Καλάθι του νοικοκυριού: Πόσο μείωσαν τις τιμές τα σούπερ μάρκετ – Η ανανεωμένη λίστα

Δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, e-katanalotis.gov.gr η νέα λίστα με τα 51 προϊόντα που περιλαμβάνουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο «καλάθι του νοικοκυριού».

Όπως αναφέρει το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ προχώρησαν σε νέες μειώσεις που ανήλθαν έως το -11,3%  στο συνολικό κόστος του «καλαθιού του νοικοκυριού» με βάση τους νέους τιμοκαταλόγους που  του γνωστοποίησαν. Οι νέοι τιμοκατάλογοι ισχύουν για την τρίτη εβδομάδα εφαρμογής της πρωτοβουλίας (16-22/11/2022).

«Για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα επιτυγχάνουμε να μειώσουμε μεσοσταθμικά το «καλάθι του νοικοκυριού». Για μια ακόμη εβδομάδα παρατηρούμε πάρα πολλές μειώσεις, ελάχιστες αυξήσεις και μειούμενα στο σύνολο «καλάθια». Η πρωτοβουλία μας αποδίδει καρπούς για τους καταναλωτές», τόνισε ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης.

Αναλυτικά, από το σύνολο 816 προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού» που είναι απολύτως συγκρίσιμα

-στα 186, ποσοστό 22%, η τιμή μειώθηκε

-στα 555, ποσοστό 69% η τιμή παρέμεινε σταθερή

-και μόλις σε 75,  ποσοστό 9%, η τιμή αυξήθηκε ελαφρά στις περισσότερες περιπτώσεις.

«Ως εκ τούτου, το συνολικό κόστος του «καλαθιού του νοικοκυριού» είναι αισθητά μειωμένο στις περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ με τη μεγαλύτερη μείωση -11,3% στην αλυσίδα My market, σημειώνει το υπουργείο.

Αναλυτικά, οι ποσοστιαίες μεταβολές στο «καλάθι του νοικοκυριού» κάθε αλυσίδας στο επισυναπτόμενο γράφημα.

 

Αναλυτικά οι τιμές των προϊόντων στο ακόλουθο link:

https://e-katanalotis.gov.gr/

Οι καταναλωτές ξεχωρίζουν τα προϊόντα που συμπεριλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» μέσω ενός ειδικού σήματος που τοποθετείται υποχρεωτικά επί των προϊόντων ή στο φυσικό ή στον ηλεκτρονικό χώρο πώλησής τους ή σε κάθε μέσο με το οποίο τα προϊόντα διαφημίζονται στον καταναλωτή. Επίσης επισημαίνεται πως αυτό το σήμα, το καρτελάκι θα πρέπει να το βάζουν υποχρεωτικά οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ δίπλα στην ένδειξη τιμής αγοράς κάθε προϊόντος που έχει ενταχθεί στο «καλάθι του νοικοκυριού» .

Το καρτελάκι είναι τετράγωνο ή ορθογώνιο και έχει διαστάσεις τουλάχιστον ίσες με 8 εκατοστά x 8 εκατοστά, ή έχει σχήμα κυκλικό, με διάμετρο τουλάχιστον ίση με 8 εκατοστά, επί του οποίου έχει τυπωθεί το ειδικό (έγχρωμο) σήμα του «καλαθιού».

Καλάθι του νοικοκυριού: Ποιες είναι οι δύο καινοτομίες  του μέτρου – Τι  είπε ο Γεωργιάδης

Για τις δύο καινοτομίες που έγιναν στο καλάθι του νοικοκυριού μίλησε στο Open ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης .

Όπως είπε, έχουμε κάνει δύο καινοτομίες στον δείκτη αυτή την εβδομάδα:

  • Η πρώτη είναι ότι έχουμε σταθμίσει τις ποσότητες, ώστε να είναι πιο δίκαιες μεταξύ των καλαθιών,  δηλαδή, πόσα γραμμάρια προϊόντων, πόσο βάρος  έχει κάθε αλυσίδα, πόσα τεμάχια.
  • Και η δεύτερη είναι ότι, έχουμε βάλει κι έναν αλγόριθμο που δίνει κάποιους πόντους στο καλάθι που έχει επώνυμα προϊόντα σε σχέση με private label.

«Άρα, ενθαρρύνουμε και τις αλυσίδες να μην βάζουν μόνο ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα αλλά να βάζουν και επώνυμα. Με αυτές τις δύο αλλαγές πιστεύω ότι θα είναι πιο δίκαιη η απεικόνιση του καλαθιού» συμπλήρωσε.

Για τις μειώσεις στα προϊόντα 

Μίλησε και για τις μειωμένες τιμές των προϊόντων που συμπεριλαμβάνονται στο καλάθι του νοικοκυριού.  «Τρίτη εβδομάδα εφαρμογής του καλαθιού του νοικοκυριού και έχουμε σοβαρές μειώσεις σε 246 προϊόντα, σταθερές τιμές στα υπόλοιπα» σημείωσε και επεσήμανε πως υπάρχουν μειώσεις στις τιμές των προϊόντων σε όλα τα καλάθια των αλυσίδων

Ο κ. Γεωργιάδης επεσήμενε ότι τις επόμενες ημέρες θα έχει συνάντηση και με την πολυεθνική βιομηχανία που “απ’ ό,τι φαίνεται αρχίζει και βάζει πλάτη”. Για να υπάρξουν οι νέες μειώσεις στις τιμές, αναγκαστικά έχουν μειωθεί τα κόστη, σημείωσε μεταξύ άλλων.

Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ του OPEN:

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ