«Yστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα αναμονής λάβαμε την έγκριση να προχωρήσουμε στην υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων, που θα καταστήσουν τον Πειραιά το σημαντικότερο λιμάνι της Μεσογείου και θα δημιουργήσουν ακόμη περισσότερες νέες θέσεις εργασίας» δήλωσε ο πρόεδρος τουΟργανισμού Λιμένος Πειραιώς, Yu Zenggang, μετά την έγκριση του επενδυτικού σχεδίου της εταιρείας, ύψους 611,8 εκατ. ευρώ, από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων «ΕΣΑΛ».
Ο κ. Yu εκτίμησε ότι οι αρμόδιες αρχές θα επανεξετάσουν σύντομα και την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ως μία μεγάλη επένδυση που θα εδραιώσει το λιμάνι του Πειραιά στα κορυφαία container terminals της Ευρώπης.
«Η COSCO Shipping ήταν και παραμένει ισχυρός σύμμαχος της ελληνικής οικονομίας», δήλωσε εξ άλλου, ο κ. Yu, επισκεπτόμενος τον υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη, για να ευχαριστήσει τον ίδιο προσωπικά αλλά και την ελληνική κυβέρνηση για την καθοριστική συμβολή τους στην ταχεία προώθηση της επένδυσης του ΟΛΠ, ύψους 611,8 εκατ. ευρώ, που «εγκρίθηκε μέσα σε τρεις μόνο μήνες».
Ικανοποίηση Πλακιωτάκη
Ο κ. Πλακιωτάκης εξέφρασε την πλήρη ικανοποίησή του για το γεγονός ότι μια ιδιαίτερα σημαντική επένδυση, που αντιμετώπισε για χρόνια προσκόμματα και ταλανίστηκε από ιδεοληψίες, παίρνει πλέον τον δρόμο της υλοποίησης, ανοίγοντας μια νέα σελίδα στις άριστες σχέσεις Ελλάδας και Κίνας.
«Οι επενδύσεις που έχει σχεδιάσει ο ΟΛΠ Α.Ε. αναβαθμίζουν το λιμάνι του Πειραιά, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας», είπε ο υπουργός Ναυτιλίας, συμπληρώνοντας ότι η «έγκριση του master plan αποδεικνύει ότι η χώρα μας είναι φιλική σε επενδύσεις».
Πρόσθεσε, δε, ότι «στόχος του υπουργείου είναι οι επενδύσεις, που το αφορούν, να εξελίσσονται με γοργούς ρυθμούς, πάντα με βάση την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, διασφαλίζοντας το συμφέρον όχι μόνο της ελληνικής οικονομίας αλλά και της κοινωνίας».
Δηλώσεις Σαντορινιού και Βρεττάκου
Ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός, έκανε την εξής δήλωση: «Η χθεσινή απόφαση της ΕΣΑΛ αποτελεί μια νίκη της νομιμότητας. Όλοι όσοι αγωνίστηκαν για την προστασία του περιβάλλοντος, τη βιωσιμότητα των τοπικών κοινωνιών και την εφαρμογή νόμιμων όρων λειτουργίας της επένδυσης της ΟΛΠ ΑΕ, μπορούν να αισθάνονται δικαιωμένοι. Τα δυο νέα έργα που προτάθηκαν από την ΟΛΠ, αυτό της επέκτασης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και της επέκτασης του Car Terminal στο Κερατσίνι και στη Δραπετσώνα, είτε αποσύρθηκαν από την ΟΛΠ ΑΕ είτε απορρίφθηκαν».
Στη δήλωσή του, ο κ. Σαντορινιός προσθέτει ότι «η κυβέρνηση και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, που από το βήμα της ΔΕΘ βιάστηκε να ανακοινώσει με στόμφο τις νέες επενδύσεις της ΟΛΠ, παρακάμπτοντας το στάδιο της έγκρισης, λες και η υλοποίηση ήταν δεδομένη, βρίσκονται εκτεθειμένοι για ακόμη μια φορά».
«Η απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) να απορρίψει την πρόταση για επέκταση του car terminal στον Νέο Μόλο Δραπετσώνας και την πρόταση για επέκταση του container terminal, με τη δημιουργία τέταρτης προβλήτας που είχε συμπεριληφθεί στο νέο master plan της Cosco, βρίσκεται σε θετική κατεύθυνση, αλλά, σε καμία περίπτωση, δεν μας καθησυχάζει», αναφέρει σε δήλωσή του ο δήμαρχος Κερατσινίου- Δραπετσώνας, Χρήστος Βρεττάκος.
Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ-ΜΠΕ