Όλο και πιο πολύπλοκος καθίσταται ο «χάρτης» της αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα και δη των τελών κυκλοφορίας που θα πρέπει να καταβάλει ο ιδιοκτήτης κάθε οχήματος: Διαφορετικά τα κόστη για παλαιά ρυπογόνα ΙΧ -και εκείνα ανάλογα με την… δεκαετία – άλλα για πιο φιλικά στο περιβάλλον αυτοκίνητα και τελείως νέο καθεστώς για όσα αγοράζονται από αυτόν τον Γενάρη.
Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης
Νέος τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας που θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από τη νέα χρονιά: Το νέο σύστημα ισχύει για τα αυτοκίνητα που αποκτώνται από την 1η-1-2021: Για τον υπολογισμό των… νέων τελών, λαμβάνεται υπόψη το μοντέλο WLTP, που καθιερώνει η κοινοτική Οδηγία, το οποίο προσαυξάνει τους ρύπους των οχημάτων έως και κατά 40% σε σχέση με το μοντέλο υπολογισμού των ρύπων που υιοθετείται σήμερα (NEDC 2).
Πόσο μειώνονται τα τέλη κυκλοφορίας
Όμως παρά την ονομαστική αύξηση των εκπεμπόμενων ρύπων, δηλαδή τα γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο διανυόμενης απόστασης, η νέα κλίμακα που υιοθετήθηκε με σχετικό νόμο στην Βουλή, οδηγεί σε μειώσεις των τελών κυκλοφορίας, σε σχέση με το υφιστάμενο σύστημα, για το ίδιο αυτοκίνητο.
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr