Double score της Ευαγγελάτου με «Βόυτσεκ» και «Κωμωδία»!

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

Ότι η Κατερίνα Ευαγγελάτου είναι χαρισματική σκηνοθέτιδα -η καλύτερη της γενιάς της για πολλούς που με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο!- το γνωρίζετε. Ότι έχει καταφέρει μέσα από σκληρή δουλειά να ανεβάσει τον πήχη με γερές παραστάσεις που κερδίζουν κοινό και ειδήμονες επίσης το ξέρετε, βλέποντας και τα απανωτά sold out που κάνουν οι παραστάσεις της. Εξελίσσεται διαρκώς και ανθίζει, χωρίς στιγμή να επαναπαύεται και κερδίζει όλο και πιο ισχυρές «νίκες». Φέτος δεν πέτυχε μόνο μια νίκη, αλλά δύο, εξού και το… double score του τίτλου. Το πρώτο θεατρικό «δώρο» που μας έκανε είναι το υψηλής αισθητικής ανέβασμα της «Κωμωδίας των παρεξηγήσεων» στο θέατρο «Βασιλάκου» και το δεύτερο είναι ο συναρπαστικός «Βόυτσεκ» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά! Σαίξπηρ απ’ τη μια, Μπίχνερ από την άλλη -πόσο πιο δύσκολο και απαιτητικό να είναι το «στοίχημα» να μοιραστεί κάποιος στα δύο αυτά τα αριστουργηματικά έργα; Η τελειομανής και εξαιρετικά εμπνευσμένη Κατερίνα Ευαγγελάτου το έβαλε και το κέρδισε με το… σπαθί της! Η «Κωμωδία» της είναι ένα ζηλευτό «κέντημα» που κερδίζει και τον πιο δύσκολο θεατή και ο «Βόυτσεκ» είναι από τις πιο άρτιες και πλήρες παραστάσεις που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια! Και οι δύο δουλειές της είναι προσεγμένες και στην παραμικρή τους λεπτομέρεια. Εύρυθμες, ατμοσφαιρικές και καλοκουρδισμένες, άψογης αισθητικής και υποστηριγμένες από εξαίρετους ηθοποιούς που καθοδηγημένοι από την Ευαγγελάτου καταφέρνουν έξοχες επιδόσεις. Ο Ορφέας Αυγουστίδης και ο Νίκος Κουρής δίνουν ρέστα στην «Κωμωδία των παρεξηγήσεων» και η «χημεία» τους είναι αξιοζήλευτη -όπως δεμένος είναι όλος ο γερός θίασος. Αφρός σαμπάνιας η παράσταση στο θέατρο «Βασιλάκου» που δεν πρέπει να χάσετε με τίποτα. Τρέξτε αμεσότατα!

ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ ΒΟΥΤΣΕΚ. Αν στην «Κωμωδία των παρεξηγήσεων» είναι οι Αυγουστίδης- Κουρής που εντυπωσιάζουν υποκριτικά, στον «Βόυτσεκ» είναι οι Γιώργος Γάλλος-Έλενα Μαυρίδου που συναρπάζουν. Το αριστούργημα έργο του Μπύχνερ ευτυχεί στην πρωτοποριακή ανάγνωση της Ευαγγελάτου που «φωτίζει» όλες του τις δυνατές πτυχές και την σημαντικότητά του! Η προικισμένη σκηνοθέτιδα με τη νέα διασκευή της υπογραμμίζει με μοναδική δεινότητα το γεμάτο σιγή και τρόμο έργο του Μπύχνερ, την ποιητικότητά του. «Ένα άγριο ουρλιαχτό μέσα στη σκοτεινή νύχτα της ύπαρξης» λεει για αυτό κι εκεί στηρίζει όλη της την παράσταση που είναι ένα «διαμάντι»! Πολλά οφείλει στη μετάφραση του «ακριβού» μας Σπύρου Α.Ευαγγελάτου-πάνω στην οποία δούλεψε με προσοχή κι ευθύνη με δραματουργική πρόταση που συναρπάζει-, στο έξοχο σκηνικό της πολύτιμης πάντα Εύας Μανιδάκη. Ο Γιώργος Γάλλος λίγο μετά την προσωπική του επιτυχία στο «Ξύπνα Βασίλη» του Μπινιάρη, συνταράσσει στον Βόυτσέκ του. Μετράω πολλές «νίκες» του, χωρίς ποτέ να ξεχνώ τον Αμφιτρύωνα που έκανε με τον Λευτέρη Βογιατζή που τον άφησε γερή «περιουσία». Στην παράσταση αυτή όμως και με την πολύτιμη αρωγή της Ευαγγελάτου ο σπουδαίος ηθοποιός μεγαλουργεί και πετυχαίνει έναν υποκριτικό άθλο που σου κόβει την ανάσα. Η σκηνή του φινάλε που σκοτώνει την άπιστη Μαρία του και προχωρά προς το τέλος είναι κάτι που θα κουβαλάω εντός μου για πάντα. Μεγαλειώδης! Και πόσο θεϊκή είναι η επιλογή της Ευαγγελάτου να εμπιστευτεί το ρόλο της Μαρίας στην προικισμένη Έλενα Μαυρίδου! «Σαρώνει» τη σκηνή και η «χημεία» της με τον Γάλλο είναι υποδειγματική και σπάνια. Μαζί τους είναι εξαιρετικά ευθύβολοι ο Λευτέρης Πολυχρόνης στον Αρχιτυμπανιστή του, ο Σωτήρης Τσακομίδης στον Γιατρό του, ο Χάρης Χαραλάμπους στον Γιατρό του.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ