Ο Μαρκόπουλος για τους πειρατές ταξιτζήδες

Ο Μαρκόπουλος για τους πειρατές ταξιτζήδες 

 

Βάσει πρόσφατων δημοσιευμάτων, ιδιωτικά αυτοκίνητα μετέφεραν, έναντι αμοιβής, τουρίστες στο αεροδρόμιο Χανίων. Οι παρανομούντες εντοπίστηκαν, συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν στο Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής.

 

Με αφορμή το προαναφερθέν περιστατικό, επανέρχεται με επιτακτικό τρόπο το χρόνιο πρόβλημα των «μαϊμού ταξί», τα οποία με ευθύνη της Πολιτείας, «ζουν και βασιλεύουν».

 

Κυκλώματα ορισμένων επιτήδειων, οδηγών και μη ταξί, κερδοσκοπούν εις βάρος των πολιτών, εκμεταλλεύονται την άγνοια των τουριστών και επιπλέον αποτελούν πληγή για το μεγάλο σύνολο των νόμιμων και νομοταγών επαγγελματιών του κλάδου.

 

Εκτός των ιδιωτικών οχημάτων που μεταφέρουν παρανόμως επιβάτες, οι έκνομοι οδηγοί έχουν εφεύρει μεθόδους ώστε να θέτουν, ανενόχλητοι, στην κυκλοφορία και «κίτρινα αυτοκίνητα» με αποτέλεσμα να καρπώνονται υπερκέρδη ζημιώνοντας τους συναδέλφους τους και το επιβατικό κοινό.

 

Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν πολλές. Κάποιοι πωλούν το αυτοκίνητο τους για ιδιωτική χρήση, το αποχαρακτηρίζουν και εν συνεχεία κυκλοφορούν κανονικά με άλλο όχημα με ίδιες πλαστές πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας. Άλλοι δηλώνουν, ψευδώς, απώλεια πινακίδας και άδειας και κατόπιν εκδίδουν νέα, δίδοντας την παλαιά σε παράνομο αυτοκίνητο το οποίο επίσης κυκλοφορεί κανονικά.

 

Το Ελληνικό Δημόσιο, παρόλα τα έντονα διαβήματα των νόμιμων οδηγών ταξί, «ευνοεί» το καθεστώς αυτό παρανομίας, με την έλλειψη ελέγχων, μη εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας και απουσία «σοβαρής» μηχανογράφησης.

 

 

 

 

Κατόπιν των ανωτέρω,

 

Ερωτάται ο κος Υπουργός,

 

  1. Υφίσταται ειδικό μόνιμο τμήμα ελέγχου ταξί στην Τροχαία; Ποια επιπλέον μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο Δημόσιας Τάξεως με εντατικοποίηση των ελέγχων στις «πιάτσες» ταξί και στις πύλες εισόδου των πόλεων, λιμάνια, αεροδρόμια, κτλ.;
  2. Το Υπουργείο Μεταφορών έχει προχωρήσει σε επικαιροποιημένη & πλήρη απογραφή και διασταύρωση στοιχείων, αδειών και πινακίδων κυκλοφορίας των ανά την επικράτεια αυτοκινήτων ταξί; Αντιστοίχως, έχουν καταγραφεί οι οδηγοί και οι ιδιοκτήτες ταξί στο σύνολο τους; Θα αναβαθμιστούν οι δομές μηχανογράφησης ώστε να είναι εφικτός και άμεσος ο προαναφερθείς έλεγχος;
  3. Τι ακριβώς ισχύει με το μητρώο κυκλοφορούντων οχημάτων ΕΔΧ (Ταξί); Είναι ενήμερο το Υπουργείο για την ταυτότητα κάθε αυτοκινήτου και έχει γίνει η σύνδεση της κάθε συγκεκριμένης άδειας Δημόσιας Χρήσης με έναν και μοναδικό αριθμό κυκλοφορίας, ανεξάρτητα από της όποιες ενδιάμεσες αγοροπωλησίες του οχήματος;
  4. Γνωρίζουν οι υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών, ποιος είναι ο ακριβής αριθμός των παράνομων αυτοκινήτων ταξί στην Ελλάδα; Αν όχι ποιες οι ευθύνες, πολιτικές και υπηρεσιακές και γιατί δεν έχουν αποδοθεί ακόμα;
  5. Έχει συσταθεί κοινή μόνιμη επιτροπή ελέγχων από τα δύο αρμόδια Υπουργεία, η οποία καθ’ όλο το έτος θα διενεργεί ελέγχους «στον δρόμο».
  6. Με ποιο τρόπο διασφαλίζεται η νομιμότητα κατά τον υποχρεωτικό έλεγχο των ταξί από τα ΚΤΕΟ; Θα θεσμοθετηθούν αυστηρές ποινές στα ΚΤΕΟ που, από δόλο ή αμέλεια, δίδουν κατά τον έλεγχο τους, «το πράσινο φως» στην συνέχιση κυκλοφορίας παράνομων οχημάτων ταξί;
  7. Έχει γίνει διαβούλευση της πολιτικής ηγεσίας των δύο αρμόδιων Υπουργείων με τα εκλεγμένα συνδικαλιστικά όργανα των οδηγών ταξί, ώστε να συμβάλουν και εκείνα εκφράζοντας τις απόψεις τους επί του θέματος και δίδοντας την αρωγή τους στο έργο αστυνόμευσης των παρανομούντων;         

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ