• 6 μύθοι για το στρες και το άγχος

    12:53 μμ, Τετάρτη 19 Ιουν 2013 12:53 μμ, Τετάρτη 19 Ιουν 2013

    6 μύθοι για το στρες


 και το άγχος

    Το άγχος είναι ένα μέρος της ζωής μας και δεν υπάρχει κανείς που μπορεί να το αποφύγει. Αλλά καθώς ζούμε με αυτό, πολλοί παρερμηνεύουμε μερικά από τα βασικά στοιχεία του και το ρόλο του στη ζωή μας. Σε πολλές ερευνητικές μελέτες έχει αποδειχθεί ότι το άγχος συμβάλει στην επιδείνωση πολλών σωματικών ασθενειών – τα πάντα, από καρδιακή νόσο μέχρι και τη νόσο του Αλτσχάιμερ. Η μείωση του στρες μπορεί όχι μόνο να μας βοηθήσει να αισθανθούμε καλύτερα, αλλά και να ζήσουμε μια μακρύτερη, απαλλαγμένη από ασθένειες ζωή.
Ας δούμε μερικούς από τους κοινούς μύθους γύρω από το άγχος.

    Μύθος 1: Το άγχος είναι το ίδιο για όλους.

    Το άγχος δεν είναι το ίδιο για όλους, ούτε όλοι το ζουν με τον ίδιο τρόπο. Το άγχος είναι διαφορετικό για κάθε έναν από εμάς. Τι είναι αγχωτικό για ένα άτομο μπορεί να μην είναι αγχωτικό για κάποιον. Ο καθένας μας αντιδρά με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο στο στρες. Για παράδειγμα, μερικοί άνθρωποι μπορεί να αγχώνονται πληρώνοντας τους λογαριασμούς τους κάθε μήνα, ενώ για άλλους ένα τέτοιο έργο δεν είναι αγχωτικό καθόλου.

    Μύθος 2: Το άγχος είναι πάντα κακό για σας.

    Η έλλειψη άγχους μας κάνει ευτυχείς και υγιείς. Αλλά αυτό είναι λάθος – το άγχος είναι για τους ανθρώπους ότι είναι η ένταση στη χορδή ενός βιολιού: πολύ λίγη ένταση και η μουσική είναι βαρετή και βραχνή, πάρα πολύ ένταση και η μουσική είναι διαπεραστική. Το στρες και από μόνο του δεν είναι κακό (ειδικά σε μικρές ποσότητες). Έτσι, ενώ το στρες μπορεί να είναι το φιλί του θανάτου ή το αλατοπίπερο της ζωής, το κλειδί είναι να καταλάβουμε πως να το διαχειριστούμε καλύτερα. Η σωστή διαχείριση του άγχους μας κάνει παραγωγικούς και ευτυχισμένους, ενώ η κακή διαχείριση μπορεί να μας βλάψει και να μας κάνει να αποτύχουμε ή να γίνουμε πιο αγχωτικοί.

    Μύθος 3: Το άγχος είναι σε όλες τις καταστάσεις. Δεν μπορούμε να το αποφύγουμε δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα γι ‘αυτό.

    Με τον ίδιο τρόπο σκέψης θα μπορούσαμε να πούμε ότι θα πάθουμε ένα ατύχημα κάθε φορά μου μπαίνουμε στο αυτοκίνητο μας, αλλά αυτό δεν μας σταματά από το να οδηγούμε καθημερινά. Μπορείτε να προγραμματίσετε τη ζωή σας, έτσι ώστε το άγχος να μην σας καταβάλει. Ο αποτελεσματικός προγραμματισμός περιλαμβάνει τον καθορισμό προτεραιοτήτων και να ασχολούμαστε με τα απλά προβλήματα πρώτα, να τα λύνουμε και στη συνέχεια να πηγαίνουμε στα πιο πολύπλοκα προβλήματα. Όταν δεν διαχειρίζεστε σωστά το άγχος είναι δύσκολο να θέτετε προτεραιότητες. Όλα τα προβλήματά σας φαίνεται να είναι ίδια και το άγχος φαίνεται να είναι παντού.

    Διαβάστε τη συνέχεια στο boro.gr

    σχολίασε κι εσύ
    σχετικά άρθρα