Public:Συμμαχία με την Amazon

Public:Συμμαχία με την Amazon

 

Της ΜΑΙΡΗΣ Ι.ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

[email protected]

 

Η εμπορική συνεργασία που ανακοίνωσε πριν από λίγες μόλις ημέρες η Public με τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της, την Amazon, τάραξε τα νερά στον επιχειρηματικό κόσμο. Πρωταγωνιστικό ρόλο στις διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών έπαιξε ο CEO των καταστημάτων Ρόμπυ Μπουρλάς, θερμός υποστηρικτής της σύγχρονης φιλοσοφίας των επιχειρήσεων να συνάπτουν ισχυρές συμμαχίες ακόμα και με τους ανταγωνιστές.

Ο ίδιος δήλωσε στη Real money ότι παρακολουθούσε εδώ και πολλά χρόνια τις κινήσεις της Amazon, δεδομένου ότι αποτελεί τον leader της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικών πωλήσεων στις κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται η Public. «Οραματιζόμουν την εταιρεία μου να αποκτήσει κάποια στιγμή τα μεγέθη της αμερικανικής πολυεθνικής, όμως αυτό συνεπάγεται μια σειρά δυσκολίες και επιπλέον τεράστια έξοδα και πολύ χρόνο», τονίζει, και συμπληρώνει ότι «η παγκόσμια τάση πλέον υπαγορεύει σε εταιρείες, ακόμα και τις άκρως ανταγωνιστικές, να συνεργάζονται, λειτουργώντας συμπληρωματικά η μία προς την άλλη».

Η αφορμή για να έλθουν σε επαφή οι δύο εταιρείες δόθηκε όταν δύο πρώην στελέχη της Public εντάχθηκαν στο δυναμικό της Amazon. Η τακτική επικοινωνία τους με τους πρώην εργοδότες τους στην Ελλάδα και η ανταλλαγή επαγγελματικών απόψεων είχε φυσική κατάληξη την έναρξη των διαπραγματεύσεων και την αναζήτηση φόρμουλας συνεργασίας. To κοινό σημείο βρέθηκε και η συμφωνία της Public για τη διάθεση μιας πλήρους γκάμας ελληνικών βιβλίων, CD και dvd μέσω της πλατφόρμας της Amazon είναι πλέον γεγονός.

Με «όχημα» την Amazon, η Public επιδιώκει να κατακτήσει τις αγορές του εξωτερικού και να προαγάγει τον ελληνικό πολιτισμό σε 37 χώρες. Δίνει τη δυνατότητα σε έξι εκατομμύρια Ελληνες ομογενείς, ανάμεσά τους και φοιτητές που κατοικούν στο εξωτερικό, να έχουν πρόσβαση σε 50.000 ελληνικούς τίτλους βιβλίων, CD και DVD.

Στην πρώτη φάση διατίθενται 39.000 τίτλοι ελληνικών βιβλίων, CD και DVD, που είναι ήδη διαθέσιμα στην ιστοσελίδα της Amazon. Αυτή τη στιγμή τα ελληνικά προϊόντα πολιτισμού είναι διαθέσιμα σε όλο τον ελληνόφωνο κόσμο της Ευρώπης σε χώρες όπως Αγγλία, Γερμανία, Δανία, Γαλλία, Ιρλανδία, Πορτογαλία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ισπανία, Ολλανδία, Βέλγιο, ενώ από την 1η Ιουνίου ξεκινά η διάθεσή τους σε Αμερική Καναδά, Αυστραλία και αλλού.

Πέραν της ικανοποίησης των ανθρώπων που ζουν στο εξωτερικό να μπορούν να αναζητήσουν τα αγαπημένα τους βιβλία, CD και DVD με ελληνικούς χαρακτήρες, οφέλη προκύπτουν και για τους Ελληνες εκδότες, δημιουργούς ή δισκογραφικές εταιρείες, ιδιαίτερα σήμερα που η ελληνική αγορά προϊόντων πολιτισμού παρουσιάζει σημαντικές δυσκολίες τονίζει ο Ρ. Μπουρλάς. Διευκρινίζει ότι η συνεργασία αυτή δίνει τη δυνατότητα σε Ελληνες συγγραφείς, καλλιτέχνες, συνθέτες και στιχουργούς να ξεπεράσουν με το έργο τους τα ελληνικά σύνορα και να διευρύνουν το κοινό τους σε πρωτόγνωρα επίπεδα, την ίδια στιγμή που οι Ελληνες ομογενείς και ελληνόφωνοι κάτοικοι του εξωτερικού προσεγγίζουν χιλιάδες ελληνικά προϊόντα πολιτισμού και ενισχύουν την επαφή τους με τις πολιτισμικές τους ρίζες.

Τα καταστήματα Public είναι μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής πώλησης στην Ελλάδα. Το ηλεκτρονικό κατάστημα www.public.gr έχει ήδη αναδειχθεί νούμερο 1 προορισμός στο διαδίκτυο για την πώληση CD, DVD και gaming, ενώ πρόσφατα μέσω του www.public-cyprus.com.cy η εμπειρία Public προσφέρεται on line και στην Κύπρο.

Με ετήσιες πωλήσεις της τάξης των 150 εκατ. ευρώ, το δίκτυο της Public αναπτύσσεται με μεγάλη δυναμική. Από 10 καταστήματα που λειτουργούσαν πέρυσι, σήμερα λειτουργούν 30, ενώ ο στόχος για το 2013 είναι ένα δίκτυο των 45-50 σημείων πώλησης. Πρόσφατα άνοιξαν στο Ψυχικό και το Χαλάνδρι, ενώ θα ακολουθήσουν και νέα σημεία στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής αλλά και σε μεγάλες πόλεις όπως Ηράκλειο Κρήτης, Καβάλα, Κομοτηνή Τρίκαλα, Αγρίνιο, Αργος κ.α., καθώς και στην Κύπρο.

Οσον αφορά την Amazon.com.Inc., είναι μία πολυεθνική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου που έχει την έδρα της στο Σιάτλ, στην Ουάσιγκτον των ΗΠΑ. Αρχικά ξεκίνησε ως ένα διαδικτυακό βιβλιοπωλείο, αλλά γρήγορα διαφοροποίησε την γκάμα των προϊόντων της με την προσφορά DVD, CD, βίντεο και μουσικής, λογισμικού, ηλεκτρονικών παιχνιδιών, τεχνολογικών προϊόντων, ρουχισμού, επίπλων, φαγητού, παιχνιδιών και κοσμημάτων. Με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 60 δισ. δολάρια ετησίως, έχει βραβευτεί για πολλά συνεχόμενα χρόνια ως η πιο πελατοκεντρική εταιρεία στον κόσμο, διαθέτοντας το μεγαλύτερο διεθνές πελατολόγιο και την ευρύτερη γκάμα προϊόντων, ενώ διαρκώς εργάζεται για να προσφέρει τις χαμηλότερες δυνατές τιμές στους πελάτες της.

Ποιος είναι

Ο 38χρονος Ρόμπυ Μπουρλάς, μηχανικός στο επάγγελμα, σπούδασε στο Cornell των ΗΠΑ και πήρε το MBA σε Νew Product & Venture Development. Εντάχθηκε στο δυναμικό των Public το 2006, αναλαμβάνοντας διευθυντής πωλήσεων στο μοναδικό κατάστημα που λειτουργούσε στην Πυλαία Θεσσαλονίκης. Πριν από ένα χρόνο περίπου ο Πάνος Γερμανός ανακοίνωσε τη διοικητική συγχώνευση των εταιρειών Multirama, Public και Get it now, τοποθετώντας τον Ρ. Μπουρλά CEO των καταστημάτων Public, τα οποία πέρυσι αριθμούσαν τα 10. Στην εποπτεία του σήμερα βρίσκεται ένα δίκτυο 30 καταστημάτων Publi, το οποίο διαρκώς μεγαλώνει, με προοπτική να φθάσει τα 45 έως 50 μέσα στο 2013.

 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ