισμός επαγγελματικών και γενικών λυκείων, από τα οποία δίνεται ισότιμη δυνατότητα πρόσβασης στα πανεπιστήμια, χωρίς φροντιστήρια και ιδιωτικά σχολεία. Η ύλη για τις εξετάσεις δεν περιορίζεται σε ένα μόνο βιβλίο, καθώς τα αναλυτικά προγράμματα είναι ευέλικτα και οι υποψήφιοι επιλέγουν μόνοι τους τα μαθήματα, στα οποία θα εξεταστούν. Αλλά ακόμη και ο «παράδεισος» της εκπαίδευσης επιδέχεται βελτίωσης. Η πολιτεία έχει ανησυχήσει για το άγχος των μαθητών της τελευταίας βαθμίδας και εξετάζει τη διαμόρφωση ενός νέου συστήματος εξετάσεων.                      

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ