Κεδίκογλου για την πρόταση-νόμου του ΣΥΡΙΖΑ

Κεδίκογλου για την πρόταση-νόμου του  ΣΥΡΙΖΑ

Στην πρόταση νόμου του ΣΥΡΙΖΑ για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, αναφέρθηκε σήμερα ο Συμεών Κεδίκογλου κατά την ομιλία του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

«Όταν έλαβα αυτή την πρόταση νόμου στα χέρια σκέφτηκα ανεξάρτητα από κομματική προέλευση να υποστηρίξω όποιες ρυθμίσεις συμφωνούσα και να μην υιοθετήσω ένα γενικό όχι, όπως είναι η πάγια τακτική της αντιπολίτευσης. Δυστυχώς η πρόταση νόμου εκτός από ανεπίκαιρη αποδείχτηκε και κενή περιεχομένου», είπε ο κ. Κεδίκογλου και συνέχισε:

«Το γεγονός ότι είναι άχρηστη  και  παρωχημένη λίγους μήνες μετά την κατάθεση της δείχνει το πρόχειρο της σύνταξης της και θα πρέπει ο ΣΥΡΙΖΑ σαν κόμμα αξιωματικής αντιπολίτευσης  που θέλει να κυβερνήσει  να καταβάλλει περισσότερο κόπο όταν καταθέτει σχέδια νόμου .

Η πρόταση νόμου ξεκινά  στο πρώτο της άρθρο καταργώντας  τον νόμο που κατά τρόπο πρωτοφανή στα κοινοβουλευτικά ήθη ψηφίστηκε από τη μεγάλη πλειοψηφία των 250 βουλευτών, τον 4009. Στην αιτιολογική έκθεση της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ που βάζει το πλαίσιο  εξηγεί γιατί πρέπει να καταργηθεί ο ν. 4009. Ας δούμε αν είναι όντως έτσι τα πράγματα.

Έχουν γίνει όλες οι εκλογές για τα Συμβούλια των ιδρυμάτων. Έχουμε διοικήσεις και συμβούλια παντού. Έχουν γίνει εκλογές πρυτάνεων, όπου προβλέπονταν από το νόμο. Έχουν οριστεί όλοι οι πρόεδροι των ΤΕΙ, εκτός από δύο (της Πάτρας και της Αθήνας, που για την τελευταία είναι ήδη στο ΦΕΚ). Προχωράνε οργανισμοί και κανονισμοί. Με καθυστερήσεις ναι, αλλά με τόση αντίσταση από το κατεστημένο, τη μεσολάβηση δύο εκλογών η καθυστέρηση ήταν τουλάχιστον αναμενόμενη. Χωρίς το πρίσμα της καταστροφολογίας, η εφαρμογή του νόμου σήμερα έχει ξεπεράσει το 80%.

Τώρα αν επιμέρους ζητήματα «δουλεύουν», όπως η διαρχία, πρέπει να το δούμε εν καιρώ. Το νέο σύστημα ψάχνει το βηματισμό του και χρειάζεται ένα χρονικό ορίζοντα για να δουλέψει. Εξάλλου, ο ίδιος ο νόμος προβλέπει την αξιολόγησή του.

Άλλο σημείο και επιχείρημα της αιτιολογικής έκθεσης, η οποία μάλιστα το αξιολογεί ως «σημαντικό» : «το σημαντικό όμως είναι ότι ο νόμος συνάντησε την καθολική αντίδραση της πανεπιστημιακής κοινότητας και όλων των οργάνων διοίκησης των Α.Ε.Ι.»

Μα «καθολική αντίδραση» συναντάται σε κάθε μεταρρύθμιση στην Ελλάδα, τις περισσότερες φορές, αν όχι πάντα, υποκινούμενη. Το ότι όμως  συνάντησε την καθολική αντίδραση επαρκεί ως επιχείρημα για την μη εφαρμογή και κατάργηση ενός νόμου ψηφισμένου από τα 2/3 της Βουλής; Αλλά πόσο καθολική ήταν η αντίδραση; Εκτός αν εννοούμε ως καθολική την αντίδραση των φοιτητών που πρόσκεινται στο ΣΥΡΙΖΑ και δεν άφηναν να στηθούν κάλπες στα πανεπιστήμια.

Να σχολιάσω τέλος στο τελευταίο άρθρο, το 7, που η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ μας παραπέμπει στις ρυθμίσεις του ν. 3549/2007, στο νόμο Γιαννάκου, για τον οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν επί 10 μέρες στο Σύνταγμα και διαδήλωνε με τους φοιτητές του για να μην ισχύσει. Μας προτείνει δηλ να γυρίσουμε πίσω σε ένα νόμο τον οποίο πολέμησε, καταργώντας με ένα άρθρο ένα νόμο που διαμορφώθηκε μετά από εκτενή διαβούλευση και ψηφίσθηκε από 250 βουλευτές για να μας οδηγήσει σε καμία πρόταση από την πλευρά του. Η πρόταση νόμου ορίζει απλώς τις διαδικασίες για το μεταβατικό στάδιο.

Για να μην αδικήσω όμως την προσπάθεια, απομονώνω στο άρθρο 6, την παρ. 8  για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και ασφάλιση και για όσους φοιτητές δεν έχουν κάλυψη μέσω των γονέων ή των κηδεμόνων τους να υπάγονται σε ειδικό καθεστώς φοιτητικής κοινωνικής ασφάλισης μέχρι την περάτωση των σπουδών τους.

Θεωρώ ότι αυτή είναι μια εξαιρετικά θετική ρύθμιση, αλλά θα πρέπει να συναρτά την φοιτητική κοινωνική ασφάλιση με το οικογενειακό ή προσωπικό εισόδημα.

Με την ευκαιρία της συζήτησης της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ, θα σταθώ και στις πρόσφατες προτάσεις του, διατυπωμένες από τον κ. Κουράκη, για την κατάργηση των πανελλήνιων εξετάσεων.

Βεβαίως το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων είναι σκληρό για τους μαθητές, έχει μειονεκτήματα να του καταλογίσεις. Δεν παύει όμως να είναι, το μόνο ίσως, αξιοκρατικό σύστημα στην Ελλάδα, σε μία χώρα που το 85% των μαθητών επιλέγουν να σπουδάσουν σε ΑΕΙ και ένα 15% να πάρουν μια τεχνική κατεύθυνση εκτός τριτοβάθμιας. Ακριβώς αντίστροφα δηλαδή με ό,τι ισχύει στο εξωτερικό. Ας μας απαντήσει λοιπόν ο κ. Κουράκης πώς η ιατρική Αθήνας θα εκπαιδεύσει για ένα χρόνο τις 30.000 των υποψηφίων για την ιατρική, όσοι είναι αυτοί που δηλώνουν πρώτη προτίμηση τη σχολή, και αν μας βρει τον τρόπο είμαστε μαζί του.

Θεωρούμε ότι από το Λύκειο θα πρέπει να αρχίσουν να αλλάζουν τα πράγματα για να εξελιχθούμε σε ένα καλύτερο σύστημα, από κάτω προς τα πάνω. Οι σταθμίσεις για παράδειγμα που προβλέπουμε και ορίζονται από τα ιδρύματα για συγκεκριμένα μαθήματα του λυκείου, στην πρόταση νόμου του ΠΑΣΟΚ για το λύκειο, είναι σε αυτή τη λογική. Επ’ ευκαιρία κύριε Υπουργέ, είχατε δεσμευθεί ότι μέχρι τέλη Ιουνίου θα έχει ψηφισθεί η πρόταση νόμου του ΠΑΣΟΚ για το Λύκειο. Θα είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος; καθώς ακόμα δεν έχει προγραμματιστεί η συζήτηση στην επιτροπή.

Και η εκκρεμότητα με τους εκλεγμένους λέκτορες (α-λέκτορες): Ο χρόνος αναμονής του διορισμού των εκλεγμένων μελών ΔΕΠ στα ελληνικά πανεπιστήμια έχει πλέον ξεπεράσει τα τρία έτη, γεγονός που πλήττει πολλαπλά τον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης. Είναι 700 άτομα σε αναμονή οι λέκτορες, εμείς έχουμε προτείνει την πρόσληψη 300.

Κλείνοντας και επανερχόμενος στο θέμα μας, συνοψίζω ότι είναι κενή πρότασης η «πρόταση» του ΣΥΡΙΖΑ».

 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ