To ΠΑΣΟΚ για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

To ΠΑΣΟΚ για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

 

Στη συμβολή του ΠΑΣΟΚ στην προώθηση της Μεταρρύθμισης στο Γενικό Λύκειο και στην Τεχνική Εκπαίδευση, τόσο με τις σχετικές προτάσεις Νόμου που κατέθεσε τον Δεκέμβρη του 2012, όσο και κατά το στάδιο της διαβούλευσης πριν το Ν/Σ κατατεθεί στη Βουλή, αναφέρεται  ενημερωτικό σημείωμα της Χαριλάου Τρικούπη.

Όπως επισημαίνεται, κατά τη διάρκεια των συζητήσεων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και στην Ολομέλεια της Βουλής, υποβλήθηκαν συγκεκριμένες προτάσεις από Εισηγητή του ΠΑΣΟΚ Γιάννη Κουτσούκο και την Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ, σε συνεργασία με τον Τομέα Παιδείας, οι οποίες έγιναν αποδεκτές.

Αναλύοντας τις παρεμβάσεις-προσθήκες και βελτιώσεις στο νομοσχέδιο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η Χαριλάου Τρικούπη τονίζει ότι το ΠΑΣΟΚ ανέδειξε ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπισθούν από το Υπ. Παιδείας, προκειμένου να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην Εκπαίδευση.

Τέτοια ζητήματα, όπως σημειώνεται, είναι:

  • Η δρομολόγηση των διαδικασιών για την κάλυψη με αξιοκρατικές και διάφανες διαδικασίες των 925 θέσεων στα ΙΕΚ και των 325 στις Περιφερειακές Διευθύνσεις των ΔΔΒΜ από τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα και
  • Η κάλυψη όλων των κενών με την εξάντληση όλων των δυνατοτήτων που μπορεί να έχει το Υπουργείο.

 

Στο ΠΑΣΟΚ , λένε, ότι σε σχέση με το νομοσχέδιο, πέτυχαν μεταξύ των άλλων:

Κατά τη διαβούλευση

–         Το ΕΠΑΛ χορηγεί πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 3 και απολυτήριο, ισότιμο με αυτό του ΓΕΛ, μετά από ενδοσχολικές εξετάσεις. Οι απόφοιτοι του, έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα ΤΕΙ, κατόπιν ειδικών εξετάσεων και στα ΑΕΙ με το σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων

–         Θεσπίστηκε 4ο έτος στα ΕΠΑΛ (μεταδευτεροβάθμιος κύκλος μαθητείας, που ανήκει στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα και συνδέεται οργανικά με το ΕΠΑΛ). Μετά το τέλος του κύκλου Μαθητείας, χορηγείται πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 4. Η εκπαίδευση παρέχεται δωρεάν.

–         Κινητικότητα μεταξύ των δύο τύπων Λυκείου, δηλαδή από την Α΄ τάξη του ΕΠΑΛ στη Β’ τάξη των ΓΕΛ και αντίστροφα.

–         Τα Σχολικά Εργαστήρια (ΣΕΚ) μετονομάζονται σε Εργαστηριακά Κέντρα (ΕΚ) και θα λειτουργούν όπως σήμερα (στο προσχέδιο της κυβέρνησης δεν υπήρχε σαφής πρόβλεψη).

–         Οι Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) θα παρέχουν πτυχίο επιπέδου 3 και οι απόφοιτοί τους θα έχουν το δικαίωμα να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα μεταλυκειακά ΙΕΚ. Η εκπαίδευση θα παρέχεται δωρεάν.

–         Διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου, προσθήκη τομέα πληροφορικής στα ΕΠΑΛ και πιστοποίηση των γνώσεων ΗΥ στην Α΄ Λυκείου.

–         Ίδρυση και λειτουργία Προτύπων Πειραματικών ΕΠΑΛ

 

Στη Βουλή

 

–         Νομοτεχνικές βελτιώσεις σχετικές με τις διατάξεις που αφορούν στη διαδικασία εγγραφών, την προαγωγή από τάξη σε τάξη, τον καθορισμό ειδικοτήτων και μαθημάτων, τους συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων των ΕΠΑΛ, σε θέματα ειδική αγωγής, την κάλυψη δαπανών ασφάλισης των μαθητών κατά τη μαθητεία στα ΣΕΚ, τον χρόνο παραίτησης των εκπαιδευτικών, τις ώρες απασχόλησης του διδακτικού προσωπικού των ΤΕΙ, την αυτοτέλεια του ΕΑΠ, το πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας κλπ

–         Βελτίωση και συμπλήρωση των μεταβατικών διατάξεων για τη συνέχιση των σπουδών των μαθητών ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ και για θέματα προσωπικού που ανακύπτουν από την κατάργηση των ΕΠΑΣ.

–         Προσθήκη διάταξης για τη λειτουργία Υπηρεσιακών Συμβουλίων για την επιλογή Διευθυντών στις Διευθύνσεις ΔΔΒΜ.

–         Δέσμευση του Υπουργού στη Βουλή για διεύρυνση των Σχολών και Τμημάτων του Ε’ Επιστημονικού Πεδίου (Παιδαγωγικών Επιστημών).

–         Απόσυρση από τον Υπουργό της διάταξης που προέβλεπε αύξηση κατά 10% του αριθμού των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατά τάξη και τμήμα.

–         Αύξηση εισοδηματικού κριτηρίου για μεταγραφές φοιτητών από 7500 ευρώ  σε 9000 ευρώ κατ’ άτομο, αυξανόμενο σε 18.000 ευρώ για ειδικές περιπτώσεις (άνεργοι, σοβαρές παθήσεις, μονογονεϊκές οικογένειες).

 

« Οι αλλαγές που έγιναν στοχεύουν στην αναβάθμιση του Γενικού και του Τεχνικού Λυκείου και στην Παιδαγωγική του Αυτοτέλεια και Αυτονομία. Ένας από τους στόχους της μεταρρυθμιστικής προσπάθειας αποτέλεσε η    αποδέσμευση του  απολυτηρίου του Λυκείου από τις πανελλαδικές εξετάσεις και ο εκσυγχρονισμός των εκπαιδευτικών προγραμμάτων με την εισαγωγή μαθημάτων όπως οι αρχές της επιστήμης των Η/Υ και τα μαθήματα πολιτικής παιδείας», υπογραμμίζουν στην Χαριλάου Τρικούπη.  

 

«Οι ασφαλιστικές δικλείδες για επιλογή θεμάτων κατά τις ενδοσχολικές εξετάσεις στην Α’ Β’ και Γ’ Λυκείου από Τράπεζα Θεμάτων κατά 50% και η προσμέτρηση με ένα συντελεστή των βαθμών του Λυκείου με όριο συν πλην 1 αμβλύνουν τις ανισότητες των σχολείων στη διδακτέα ύλη καθώς και τις επιπτώσεις της “ μιας και έξω “ δοκιμασίας των Πανελλαδικών», αναφέρουν, και επισημαίνουν ότι η «μείωση των μαθημάτων στις Πανελλαδικές από έξι σε τέσσερα, σε συνδυασμό με τις παραπάνω ρυθμίσεις, στοχεύει στο να ελαφρύνει το βάρος των Πανελλαδικών και να επιφέρει μεγαλύτερες ισορροπίες μεταξύ των αποτελεσμάτων και της διαχρονικής πορείας του μαθητή».

«Δεν προστίθενται νέες εξετάσεις, δεν αλλάζει ο τρόπος διεξαγωγής τους στο Λύκειο, όπως υποστηρίζει η αντιπολίτευση»,  λένε στο ΠΑΣΟΚ .

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ