Η μεγάλη κλοπή με τα καύσιμα

Μια από τις πρακτικές που κρατούν τις τιμές ψηλά, είναι αυτό που λένε “buy low, sell high”: αγοράζουν φθηνά και πουλάνε ακριβά όταν η τιμή του πετρελαίου έχει ανέβει πλέον, όπως αναφέρεται στα Νέα.Στο διάστημα που μεσολαβεί το προϊόν βρίσκεται στους πιστοποιημένους χώρους αποθήκευσης των αποθεμάτων και “περιμένει” να αυξηθούν οι τιμές του αργού για να παρασύρουν και τη δική του αξία.Σε έκθεση της Διεθνούς Επιτροπής Ενέργειας (ΔΕΕ) το 2010 για την ικανότητα της Ελλάδας να ανταποκριθεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, γίνεται εκτενής αναφορά στην κατάσταση των πετρελαϊκών αποθεμάτων ασφαλείας της χώρας αλλά και των πιστοποιημένων αποθηκευτικών χώρων που χρησιμοποιούνται από τις εταιρείες.Τι κάνουν λοιπόν οι εταιρείες, σύμφωνα και με την αναφορά της ΔΕΕ. «Τα υποχρεωτικά αποθέματα της βιομηχανίας πρέπει να διατηρούνται σε εγκαταστάσεις αποθήκευσης που έχουν πιστοποιηθεί ως δεξαμενές αποθήκευσης αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα λειτουργικά ή/και τα εμπορικά αποθέματα πρέπει να διατηρούνται χωριστά. Στην πράξη, τα υποχρεωτικά αποθέματα ασφαλείας στην Ελλάδα αναμειγνύονται με τα λειτουργικά ή/και τα εμπορικά αποθέματα».Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ο φυσικός διαχωρισμός των αποθεμάτων γίνεται χωρίς να μπορεί κανείς να γνωρίζει τι είναι υποχρεωτικό απόθεμα ασφαλείας και τι θεωρείται εμπορικό.Την ίδια ώρα ο ΣΥΡΙΖΑ επιρρίπτει ευθύνη στην κυβέρνηση για την ανοδική τροχιά που έχουν πάρει οι τιμές των καυσίμων τονίζοντας πως παρά την αύξηση του Ειδικού Φόρου στα καύσιμα τα έσοδα από την είσπραξή του έχουν μειωθεί κατά 1,5 δισ. ευρώ.Σε ανακοίνωσή της, η επιτροπή Ενέργειας του κόμματος καταλογίζει στην κυβέρνηση ότι δεν ασκεί ουσιαστικό έλεγχο στο «πετρελαϊκό κύκλωμα» στο οποίο εμπλέκονται τα διυλιστήρια, οι εταιρείες εμπορίας καυσίμων και τα πρατήρια βενζίνης. 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ