“Ασταμάτητες” οι εισπρακτικές: Οι ενοχλήσεις και οι αθέμιτες πρακτικές – Γράφει η Αριάδνη Νούκα

Εν μέσω πανδημίας της νόσου Covid19 και των συνθηκών οικονομικής ασφυξίας που επικρατούν, οι εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών -γνωστές ως «εισπρακτικές»-, οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων καθώς και οι δικηγορικές εταιρείες, οι οποίες λόγω υποδομής και στελέχωσης λειτουργούν, ως οιονεί «εισπρακτικές», συνεχίζουν να ενοχλούν με αμείωτο ρυθμό οφειλέτες, ανεξάρτητα αν περιλαμβάνονται σε πληττόμενες ομάδες.

Γράφει η δικηγόρος Αριάδνη Νούκα

Το φαινόμενο αυτό καταγγέλθηκε από καταναλωτικές οργανώσεις, τόσο στο πρώτο, όσο και στο δεύτερο lockdown και παρά την παρέμβαση του αρμοδίου Υπουργού, οι οχλήσεις συνεχίζονται και μάλιστα με τη χρήση καταχρηστικών και αθέμιτων πρακτικών. Αποκαλυπτικά είναι και τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα για τον αριθμό σχετικών καταγγελιών που έλαβαν χώρα το έτος 2020 και παρατηρούνται αυξημένες -αδιανοήτως- συγκριτικά με το έτος 2019. Ειδικότερα, στην επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων αναφέρθηκαν για το έτος 2020 συνολικά 274 καταγγελίες καταναλωτών που υποβλήθηκαν στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή για παράνομη όχληση από εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για ληξιπρόθεσμές οφειλές τους, που προκάλεσαν την επιβολή 19 διοικητικών κυρώσεων συνολικού ύψους 231.000 ευρώ, ενώ για το έτος 2019 ο αντίστοιχος αριθμός καταγγελιών ανερχόταν συνολικά σε 185 με επιβολή 49 διοικητικών κυρώσεων συνολικού ύψους 470.000 ευρώ. Σημειωτέον ότι οι αριθμοί αυτοί δεν αποκαλύπτουν την πραγματική διάσταση του προβλήματος, διότι υφίστανται πλείστες περιπτώσεις οφειλετών και δη δανειοληπτών που δεν έχουν προβεί σε καταγγελία.

Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr

Μοιράσου το:
σχολίασε κι εσύ
Ροή
Lifestyle
Κοινωνία
Πολιτική

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.