ΕΣΕΕ:Οι μεγάλοι έμποροι δεν ρίχνουν τις τιμές

ΕΣΕΕ:Οι μεγάλοι έμποροι δεν ρίχνουν τις τιμές

 

Οι μικροί έμποροι μειώνουν τις τιμές και οι μεγάλοι τις κρατούν σταθερές ή τις αυξάνουν οριακά, όπως προκύπτει από έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου για την πορεία των τιμών στο λιανικό εμπόριο.

Όπως αναφέρεται στα συμπεράσματα της έρευνας, η συμπίεση τιμών, από τις μικρές επιχειρήσεις στον κλάδο ένδυσης και υπόδησης, έχει εξαντληθεί έτσι ώστε να μην υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω μείωση σε συνδυασμό με τις αλλεπάλληλες φορολογικές επιβαρύνσεις, ενώ στον κλάδο των τροφίμων, υπάρχουν προσδιοριστικοί παράγοντες των τιμών, οι οποίοι δεν αφορούν στις επιχειρήσεις λιανικής πώλησης (τελευταίο κρίκο της αλυσίδας) αλλά σε όλα τα προηγούμενα στάδια.

Σε κάθε περίπτωση, όπως σημειώνεται και από την έρευνα του ΔΤΚ και του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ διαφαίνεται η μικρή συσχέτιση του μισθολογικού κόστους με την εξέλιξη του επιπέδου των τιμών. Οι μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις, οι οποίες συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο αριθμό απασχολουμένων και το μισθολογικό κόστος διαδραματίζει έναν κρίσιμο ρόλο στα λειτουργικά τους έξοδα, δεν φαίνεται να έχουν μεταφέρει την ελάφρυνση από το κόστος εργασίας στις τιμές των προϊόντων. Αντίθετα, οι πολύ μικρές επιχειρήσεις οι οποίες στην Ελλάδα, απασχολούν έως 4 άτομα ενώ μεγάλο ποσοστό είναι αυτοαπασχολούμενοι, άρα το μισθολογικό κόστος επί της ουσίας δεν επηρεάζει τα οικονομικά μεγέθη της επιχείρησης, έχουν προβεί σε μειώσεις τιμών, κυρίως στον κλάδο ένδυσης/υπόδησης.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, η πολιτική που έχει ακολουθηθεί, τουλάχιστον όσον αφορά στον αντίκτυπό της στο επίπεδο των τιμών, έχει αποτύχει και σε κάθε περίπτωση τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις. Η ραγδαία εσωτερική υποτίμηση που επιχειρείται, θα μπορούσε μόνο θεωρητικά να έχει αντίκτυπο θετικό στις τιμές αφού τα τρία τελευταία χρόνια η μοναδική συνέπεια είναι η διαιώνιση της ύφεσης.

Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει μεγάλη υποχώρηση των τιμών στον τομέα ένδυσης και υπόδησης στα καταστήματα μικρού μεγέθους, μίας τάσης η οποία ενισχύεται ακόμη περισσότερο αν ληφθεί υπόψη η διαμόρφωση της τιμής κατόπιν σχετικής διαπραγμάτευσης. 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ