• Σε διάλογο για την Παιδεία καλεί τα κόμματα η Κεραμέως - Η υπουργός αναζητά διέξοδο από τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει, απαντά ο ΣΥΡΙΖΑ

    8:44 μμ, Τρίτη 15 Οκτ 2019 8:44 μμ, Τρίτη 15 Οκτ 2019

    Επιστολές προς τους τομεάρχες Παιδείας των κοινοβουλευτικών κομμάτων της αντιπολίτευσης έστειλαν η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, και ο υφυπουργός, Βασίλης Διγαλάκης, καλώντας τους να συμμετάσχουν σε έναν "ουσιαστικό, διαρκή και εποικοδομητικό διάλογο για την Παιδεία”, ενόψει και της κατάρτισης του νέου νόμου για την Ανώτατη Εκπαίδευση.

    Η ηγεσία του υπουργείου θεωρεί ότι ο χώρος της Παιδείας μπορεί να αποτελέσει πεδίο ευρύτερων συναινέσεων και αξιοποίησης της γνώσης και της εμπειρίας του συνόλου του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας. Σε αυτό το πλαίσιο, προσκάλεσε τους αρμόδιους τομεάρχες των κομμάτων σε συναντήσεις εργασίας και ανταλλαγής σκέψεων στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, προσβλέποντας στη θετική τους ανταπόκριση, όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση.

    Διαβάστε την επιστολή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας:

    “Με την παρούσα επιστολή επιδιώκουμε να εκκινήσουμε έναν ουσιαστικό, διαρκή και εποικοδομητικό διάλογο για την Παιδεία, καθώς θεωρούμε ότι ο χώρος της Παιδείας μπορεί να αποτελέσει πεδίο ευρύτερων συναινέσεων και αξιοποίησης της γνώσης και της εμπειρίας του συνόλου του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας.

    Πρόθεσή μας είναι τους επόμενους μήνες να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Απώτερος σκοπός είναι να αναβαθμίσουμε έτι περαιτέρω το δημόσιο Πανεπιστήμιο και να απελευθερώσουμε τις δημιουργικές του δυνάμεις.

    Προς αυτήν την κατεύθυνση, έχουμε ήδη εκκινήσει διάλογο με την ακαδημαϊκή κοινότητα, καθώς τα μέλη της γνωρίζουν σε βάθος τα προβλήματα του Πανεπιστημίου και είναι σε θέση να προτείνουν πρακτικές και εφαρμόσιμες λύσεις προς την αντιμετώπιση των παθογενειών του.

    Πιστεύουμε ότι, παρά τις όποιες ιδεολογικές διαφορές μας, μπορούμε να μοιραστούμε κοινές ανησυχίες και προβληματισμούς, αλλά και να προτείνουμε από κοινού λύσεις για το σύγχρονο ελληνικό Πανεπιστήμιο. Με τον τρόπο αυτό θα επιτύχουμε την εφαρμογή μακροχρόνιας πολιτικής στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

    Σε αυτό το πλαίσιο, σας προσκαλούμε σε συνάντηση εργασίας και ανταλλαγής σκέψεων στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και προσβλέπουμε στη θετική σας ανταπόκριση”.

    ΣΥΡΙΖΑ: Η Κεραμέως εφάρμοσε αντι-κοινοβουλευτική πρακτική

    Απαντώντας, οι αρμόδιοι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης και Μερόπη Τζούφη, αναφέρουν ότι θα προσέλθουν στον διάλογο, ωστόσο, αφήνουν αιχμές κατά της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, αναφέροντας πως η υπουργός αναζητά “διέξοδο από τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει”.

    “Η επιμονή της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας στη μη σύγκληση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όπως επίσης και η απόφαση-κόλαφος του ΣτΕ για τη σημαία, έπληξαν την εικόνα της συμπαθούς, νομικά καταρτισμένης και με δημοκρατικές ευαισθησίες Υπουργού”, τονίζουν σε σχετική ανακοίνωση.

    Όπως υπογραμμίζουν οι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ, “εχθές δε μιλήσαμε τυχαία για λογική Βουρβόνων. Η Δημοκρατία και η κοινοβουλευτική τάξη έχουν κανόνες και τους τελευταίους μήνες επισημαίνουμε μια σειρά από αντιθεσμικές και αντιδημοκρατικές πρακτικές. Η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων αποτελεί το βασικό βήμα διαλόγου της εθνικής αντιπροσωπείας. Και δυστυχώς δεν έχει συνεδριάσει ούτε μια φορά για θέματα παιδείας, παρά το γεγονός ότι κρίσιμες τροπολογίες και διατάξεις - με αμιγώς εκπαιδευτικό περιεχόμενο - κατατίθενται σε νομοσχέδια άλλων Υπουργείων”.

    Κατηγορούν, επίσης, την κ. Κεραμέως για "επιπολαιότητες” και "αυθαιρεσίες”, που σύμφωνα με τους ίδιους "δεν προσέκρουσαν μόνο στη σθεναρή αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά έχουν αρχίσει να τροφοδοτούν το φοιτητικό και μαθητικό κίνημα. Ακόμα και ο Πρόεδρος της Βουλής Κ. Τασούλας και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Γ. Στύλιος πήραν αποστάσεις από την αντι-κοινοβουλευτική πρακτική που εφάρμοσε η υπουργός Παιδείας”.

    Σημειώνουν δε ότι αν η υπουργός εννοεί το διάλογο που επικαλείται στην επιστολή, “οφείλει να αποσύρει τις διάσπαρτες διατάξεις και τροπολογίες, να συντάξει σχέδιο νόμου και να το παρουσιάσει στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής” και καταλήγουν: “από τη δική μας μεριά, προφανώς και θα προσέλθουμε στο διάλογο, αρκεί να αποσαφηνιστεί το περιεχόμενο του και να μην αποτελέσει άλλοθι ή δικαιολογία για την αδρανοποίηση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών και την παράκαμψη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, τη σύγκληση της οποίας ζητούμε εκ νέου. Με δεδομένη την απόφαση του ΣτΕ, το υπουργείο Παιδείας οφείλει να αποσύρει τη διάταξη για τη σημαία και να δώσει εντολή ώστε οι σημαιοφόροι να επιλεγούν με κλήρωση και συμμετοχή όλων των μαθητών και των μαθητριών βάσει του ισχύοντος πλαισίου”.

    σχολίασε κι εσύ
    σχετικά άρθρα