Επιδότηση παγίων δαπανών: Γιατί κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός προγράμματος χιλιάδες επαγγελματίες

Λίγες μόνο ημέρες έμειναν για να κλείσει το πρόγραμμα για την επιδότηση παγίων δαπανών στο «κομμάτι» της υποβολής των απαραίτητων δικαιολογητικών από τους δικαιούχους επιχειρηματίες. Τα χρονικά περιθώρια όμως στενεύουν υπερβολικά και για να αξιοποιήσει κάποιος τα «κουπόνια» που προσφέρει το πρόγραμμα, καθώς μέχρι το τέλος της χρονιάς η ενίσχυση θα πρέπει να έχει… εξαργυρωθεί!

Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης

«Καμπανάκι» ήχησε για τα καλά στο υπουργείο Οικονομικών όσον αφορά στο πρόγραμμα επιδότησης παγίων δαπανών: Εκτός προγράμματος κινδυνεύουν να βρεθούν χιλιάδες επαγγελματίες, καθώς τα «κουπόνια» συμψηφισμού με φόρους και εισφορές δεν αποκλείεται να τους μείνουν στο… χέρι!

Και αυτό γιατί, αφενός η συγκεκριμένη ενίσχυση μπορεί να αξιοποιηθεί το αργότερο έως το τέλος του χρόνου και αφετέρου μόλις πρόσφατα δόθηκε παράταση για την υποβολή των δικαιολογητικών, η οποία λήγει στις 15 Νοεμβρίου.

Μέχρι πότε εξαργυρώνονται τα «κουπόνια» της επιδότησης παγίων δαπανών

Έτσι όπως έχει δομηθεί το πρόγραμμα τα χρονικά πλαίσια είναι ασφυκτικά για τους δικαιούχους που μετά και τις αλλεπάλληλες παρατάσεις και την «εμπλοκή» που υπήρξε με την έκδοση συγκεκριμένων πιστοποιητικών, κινδυνεύουν να χάσουν τα εκπτωτικά «κουπόνια».

Όπως ορίζει η σχετική απόφαση, «η ενίσχυση χορηγείται με τη μορφή δικαιώματος έκπτωσης από τρέχουσες οφειλές έτους 2021 στη φορολογική αρχή που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021 ή/και με τη μορφή πιστωτικού για την αποπληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών έτους 2021 που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021».

Με άλλα λόγια τα «κουπόνια» μπορούν να χρησιμοποιηθούν το αργότερο έως το τέλος της χρονιάς, ενώ βάσει της ίδιας απόφασης «τυχόν υπόλοιπο της ενίσχυσης που παραμένει μετά την 31.12.2021 δεν δύναται να χρησιμοποιηθεί, ακυρώνεται αυτόματα μετά την πάροδο της ως άνω προθεσμίας και το χορηγηθέν ύψος ενίσχυσης προσαρμόζεται αναλόγως».

Το σχέδιο για την παράταση εξαργύρωσης των «κουπονιών» της επιδότησης παγίων δαπανών

Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό που φαίνεται να εξετάζει το οικονομικό επιτελείο είναι να δοθεί 3 μήνες παράταση στο πρόγραμμα επιδότησης παγίων δαπανών καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος να παραμείνουν αδιάθετα «κουπόνια» ύψους έως και 100 εκατ. ευρώ.

Όπως τονίζουν παράγοντες της αγοράς δεδομένου ότι πρόγραμμα ξεκίνησε με σχετική καθυστέρηση, πολλοί από τους δικαιούχους είχαν ήδη προχωρήσει στην πληρωμή φόρων και ασφαλιστικών εισφορών. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα περίπου 450 εκατ. ευρώ του προγράμματος επιδότησης πάγιων δαπανών που εγκρίθηκαν, οι άνω των 30.000 δικαιούχοι δήλωσαν ότι τα 240 εκατ. ευρώ θα τα χρησιμοποιήσουν για την πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών και τα υπόλοιπα 210 εκατ. ευρώ για φορολογικές υποχρεώσεις, κυρίως για φόρο εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ και ΦΠΑ. Ήδη πάντως έχουν γίνει οι πρώτοι αυτόματοι συμψηφισμοί φόρων ύψους άνω των 33 εκατ ευρώ. Ωστόσο σημαντικό μέρος των υποχρεώσεων υποχωρεί όσο προχωράμε προς το τέλος του έτους με αποτέλεσμα να υπάρχει ο κίνδυνος μέρος των χρημάτων να μείνουν αχρησιμοποίητα και να ακυρωθούν.

Διόρθωση του τρόπου επιμερισμού του «κουπονιού»

Ένα από τα σενάρια που μελετά το υπουργείο Οικονομικών, είναι να δοθεί η δυνατότητα στους δικαιούχους να προχωρήσουν σε διόρθωση του τρόπου που επιμερίζεται το ποσό που λαμβάνουν, για την πληρωμή φόρων και ασφαλιστικών εισφορών καθώς έως τώρα η κατανομή του ποσού καθορίζεται μετά την υποβολή της αίτησης.

Με αυτό τον τρόπο η επιχείρηση δεν κινδυνεύει να «χάσει» μέρος του ποσού που δικαιούται. Η μικρή παράταση δίνει παράλληλα τη δυνατότητα στο δικαιούχο να διαθέσει το ποσό που απομένει για το συμψηφισμό με φόρους και εισφορές του 2022.

Η πλατφόρμα «myBusinessSupport», πάντως, παρέχει διαρκή ενημέρωση στις επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί στην επιδότηση παγίων δαπανών για :

  • το αρχικό ποσό που η επιχείρηση επέλεξε να διαθέσει για την εξόφληση των φορολογικών οφειλών,

· τις υποχρεώσεις που έχουν εξοφληθεί με το ποσό της επιδότησης παγίων δαπανών (είδος φόρου, χρόνος εξόφλησης),

  • το υπόλοιπο διαθέσιμο ποσό προς εξόφληση φορολογικών οφειλών της επιχείρησης.

Αδειάζει η «κλεψύδρα» για τα δικαιολογητικά

Η «κλεψύδρα» αδειάζει πάντως, όσον αφορά στην υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών από τις επιχειρήσεις, τα οποία είναι:

1. Υπεύθυνη δήλωση του λογιστή της επιχείρησης που να βεβαιώνει ότι η επιχείρηση την 31.12.2019 (ανάλογα με την νομική μορφή και το είδος βιβλίων της επιχείρησης):

– είτε δεν είχε απωλέσει πάνω από το ήμισυ του εγγεγραμμένου της κεφαλαίου λόγω συσσωρευμένων ζημιών,

– είτε δεν είχε απωλέσει πάνω από το ήμισυ του κεφαλαίου της, όπως εμφαίνεται στους λογαριασμούς της εταιρείας, λόγω συσσωρευμένων ζημιών.

Το ανωτέρω δεν απαιτείται στην περίπτωση ανεξάρτητων ατομικών επιχειρήσεων., καθώς και στην περίπτωση των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων.

-Επιπλέον, εάν πρόκειται για μεγάλη επιχείρηση, να βεβαιώνει ότι τα τελευταία δύο έτη:

– ο δείκτης χρέους προς ίδια κεφάλαια της επιχείρησης δεν ήταν υψηλότερος του 7,5 και

– ο δείκτης κάλυψης χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων της επιχείρησης (EBITDA interest coverage ratio) δεν ήταν κάτω του 1,0.

Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr

Μοιράσου το:
σχολίασε κι εσύ
Ροή
Lifestyle
Κοινωνία
Πολιτική

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.