Μπλόκο σε όσα οχήματα είναι ανασφάλιστα ή χωρίς ΚΤΕΟ – Τι αλλάζει από τα τέλη Ιανουαρίου

Έρχεται μπλόκο στα οχήματα που είναι ανασφάλιστα ή δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα “Καθημερινή”, αντιμέτωποι με “τσουχτερά” πρόστιμα βρίσκονται περισσότεροι από 2,2 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων καθώς τέλη Ιανουαρίου θα τεθεί σε λειτουργία η νέα ηλεκτρονική εφαρμογή του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης η οποία θα έχει πρόσβαση στα στοιχεία όλων των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα.

Με την εφαρμογή θα εντοπισθούν περίπου 650.000 οχήματα που είναι ανασφάλιστα, 1,5 εκατομμύριο οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και 75.000 ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν πληρώνουν κάθε χρόνο τα τέλη κυκλοφορίας .
ΚΤΕΟ

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό δημιουργούνται δύο νέες εφαρμογές:

-Η πρώτη θα παρέχει στους ιδιοκτήτες οχημάτων συγκεκριμένες πληροφορίες και
-η δεύτερη πληροφορίες προς τα όργανα ελέγχου ( στοιχεία οχήματος) ημερομηνία έκδοσης, ανάκλησης άδειας κυκλοφορίας, καταβολή τελών, περίοδο ασφαλιστικής κάλυψης, θέση σε ακινησία, ένταξη στο μητρώο κλεμμένων οχημάτων ΕΛΑΣ).

Συγκεκριμένα, μέσα από την ψηφιακή πύλη gov.gr οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα μπορούν μέσω της εφαρμογής myAuto να βλέπουν στοιχεία για την άδεια του οχήματος τους, την ασφαλιστική του κάλυψη, τους ελέγχους ΚΤΕΟ κλπ ενώ οι ελεγκτές της εφορίας και οι αστυνομικοί μέσα από την εφαρμογή AudiCar θα έχουν στη διάθεση τους στοιχεία και δεδομένα για το αν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας, αν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή είναι ασφαλισμένα.

Τι ισχύει σήμερα

Σήμερα για τις ανωτέρω πληροφορίες απαιτείται η συνεργασία των υπουργείων Οικονομικών, Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη καθώς κάθε υπουργείο χρησιμοποιεί διαφορετικά συστήματα που δεν επικοινωνούν μεταξύ τους. Ειδικότερα, μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας my Auto οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο σε πληροφορίες που αφορούν το όχημα τους και σχετίζονται με:
α. Την ημερομηνία έκδοσης και ανάκλησης της άδειας κυκλοφορίας και τα λοιπά βασικά στοιχεία αυτής.
β. Την ημερομηνία καταβολής τελών κυκλοφορίας
γ. Την περίοδο ασφαλιστικής κάλυψης σε ισχύ και το ιστορικό ασφαλιστικών αποζημιώσεων.
δ. Το ιστορικό Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, αν το όχημα εισήχθη μεταχειρισμένο, με βάση τις διελεύσεις και τα διανυθέντα χιλιόμετρα
ε. Τον τύπο και το μοντέλο του οχήματος
στ. Τη θέση του οχήματος σε προσωρινή ακινησία
ζ. Τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος .
η. Την ένταξη του στο Μητρώο Κλεμμένων Οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας

Στις ίδιες πληροφορίες έχουν πρόσβαση σύμφωνα με την εφημερίδα “Καθημερινή” και τα όργανα ελέγχου των οχημάτων μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας Audit-Car.

Οι ψηφιακές υπηρεσίες διασυνδέονται με πληροφοριακά συστήματα των φορέων του δημοσίου τομέα και ιδίως του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ,της ΑΑΔΕ της Ελληνικής Αστυνομίας και του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από ατυχήματα αυτοκινήτων.

Πηγή: enikonomia.gr 

Μοιράσου το:
σχολίασε κι εσύ
Ροή
Lifestyle
Κοινωνία
Πολιτική

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.