Ζώδια: Ο Κρόνος στο Σκορπιό

…από τη Μαρί-Ντενίζ Διαμαντή

Σύμβουλο αστρολογικής / αριθμολογικής ανάλυσης Έχεις διαβάσει και θα διαβάσεις πολλά για το θέμα αυτό. Από τη δική μου σκοπιά θα προσπαθήσω να σε κάνω να προβληματιστείς σ’ ένα άλλο επίπεδο, περισσότερο φιλοσοφικό, εσωτερικό, θεωρητικό και στη συνέχεια φυσικά θα δώσω και τις κλασικές «πρακτικές οδηγίες προς ναυτιλλομένους» για να νιώθεις περισσότερο «έτοιμος/η» ν’ αντιμετωπίσεις και μάλλον ν’ αξιοποιήσεις τη διέλευση του πλανήτη Κρόνου στο Σκορπιό.Κρόνος = «γερο- δάσκαλος», Κρόνος= «Χρόνος», Κρόνος= «μαθήματα και πόνος». ‘Ολ’ αυτά είναι λίγο πολύ γνωστά. Ας το δούμε κι αλλιώς. Ο Κρόνος συνδέεται με την πειθαρχία, την οργάνωση, το πρόγραμμα, τον (αυτο)περιορισμό, τις αναστολές, τη στέρηση, τη φοβία, το εμπόδιο, το σύστημα, τη μορφοποίηση, την υπομονή, την καθυστέρηση, τον κόπο και τη δουλειά. Ο Κρόνος στο προσωπικό σου ωροσκόπιο υπάρχει για να σου δείξει έναν τομέα όπου με κάποιον τρόπο θα δυσκολευτείς, θα τα βρεις «σκούρα» και κάπου εκεί στα 29 σου χρόνια ενδεχομένως θα πάρεις ένα γερό μάθημα/ χαστούκι για να προβληματιστείς, να ωριμάσεις, να «ξυπνήσεις» και να επανεξετάσεις τον τρόπο αντιμετώπισης και συμπεριφοράς σου προς ανθρώπους, πράγματα, καταστάσεις, αλλά και προς τον ίδιο σου τον εαυτό και τη φύση σου. Αν δεν βρεις την εσωτερική σου αλήθεια σε αυτήν την ηλικία, δηλ. κοντά στα 29 σου, τότε αναμένεις να ξαναδεις «το έργο» του μαθήματος σε επανάληψη (αλλά σε άλλη εκδοχή) εκεί γύρω στα 58 σου έτη. Η ουσία είναι πως στη θετική περίπτωση όπου εσύ ο ίδιος / η ίδια πράγματι κατανοήσεις το τι γίνεται και ψάξεις ν’ ανακαλύψεις το γιατί σου συμβαίνει, τότε ανανεώνεσαι εκ βάθρων και ο Κρόνος δρα ανταποδοτικά δίνοντάς σου κέρδη στον τομέα όπου ακριβώς έχεις πονέσει , ίσως με διαφορετικό όμως τρόπο απ’ ό,τι εσύ περίμενες ή ευελπισθούσες, κέρδη μ’ άλλα λόγια «μετουσιωμένα». Προϋπόθεση για να ανήκεις στην ομάδα των τυχερών βεβαίως είναι να λειτουργήσεις με σύνεση, αυτοκυριαρχία, αυτοέλεγχο, αυτοπεριορισμό και σύστημα στον συγκεκριμένο τομέα δράσης περί ου ο λόγος. Μάθημα λοιπόν πρώτο: τίποτε δεν κερδίζεται χωρίς κόπο, χωρίς προβληματισμό και χωρίς ένα (ελαφρύ ή βαρύτερο) χαστούκι στην περίπτωση του Κρόνου.Πάμε σε ένα άλλο ζήτημα τώρα. Ο Κρόνος παραδοσιακά κυβερνά τον Αιγόκερω και το Ζυγό. Πριν όμως ανακαλυφθεί ο Πλούτωνας, στον Κρόνο απεδίδοντο και οι ιδιότητες του «σκοτεινού» πλανήτη. Συνεπώς, εκτός από τον επαγγελματισμό, τη δικαιοσύνη, την αμεροληψία, την άριστη διαμεσολάβηση, τη λιτή κι απέριττη ομορφιά και κομψότητα, την «παγωμένη» ευγένεια, τη λεπτότητα, αλλά και την ψυχρότητα, συμπληρώνουμε στη θεματολογία του πλανήτη και το θάνατο (μεταφορικό τε και κυριολεκτικό), το παρασκήνιο, την εξουσία, τον έλεγχο, τις τάσεις «χειρισμού», τη μεταφυσική, την αναγέννηση, τη συσσώρευση κεφαλαίου και τη σεξουαλικότητα. Θέτοντάς το διαφορετικά, «παντρεύουμε» τις κρόνιες με τις πλουτώνιες ιδιότητες για να δούμε συνολικά τη δυναμική του πλανήτη.Ενδεχομένως, θα μπορούσαμε να πάμε κι ένα βήμα παρακάτω στην ανάλυσή μας. Από την σκοπιά της Εσωτερικής Αστρολογίας (Σύστημα Αλίκης Μπέιλι) ο Κρόνος παραμένει εσωτερικός κυβερνήτης του Αιγόκερω, ενώ ο Αιγόκερως ως κρόνιο ζώδιο μεταδίδει τις ακτίνες της δύναμης & της θέλησης (1η ακτίνα), του ανώτερου νου (3η ακτίνα) και της τελετουργικής τάξης (7η ακτίνα).Υπ’ αυτήν την έννοια και λογική παρατηρούμε πως οι κρόνιες ιδιότητες (δομή, σύστημα, δύναμη εξουσίας, φιλοδοξία, σκληρότητα, άσκηση ελέγχου, μορφοποίηση) μπορούν και μεταδίδουν την ακτίνα της «θέλησης & της δύναμης» ή της «θέλησης για δύναμη» ή της «θεληματικής δύναμης» ή της «δυναμικής θέλησης» και καλό θα ήταν να χρησιμοποιούνται με κεντρικό άξονα – γνώμονα την προοπτική της «μετουσίωσης» της δυναμικής του ίδιου του ωροσκοπίου, δηλαδή της μετουσίωσης των δυνατοτήτων και της φύσης του ατόμου, ώστε να γίνει κάτι «ανώτερο» από το συνηθισμένο άνθρωπο, ο οποίος έχει μεν θέληση, αλλά θέληση συχνά μη εκφρασμένη, σε λανθάνουσα κατάσταση  ή ακόμα χειρότερα χρησιμοποιεί την όποια δύναμή του προς μια λανθασμένη κατεύθυνση γυρίζοντας έτσι γύρω από την ουρά του. Μέσ’ από διαδικασίες μαθητείας και μόνον (κρόνιες συνθήκες) σαφώς μπορεί ο άνθρωπος να πάει ένα βήμα μπροστά και να «χειριστεί» το ίδιο του το υπόβαθρο κάνοντας τον εαυτό του «αλχημιστή». Οι κρόνιες βεβαίως διαδικασίες προϋποθέτουν ταπεινοφροσύνη, και γνώση της μικρότητας του ανθρώπου μπροστά στο σύμπαν. Δεν μπορεί να υπάρξει θέληση μορφοποιημένη δημιουργικά σε δύναμη, αν απουσιάζει η πειθαρχία, η δομή και η οργάνωση. Αυτές είναι οι ιδιότητες που επιτρέπουν εξ’ άλλου την υπό συζήτηση τροποποίηση.Οι κρόνιες ιδιότητες μπορούν και μεταδίδουν και την «ακτίνα του ανώτερου νου». Κι αυτό γιατί επιτρέπουν ή θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν ακριβώς αυτό που «αιτείται  η 3η ακτίνα, ήτοι την εξισορρόπηση της ενεργειακής ροής από το ιερό οστούν προς το κέντρο της κεφαλής. Εφόσον η σεξουαλική ενέργεια (libido) είναι κατά τον Φρόυντ μια δημιουργική δύναμη, η πραγμάτωση κάθε πνευματικής δραστηριότητας προϋποθέτει την άντληση υλικού ακριβώς από αυτήν την σεξουαλική ενέργεια (άρα από αυτήν τη δημιουργική δύναμη) με «μετουσίωση». Αυτή η σύνδεση της πνευματικής δραστηριότητας με το υλικό – σεξουαλικό επίπεδο σε πλαίσιο εξισορρόπησης και αβίαστης ροής χρειάζεται σαφέστατα δομή, διανοητική/πνευματική συγκρότηση, συνειδητοποίηση, συγκέντρωση και ρεαλισμό, με άλλα λόγια χρειάζεται κρόνιες ιδιότητες για να γίνει σωστά και να επέλθει όντως πνευματική δημιουργία.Οι κρόνιες ιδιότητες μπορούν και μεταδίδουν, τέλος, την ακτίνα «της τελετουργικής τάξεως». Εδώ συζητούμε για την τελετουργία της μεταφυσικής (σύνδεση ορατού και αοράτου) και το χειρισμό ενεργειών. Και σαφώς, ένας ακραία μεταφυσικός πλανήτης με τις ιδιότητές του (Κρόνος) θυμίζει ή μεταδίδει -μέσω του ζωδίου του Αιγόκερω που κυβερνά- κάθε τελετουργία ή μελέτη επί των μεταφυσικών, με στόχο τον χειρισμό της πλανητικής δυναμικής προς την προώθηση κάθε δημιουργικού έργου, γιατί ενέχει την αυστηρότητα, την υπομονή, την εργατικότητα, τη δύναμη και τη δομή που είναι απαραίτητα συστατικά κάθε σοβαρής ενασχόλησης με την «αλχημεία» και τη μετουσίωση δυνάμεων. Από την άλλη πλευρά, ας δούμε λίγο την 4η ακτίνα της αρμονίας μέσω της διαμάχης (πάλι στο πλαίσιο της Εσωτερικής Αστρολογίας). Μιλάμε για μια ακτίνα που δίνει το μήνυμα πως η αρμονία προϋποθέτει τη διαμάχη (τη σύγκρουση), κάτι που είναι διάχυτο ως οπτική στα ολιστικά φιλοσοφικά συστήματα.  Στη φύση  (στο σύστημά μας) υπάρχει δυαδικότητα, άρα και (φαινομενική τουλάχιστον) αντίθεση (αντίθετες καταστάσεις, πχ. άσπρο/μαύρο, κρύο/ ζεστό κ.ο.κ). Επίσης, στη φύση υπάρχει η έννοια της ομοιόστασης (ικανότητα του οργανισμού να διατηρεί το υγρό των ιστών σε σταθερή χημική και φυσική σύσταση. Όταν αυτή μεταβάλλεται τότε τα κύτταρα πεθαίνουν). Το θέμα λοιπόν είναι πως μέσ’ από τις αντιθέσεις φτιάχνεται το νέο και παράλληλα, μέσ’ από τον «πόλεμο και τη συγκρουσιακή δυναμική» κρατιέται η «ομοιόσταση». Για να γίνει πιο κατανοητό, ας φανταστούμε τι σημαίνει «ασθένια» και «ίαση» στον ανθρώπινο οργανισμό. Αν στον οργανισμό εισβάλλει κάποιο μικρόβιο, τότε το σύστημα του οργανισμού έχει δυο επιλογές για να επιβιώσει: να το αφομοιώσει ή να το αποβάλλει. Αν δεν γίνει τίποτε από τα δυο, τότε προκύπτει η αρρώστια και εκεί ο ίδιος ο οργανισμός προβάλλει τα «όπλα του» (αμυντικό σύστημα= ανοσοποιητικό), που σημαίνει πως ξεκινά τον «πόλεμο» (τη διαμάχη) για να εξασφαλίσει την προτέρα αρμονία. «Πόλεμος πατήρ πάντων» (Ηράκλειτος), με άλλα λόγια η ρήξη και η αντίθεση μπορούν να φέρουν την δημιουργική αλλαγή, την παραγωγή μιας καινούργιας ισορροπίας πραγμάτων. Είναι φυσιολογικό τα αντίθετα να πολεμιούνται μεταξύ τους στη φύση και καθένα να προσπαθεί να κρατήσει τη δική του δύναμη σ’έναν κόσμο δυαδικότητας. Το σύνολο, το «όλο» αποτελείται από αλληλένδετα μεταξύ τους μέρη, αναπόσπαστα του όλου, αφού η αλλαγή του μέρους επιφέρει αλλαγή στην κατάσταση του όλου. Η σταθερότητα στην κατάσταση των μερών του όλου (του συνόλου) σημαίνει ταυτόχρονα ισορροπία και αρμονία για το όλο. Ανατροπή αυτής της αρμονίας, άρα ανισορροπία μπορεί να επέλθει αν διεισδύσει κάποιο «ξένο» σώμα (τμήμα/ μέρος) σε αυτό το όλο, σώμα το οποίο αδυνατεί να «διαχειριστεί» το όλον με ενσωμάτωση ή με αποβολή του. Ανισορροπία, εξ’ άλλου, θα σήμαινε και η εκτροπή ή αυτονόμηση ενός μέρος (προϋπάρχοντος) του όλου. Αρμονία και ισορροπία εξακολουθεί να υφίσταται εφόσον τίποτε δεν διαταράσει τη σταθερή σχέση μεταξύ του όλου και των μερών που το απαρτίζουν και αυτή η αρμονία μπορεί να διασφαλίζεται πολλές φορές δια της σύγκρουσης, της διαμάχης, του πολέμου. Η αντίφαση είναι αναπόσπαστο στοιχείο της 4ης ακτίνας στην Εσωτερική αστρολογία, όπως και στη ζωή και στη φύση. Ένα από τα ζώδια μετάδοσης αυτής της ακτίνας (φιλοσοφίας, αλήθειας) είναι ο Σκορπιός (ζώδιο που κυβερνάται από τον πολεμοχαρή Άρη). Και πώς να μην είναι, αφού ο Σκορπιός ρέπει ανάμεσα στα αντίθετα άκρα της ηρεμίας / της ηφαιστειώδους έκρηξης, της αγιοσύνης / της ακολασίας, του αδυσώπητου πάθους / της ακραίας ψυχρότητας, της δολιότητας / της υψηλής πνευματικής αρχής. Μιλάμε δηλαδή για το ζώδιο που συνδυάζει (εμπεριέχει στη φύση του) τα αντίθετα της φύσης, την αντιφατικότητα της ίδιας της ζωής σε όλες τις εκφάνσεις, αλλά και το ζώδιο που «εγκλωβίζεται» στο Εγώ και σίγουρα φημίζεται για την εξουδετέρωση κάθε διαφορετικού ή «απειλητικού» προς τη δική του ισορροπία στοιχείου, αν αποτύχει στην προηγηθείσα προσπάθεια να το αλλοιώσει, να το ενσωματώσει, να το φέρει στα δικά του μέτρα και σταθμά για να το αφομοιώσει.Μέσ’ από αυτό το ταξίδι συνδυασμού θεωριών και στοιχείων γνώσης που αποπειρώμεθα εδώ, αξίζει να (ξανα)δούμε τι συμβολίζει ο Σκορπιός στην κλασική αστρολογία, θεματολογία άρρηκτα συνδεδεμένη με τον 8ο ηλιακό οίκο ενός ωροσκοπίου. Ο Σκορπιός  (και ο 8ος οίκος κατ’ επέκτασιν) συνδέεται άρρηκτα με το «θάνατο και την αναγέννηση», με τη διάβρωση, με την αποδόμηση, με την ψυχανάλυση, με το παρασκήνιο, με το ακραίο πάθος ή την ακραία ψυχρότητα, με την ακραία σεξουαλικότητα ή τη σεξουαλική αποχή, με τον έλεγχο, τη φιλοδοξία και την εξουσία, με το χειρισμό ανθρώπων και καταστάσεων, με κάθε «νεκρό» στοιχείο, με το φόβο / τη φοβία, αλλά και με τα χρηματιστηριακά, τις επενδύσεις, τις αποζημιώσεις, τις ασφάλειες και τις κληρονομιές (άρα με τα οικονομικά που προέρχονται από «άλλες» πηγές πλην της δουλειάς). Ο Σκορπιός συνδέεται με το «τέλος» και με τη μεταφυσική άποψη των πραγμάτων, αφού αντίστοιχα ο 8ος οίκος είναι οίκος τέλους (όπως οι 3 οίκοι που αντιστοιχούν στην τριπλότητα του νερού). Οικονομικά και ψυχολογικά αποθέματα, όπως και σεξουαλικά απωθημένα βρίσκουν την έκφρασή τους σε αυτό το ζώδιο/ σ’ αυτόν τον οίκο.Έχοντας ήδη εξηγήσει πως στην αστρολογική θεωρία ο Κρόνος κατείχε τις παραπάνω ιδιότητες (πριν την ανακάλυψη του Πλούτωνα) αμέσως κατανοούμε πως μεταξύ Κρόνου και Σκορπιού (και Πλούτωνα) υπάρχει μια έντονη συνάφεια και σύνδεση. Άλλωστε, και η Ινδική αστρολογία έρχεται να μας δώσει τη δική της άποψη: ο Κρόνος θεωρείται Karakas του 8ου οίκου, με άλλα λόγια είναι πλανήτης σύμφωνος με τις ιδιότητες και τη φύση του οίκου αυτού, γιατί χαίρεται με κάθε «θανατικό», με τη μοναξιά, την απομόνωση, τον πόνο, τον εγκλεισμό.Η ουσία, ωστόσο, δεν είναι να σταθούμε στις (αρνητικές) λέξεις που γράφονται, αλλά να διαβάσουμε «πίσω» από αυτές. Γιατί πίσω από όλα αυτά τα γκριζόμαυρα που συζητούμε κρύβεται η ουσία της εξέλιξης. Υπάρχει εξέλιξη ή πρόοδος χωρίς προβληματισμό, χωρίς πόνο, χωρίς μαθήματα ζωής? Το ζήτημα λοιπόν, είναι να κατανοήσουμε πως κάθε πόνος είναι αφετηρία γιορτής, κάθε πόλεμος είναι δρόμος προς τη ζωή μέσα σε μια φύση αντιθέσεων- και μόνο από αυτό το πρίσμα όλα μπορούν να αξιολογηθούν εν τέλει θετικά και να αποδώσουν.   Καταλήγουμε στο διελαύνοντα Κρόνο που εισήλθε στο Σκορπιό, την Παρασκευή , 5/10/2012. Στον «ιερό» (κατά την Εσωτερική αστρολογία) πλανήτη, ο οποίος πλέον ντύνεται τα ρούχα του Σκορπιού και περνά τη δυναμική, το μάθημα και την οπτική είτε τα αιτήματά του μέσ’ από  το φίλτρο ενός «αγαπημένου και οικείου» τελικά (όπως εξηγήσαμε με την παραπάνω ανάλυση) ζωδίου. Η «οριοθέτηση», ο περιορισμός, το σύστημα, ο έλεγχος, η εξουσία, το υπερεγώ- η ευθύνη, η δουλειά, η σκληρότητα, η μορφοποίηση, η υπομονή, τα μαθήματα και η αναστολή φορούν το χρώμα του χρήματος, του «πολέμου» (των αντιθέσεων), των ψυχοσεξουαλικών βιωμάτων, των ακροτήτων και της μεταφυσικής γνώσης. Η μελαγχολία πηγαίνει χέρι χέρι με την ανάλυση και τη διείσδυση / διερεύνηση σε δύσκολα προβλήματα. Ο ασκητισμός και η αναστολή παλεύουν με την σεξουαλική υπερβολή ή και τη διαστροφή. Η μανία αυτοκυριαρχίας, σκληρού ελέγχου-εξουσίας και η λυσσαλέα προσπάθεια μονοδιάστατης κατάκτησης της ικανότητας στην οικονομική διαχείριση  «ανταλλάσσεται» με την αίσθηση αποκήρυξης / την καταπίεση των συναισθημάτων, τα οποία βεβαίως συναισθήματα ανταπαντούν επιθετικά και άσχημα με ποικίλες μορφές (ψυχοσωματικής) ασθενικότητας.  Ο φόβος μπροστά στην εσωτερική αλήθεια (φόβος θανάτου), στ’ απωθημένα και στις βαθύτερες ανάγκες μπορεί να μετουσιωθεί σε αδίστακτη συμπεριφορά, αν δεν στραφεί στην μεταφυσική αναζήτηση και στην αναδιαμόρφωση του συστήματος της ψυχοδομής και των απαιτήσεων απέναντι στη ζωή με «γνώση» της μικρότητας του ατόμου απέναντι στο σύμπαν, με καρτερία και φιλοσοφική αντίληψη. Η αποβολή κάθε «άχρηστου» στοιχείου ή κάθε στοιχείου που δεν «συμμορφώνεται» προς το όλον και την αρμονία του αποτελεί μέρος των διαδικασιών. Η ψυχή νοσεί (άρα κατ’ επέκτασιν και το σώμα νοσεί), εφόσον δεν γίνει προσπάθεια εξισορρόπησης ανάμεσα στην ακραία αυτοκυριαρχία/ αυτοκαταπίεση (στον αυτοβασανισμό) και στον αντίθετο πόλο των σεξουαλικών «παρεκτροπών».Η πνευματική αναβάθμιση και αναγέννηση είναι γεγονός σε όποιον «ακούσει» μέσα του το μήνυμα, αντέξει στην ψυχολογική «κακουχία», σφυρηλατηθεί ξανά με όλες τις κρόνιες ιδιότητες που περιεγράφησαν ήδη, σε όποιον διεκδικήσει την ίδια τη ζωή και αντιμετωπίσει το μαύρο του «εσωτερικού» πολέμου σαν αφετηρία δημιουργίας. Η ισορροπία αποτελεί τελικό ζητούμενο των διαδικασιών και κερδίζεται μόνο με ενσυνείδητο «πόνο» / «εκπαίδευση»  και διάθεση μετουσίωσης / ωρίμανσης / κόπου. Επικοινωνία: [email protected]

τηλ. για προσωπικές συνεδρίες  / αναλύσεις: (+30) 213 03 77165

(δυνατότητα συνεργασίας με όλη την Ελλάδα & το Εξωτερικό)

FACEBOOK: Astra Guide

TWITTER: AstraGuide

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ